Tłoki, korbowody, panewki 1,6 FSI BLF
Czołem mechanicy!
Postanowiłem zburzyć nieco standard sprzedaży tłoków w tym miejscu. Zamiast utytłanych w nagarze, nieznanego pochodzenia i nie sprawdzonych/zwymiarowanych, oferuję tłoki oczyszczone z brudu, sprawdzone i ZWYMIAROWANE.
Toki z panewkami pochodzą z samochodu Skoda Octavia II 1,6 FSI BLF z przebiegiem 180 tyś kilometrów. Walnęła w nim panewka główna. W wyniku skąpych danych w instrukcji producenta „workshop manual” dotyczących pasowania tłoka do cylindra, nieco spanikowałem i kupiłem inne tłoki z korbowodami. Producent podaje jedynie nominalną wartość wymiaru tłoka i cylindra oraz maksymalną odchyłkę w wymiarach własnych cylindra (0,08mm). Nie ma tam żadnej tolerancji i granic zużycia zwanej „wear limit” lub „service limit”.
W związku z tym został mi komplet tłoków do transplantacji. Później znalazłem orientacyjne dane dla innych silników wynoszące dla nowego zespołu tłok-cylinder pasowanie 0,035-0,05mm i granica zużycia 0,15mm. W tym momencie pożałowałem zakupu innych tłoków, bo te które miałem były i są w dobrym stanie.
Co oznacza dobry stan?
- Brak rys wyczuwalnych pod paznokciem, tłok jest gładki, mimo pozornie groźnego wytarcia.
- Korbowody są proste. Wskazuje na to równomierne, delikatne zużycie panewek, bez jednostronnych wytarć.
- Wymiary średnie 76,424 denka mierzonego 12mm od krawędzi – jak podaje producent (szczegółowe pomiary są na karteczkach przy tłokach). Przy założeniu: montaż w bloku silnika z przebiegiem 180 tyś z średnimi wymiarami 76,500mm cylindra daje luz ok. 0,076mm. Oznacza to, że mamy zapas wynoszący 0,15mm-0,076mm=0,074mm do granicy zużycia, co jest dobrym wynikiem.
- Gładkie panewki z małym zużyciem. Wizualnie wyglądają rewelacyjnie. Jednak sugerowałbym pomiar plasteliną plastigauge na swoim wale jak sugeruje producent. Nie chciałem mierzyć tych panewek średnicówką, bo panewki są miękkie i średnicówka pozostawia nieprzyjemne rysy.
- Pierścienie. Zdejmowane i nakładane szczypcami. Nie są zwichrowane. Mierzyłem luz na zamku – wszystkie pierścienie mają spory zapas i mieszczą się w normie. Pomierzyłem również luz w rowku i tutaj również mieścimy się w normie. Danych nie podaje bo to masa liczb (ew. mocno zainteresowanym prześlę MMS-a).
- Brak zauważalnych luzów na sworzniu.
- Tłoki nie są poobijane, zostały delikatnie wymontowane i zabezpieczone przez mechanika.
- Części są idealnie czyste, rowki są pozbawione jakiegokolwiek nagaru.
Zestaw zawiera to co na zdjęciach, czyli:
- Tłoki 4 szt.
- Korbowody kompletne 4 szt.
- Pierścień zgarniający 4szt.
- Pierścień zgar.-uszcz. 4 szt.
- Pierścień olejowy 11 szt. (brak jednego cienkiego pierścionka olejowego).
Zapraszam do zakupu sprawdzonych tłoków. Nie kupuj kota w worku, nie trać czasu. Sprawdź, czy te wymiary będą dla Ciebie ok i kliknij KUP TERAZ!
PS Nie jestem handlarzem, sprzedaję okazyjnie...
PPS Cena dotyczy kompletu 4 tłoków.
PPPS W razie co, możesz oddać towar bez podawania przyczyny.