Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatności- 9,11 zł
- Zwolnienia pracowników a polityka personalna
- 19,10 zł z dostawą
- 21,00 zł
- Indywidualizacja wykonywania kary pozbawienia
- 30,99 zł z dostawą
- 29,63 zł
- ZASADY WYWIERANIA WPŁYWU NA LUDZI
- 39,62 zł z dostawą
Zwolnienia pracowników a polityka personalna (6343570916)
Sprzedający nie jest już aktywny
Opis
Zwolnienia pracowników a polityka personalna firmy
Małgorzata Sidor-Rządkowska
Format: PDF
Zabezpieczenie: Watermark
Wydano: 2010
Wydawca: Kluwer SA Wolters
Opis Ebooka
Pełny tytuł Ebooka: "Zwolnienia pracowników a polityka personalna firmy"
Zarządzanie procesem odchodzenia pracowników z firmy jest ważnym elementem polityki personalnej, a jego jakość - sprawdzianem kultury organizacji. Omawiając kwestie zarówno zwalniania pracowników przez pracodawcę, jak i ich odchodzenia z własnej woli, autorka rozważa przyczyny i skutki tych zjawisk oraz towarzyszące im problemy i sposoby ich rozwiązywania.
Spis treści
O autorce 11 Wstęp 13CZĘŚĆ I. ZARZĄDZANIE PROCESEM ODCHODZENIA PRACOWNIKÓW Z ORGANIZACJI SPRAWDZIANEM KULTURY ORGANIZACYJNEJ FIRMY 17Rozdział 1. Zwalnianie pracowników a wizerunek przedsiębiorstwa 19Firma w oczach byłych pracowników 19 Podstawy prawne rozwiązania stosunku pracy 26 Wybrane przepisy kodeksu pracy 26 Ustawa z dnia 13 marca 2003 roku o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników 30 Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 roku o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy 31 Ustawa z dnia l lipca 2009 roku o łagodzeniu skutków kryzysu gospodarczego dla pracowników i przedsiębiorców 33 Rozdział 2. Przegląd najczęściej występujących przyczyn odchodzenia pracowników z przedsiębiorstwa 37 Zwolnienia spowodowane przyczynami organizacyjnymi 38 Zwolnienia spowodowane negatywną oceną pracy 40 Zwolnienia z inicjatywy pracownika 44CZĘŚĆ II. GDY DECYZJĘ PODEJMUJE PRACODAWCA 51Rozdział 3. Restrukturyzacja firmy a redukcja zatrudnienia 53Pojęcie restrukturyzacji 53 Restrukturyzacja zatrudnienia jako nieodzowny element restrukturyzacji przedsiębiorstwa 55 Przebieg procesu restrukturyzacji zatrudnienia 59 Znaczenie komunikacji 63 Pojęcie planu społecznego 65 Próba podsumowania 70Rozdział 4. Redukcja zatrudnienia a dalsze funkcjonowanie firmy 71Syndrom "tych, co przeżyli" 71 Sposoby przeciwdziałania negatywnym skutkom redukcji 74Rozdział 5. Sposoby przeciwdziałania przerostowi zatrudnienia 78Planowanie zatrudnienia 80 Wprowadzanie elastycznych form zatrudnienia 83Rozdział 6. Rozwiązania alternatywne wobec redukcji zatrudnienia 85 Zachęcanie do dobrowolnego odejścia z organizacji połączone z systemem odpraw 85 Zaproponowanie pracownikom urlopów bezpłatnych (lub częściowo płatnych) 87 Obniżka wynagrodzeń osób zatrudnionych w firmie 89Rozdział 7. Podejmowanie decyzji dotyczących wyboru osób przeznaczonych do zwolnienia w ramach redukcji 93Kryterium stażu pracy 93 Kryterium społeczne 94 Kryterium efektywnościowe 95Rozdział 8. Przekazywanie pracownikom informacji o podjętych decyzjach 100Utrata zatrudnienia jako poważny problem psychologiczny 100 Zasady prowadzenia rozmów ze zwalnianymi pracownikami 102Rozdział 9. Outplacement 110Czym jest outplacement? 110 Rodzaje outplacementu 115 Dlaczego firmy decydują się na zastosowanie outplacementu? 119 Trudności związane z prowadzeniem programów outplacementu w Polsce 122 Jak mierzyć efektywność outplacementu? 127Rozdział 10. Zwolnienia spowodowane negatywną oceną pracy 129Najczęstsze przyczyny niewłaściwego wykonywania zadań 129 Zła organizacja pracy w firmie 129 Błędy w procesie rekrutacji i selekcji 129 Trudności przeżywane przez długoletnich pracowników 135 Zagadnienia, które należy rozważyć przed podjęciem ostatecznej decyzji 138 Informowanie pracownika o zwolnieniu spowodowanym negatywną oceną pracy 142CZĘŚĆ III. GDY DECYZJĘ PODEJMUJE PRACOWNIK 149Rozdział 11. Powody odchodzenia dobrych pracowników z organizacji 151Brak realistycznego obrazu przyszłej pracy 154 Zatrudnianie osób ze zbyt wysokimi kwalifikacjami 156 Niewłaściwy przebieg okresu adaptacyjnego 157 Nie satysfakcjonujący poziom wynagrodzeń 161Rozdział 12. Jak zatrzymać wartościowych pracowników w firmie? Program działań długofalowych 163Przestrzeganie najważniejszych zasad efektywnego kształtowania systemów motywacyjnych 163 Tworzenie kafeteryjnych systemów wynagradzania 167 Stosowanie mniej popularnych, a skutecznych sposobów motywowania 169 Właściwe kształtowanie polityki szkoleniowej 172 Prawidłowości związane z procesem uczenia się osób dorosłych 173 Właściwy dobór uczestników prowadzonych przez firmę szkoleń 174 Tworzenie uczącej się organizacji 175 Stwarzanie pracownikom możliwości awansu 180 Programy zarządzania talentami 183Rozdział 13. Rozmowa z odchodzącym pracownikiem źródłem informacji o polityce personalnej przedsiębiorstwa 186Sygnały świadczące o zamiarze odejścia 186 Czy warto nakłaniać pracownika do pozostania? 188 Zasady prowadzenia tzw. wywiadów końcowych 190 Dodatek. Odejść z klasą. Kilka słów do rozstających się z firmą pracowników 199 Rozstanie z pracodawcą jako naturalny etap życia zawodowego 199 Jak przewidzieć zwolnienie? 202 Wskazówki dla odchodzących 205Bibliografia 209Indeks 215
Jak kupić Ebook:
- Sprawdź w opisie aukcji format pliku i rodzaj zabezpieczenia.
- Dodaj Ebook do koszyka i zapłać.
- Potwierdzenie transakcji otrzymasz mailem.
- Pobierz eBook z zakładki "Moje Allegro" → "Moja półka".
Kontakt:
Biuro Obsługi Klienta
infolinia:
22 695-45-86
Adres e-mail:
ebooki@ravelo.pl
(czynne od poniedziałku
do piątku w godzinach:
09:00-17:00)
Uwaga:
Przed zakupem sprawdź, czy plik z tej aukcji otworzysz na posiadanym urządzeniu oraz czy posiadasz stosowną aplikację wymaganą do otwarcia pliku:
Jesteśmy w Grupie
Ważne informacje:
- Ze względu na natychmiastową realizację zamówień na publikacje elektroniczne, wiadomości dla sprzedającego nie są uwzględniane.
- Od 01 stycznia 2015 r., ze wzgledu na nowe przepisy VAT, sprzedajemy ebooki wyłącznie osobom, które w danych rejestracyjnych kontaswój kraj określają jako Polska.
- Cena zawiera wszystkie należne podatki, w tym VAT.
- Format i rodzaj zabezpieczenia pliku podane są w zakładce Opis.
- Zamówienie realizowane jest na dokładnie ten format pliku, który znajduje się w zakładce Opis.
- Pliki do pobrania wystawiane są na koncie Klienta na Allegro, w zakładce "Moja półka".
- Informacja o możliwości pobrania zakupionych ebooków wysyłana jest mailem na adres podany w formularzu w trakcie zakupu.
- Aby mieć możliwość pobrania ebooka, należy posiadać aktywne konto na Allegro. W przeciwnym wypadku nie będzie możliwości pobrania produktu.
- Wszystkie informacje dotyczące warunków zakupu ebooków i sposobu korzystania zawarte są w zakładce "Informacje od sprzedającego".
Dane sprzedawcy:
Ravelo Sp. z o.o., ul. Daimlera 2, 02-460 Warszawa.
Wpis do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy
Wydział XII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000442101.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.