Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatności- 79,26 zł
- Zrozumieć programowanie
- 89,25 zł z dostawą
- dostawa pt. 22 mar.
- 157,00 zł
- Learning Embedded Android N Programming EBOOK
- 157 zł z dostawą
- 48,04 zł
- Zrozumieć JavaScript. Wprowadzenie do prog..
- 56,15 zł z dostawą
- dostawa jutro
Zrozumieć programowanie _pwn Ebook. (6187318477)
Sprzedający nie jest już aktywny
Opis
Parametry produktu
- Autor
- Gynvael Coldwind
- Format
- EPUB,MOBI
- Zabezpieczenie
- Watermark
- Wydano
- 5 listopada 2015
- Wydawca
- Wydawnictwo Naukowe PWN
Dział Obsługi Klienta
(pon-pt. 09:00-17:00)
tel.: +48 22 695-45-86 mail: ebooki@lideria.pl
Zrozumieć programowanie
Opis eBooka
Książka jest techniczno-popularyzacyjną pozycją traktującą o programowaniu oraz tematach pokrewnych i jest napisana z myślą o początkujących oraz średniozaawansowanych programistach.
Celem publikacji jest przedstawienie ciekawych elementów programowania oraz ekosystemu programistycznego, a także przedstawienie sposobów radzenia sobie z podstawowymi problemami, oraz wyjaśnienia w przystępny sposób pewnych elementów, z którymi często osoby początkujące oraz średniozaawansowane mają trudności.
Z książki dowiesz się:
- jak poradzić sobie z trudnościami napotykanymi podczas programowania, - jak operować na danych tekstowych, binarnych, plikach, strumieniach, pakietach danych, oraz jakie są najczęściej popełniane błędy, - jakie są różnice pomiędzy językami programowania w kwestiach, które na pierwszy rzut oka wydawały się identyczne, - jak wybrane, często używane, mechanizmy, funkcje czy biblioteki działają "od kuchni", - o wielu detalach, które normalnie pozostałyby niezauważone, - zaprzyjaźnisz się z niskopoziomowymi aspektami informatyki.
Powinieneś:
- znać podstawy programowania (np. wiedzieć czym jest pętla), - mieć w swoim dorobku przynajmniej 1 program dłuższy niż 50 linii.
Spis treści
Przedmowa 11Wstęp 15O autorze, o książce 15Podziękowania 18Zgłaszanie błędów i errata 18Część I. Kilka codziennych czynności 211. Konsola i interpreter poleceń 231.1. Wykorzystanie interpretera 271.2. Przekierowania 281.3. Przykładowe polecenia wykorzystujące przekierowania 321.4. Bieżący katalog roboczy 331.5. Zmienne środowiskowe 341.6. Skrypt startowy 381.7. Konsola okiem programisty 40Ćwiczenia 44Bibliografia 442. Czytanie nieznanego języka 452.1. Podobieństwa i różnice 482.2. Studium przypadku 492.3. Uwagi na koniec 53Ćwiczenia 54Bibliografia 56Część II. Podstawy 573. Podstawy architektury komputerów 593.1. Własny (wirtualny) komputer 623.2. Rejestry procesora 633.3. Kod maszynowy 653.4. Zestaw instrukcji 673.5. Pamięć operacyjna 843.6. Komunikacja z urządzeniami 863.7. Przerwania 883.8. Konsola znakowa 903.9. Programowalny timer 903.10. Przykładowy kompilator 913.11. Emulator 96Ćwiczenia 102Bibliografia 1044. Typy liczb naturalnych i całkowitych 1054.1. Zapis binarny i heksadecymalny 1084.2. Typy liczb naturalnych 1114.3. Liczby całkowite 1144.4. Little i Big Endian 1204.5. Przepełnienie zmiennych naturalnych i całkowitych 1224.6. Przycięcie wyniku 1264.7. Saturacja 1274.8. Zasygnalizowane przepełnienie 1284.9. Niezdefiniowane zachowanie 1284.10. Awans zmiennej 1304.11. Duże liczby 1304.12. Obsługa przepełnienia w praktyce 131Ćwiczenia 132Bibliografia 1335. Typy pseudorzeczywiste 1355.1. Wstęp do liczb zmiennoprzecinkowych 1375.2. Ułamki binarne 1395.3. IEEE 754 i zmienne binarne 1425.4. Kodowanie IEEE 754 Double Precision 1435.5. Wartości specjalne i zdenormalizowane 1495.6. Istotne wartości zmiennoprzecinkowe 1555.7. Porównanie liczb zmiennoprzecinkowych 1605.8. Dziesiętne typy zmiennoprzecinkowe 1635.9. Typy stałoprzecinkowe 166Ćwiczenia 169Bibliografia 1706. Znaki i łańcuchy znaków 1736.1. ASCII i strony kodowe 1766.2. Unicode 1826.3. Łańcuchy znaków 1916.4. Konwersja kodowań 203Ćwiczenia 205Bibliografia 206Część III. Wykonywanie programu 209Bibliografia 2127. Procesy 2137.1. Procesy w systemie operacyjnym GNU/Linux 2167.2. Procesy w systemie operacyjnym Windows 2227.3. Programowe tworzenie nowego procesu 2267.4. Plik wykonywalny a nowy proces 2347.5. API debuggera 2407.6. Dziedziczenie po procesie rodzicu 2497.7. Inne operacje na zewnętrznych procesach 250Ćwiczenia 251Bibliografia 2528. Wątki 2538.1. Tworzenie nowych wątków 2558.2. Typy wątków i ich przełączanie 2628.3. Kontekst wątku 2678.4. Zmienne lokalne dla wątku 2728.5. Pula wątków 274Bibliografia 2789. Synchronizacja 2799.1. Blokujące atomowe bariery 2879.2. Spinlocki - wirujące blokady 2929.3. Muteksy i sekcje krytyczne 2969.4. Zdarzenia i zmienne warunkowe 3089.5. Problemy w synchronizacji 321Ćwiczenia 329Bibliografia 329Część IV. Pliki i formaty danych 331Bibliografia 33210. System plików 33310.1. Podstawowe operacje na systemie plików 33610.2. Prawa dostępu 34710.3. Operacje na plikach i danych 36410.4. Ciekawe mechanizmy systemu plików 374Ćwiczenia 378Bibliografia 38011. Pliki binarne i tekstowe 38311.1. Pliki tekstowe 38511.2. Pliki binarne 39211.3. Wstęp do serializacji 40411.4. Formaty plików 406Ćwiczenia 407Bibliografia 40812. Format BMP i wstęp do bitmap 40912.1. Grafika rastrowa 41112.2. Canvas, surface, image, ... 41812.3. Przegląd popularnych formatów pikseli 41912.4. Wyświetlenie bitmapy 42312.5. Ogólna struktura pliku BMP 42912.6. Nagłówek BITMAPFILEHEADER 43012.7. Nagłówek BITMAPINFOHEADER 43312.8. Słowo o implementacji 43612.9. Implementacja 24-bitowego BI_RGB 43712.10. Paleta kolorów 44712.11. Kompresja RLE w wydaniu BMP 44812.12. Implementacja RLE8 45012.13. Podsumowanie 453Ćwiczenia 453Bibliografia 45613. Format PNG 45713.1. Struktura PNG 45913.2. Bloki IHDR oraz IEND 46313.3. Blok IDAT, kompresja i filtry adaptacyjne 46613.4. Prosty dekoder 470Ćwiczenia 475Bibliografia 476Część V. Komunikacja 477Bibliografia 48514. Komunikacja międzyprocesowa 48714.1. Potoki 48914.2. Nazwane potoki 49914.3. Gniazda domeny UNIX i socketpair 51214.4. Pamięć współdzielona 52014.5. Wiadomości w WinAPI 526Ćwiczenia 531Bibliografia 53115. Komunikacja sieciowa 53315.1. Wstęp do sieci TCP/IP 53515.2. Gniazda TCP oraz DNS 55015.3. Nasłuchujące gniazda TCP oraz HTTP 56715.4. Gniazda UDP i peer-to-peer 592Ćwiczenia 599Bibliografia 601Programowanie dla zabawy 603Ćwiczenia 617Bibliografia 617Zakończenie 619Indeks 621
Ważne informacje!
- Ze względu na natychmiastową realizację zamówień na publikacje elektroniczne, wiadomości dla sprzedającego nie są uwzględniane.
- Od 01 stycznia 2015 r., ze wzgledu na nowe przepisy VAT, sprzedajemy ebooki wyłącznie osobom, które w danych rejestracyjnych konta
swój kraj określają jako Polska.
- Cena zawiera wszystkie należne podatki, w tym VAT.
- Format i rodzaj zabezpieczenia pliku podane są w zakładce „Opis”.
- Zamówienie realizowane jest na dokładnie ten format pliku, który znajduje się w zakładce „Opis”.
- Pliki do pobrania wystawiane są na koncie Klienta na Allegro, w zakładce "Moja półka".
- Informacja o możliwości pobrania zakupionych ebooków wysyłana jest mailem na adres podany w formularzu w trakcie zakupu.
- Aby dokonać zakupu na ebook, należy posiadać aktywne konto na Allegro.
- Wszystkie informacje dotyczące warunków zakupu ebooków i sposobu korzystania zawarte są w zakładce "Informacje od sprzedającego".
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.