Zmywacz TEROSON VR 190 to przezroczysty, bezbarwny, uniwersalny płynny zmywacz na bazie rozpuszczalnika do usuwania smarów, oleju i zanieczyszczeń. TEROSON® VR 190 to przejrzysty, bezbarwny, uniwersalny, płynny zmywacz na bazie rozpuszczalnika, który usuwa smary, olej i zabrudzenia. Nie zawiera halogenowanych węglowodorów. Usuwa smary i olej ze wszystkich części, jak hamulce, sprzęgła i przekładnie oraz osady klejów i uszczelniaczy z silnika, gaźnika i złączy kołnierzowych w przekładni.
- Dostępny także w puszkach z aerozolem z dwutlenkiem węgla jako propelentem
- Usuwa smary i olej ze wszystkich części, jak hamulce, sprzęgła i przekładnie oraz osady klejów i uszczelniaczy z silnika, gaźnika i złączy kołnierzowych w przekładni.
- Może być także stosowany do usuwania stwardniałego smaru z zawiasów i złączy przed ponownym smarowaniem
Zastosowanie:
Zmywacz do hamulców i sprzęgieł usuwa tłuszcze i oleje z elementów hamulców, sprzęgieł i części przekładni oraz po zabrudzeniach montażowych. Tak samo można nim usunąć resztki materiałów klejących i uszczelniających z silnika, gaźnika i kołnierzy obudów przekładni przed nowym uszczelnieniem. Zmywacz ten jest stosowany do odtłuszczenia zawiasów i przegubów ze spieczonych środków smarujących przed ponownym ich nasmarowaniem.
Nakładanie:
Uwaga wstępna: Przed rozpoczęciem czyszczenia zapoznać się ze środkami ostrożności i radami dotyczącymi bezpieczeństwa zawartymi w karcie bezpieczeństwa. Również w przypadku produktów nie objętych obowiązkiem znakowania ze względu na bezpieczeństwo pracy należy zachować ogólne środki ostrożności związane ze stosowaniem środków chemicznych.
Czyszczenie: Dla sporadycznego użycia można zmywacz do hamulców stosować z poręcznego pojemnika w aerozolu. Dla dużego zużycia zaleca się stosowanie zmywacza z opakowań w postaci 10l baniek lub też 50 l beczek, przez rozpylanie z praktycznego pojemnika o kształcie butelki z rozpylaczem i pompką. Główkę pojemnika wraz z pompką odkręca się, następnie pojemnik napełnia się zmywaczem z beczki lub kanistra do znaku „max”. Po nakręceniu główki pompujemy pompką, około 30 razy, aż do momentu otworzenia się zaworu nadciśnieniowego.
Wielkość strumienia natryskowego można ustawić przez pokręcanie dyszy. Pojemnik nie powinien pozostawać zbyt długo pod ciśnieniem; w przypadku dłuższego nie używania pojemnik należy opróżnić. Części przeznaczone do oczyszczania należy dobrze spłukać zmywaczem do hamulców i sprzęgieł i pozostawić do obcieknięcia. Szybko parujące rozpuszczalniki i silny strumień zmywacza działają jednocześnie chemicznie i mechanicznie. Nadmierne natryśnięcie na powierzchnie polakierowane, tworzywa sztuczne i gumę powinno zostać usunięte – wcześniej należy sprawdzić ich odporność na działanie zmywacza. Nie natryskiwać na giętkie przewody hamulcowe! Ponieważ jest to produkt łatwopalny nie należy natryskiwać na złącza elektryczne.
Dane techniczne:
- Kolor: bezbarwny, przezroczysty
- Zapach: rozpuszczalnika
- Gęstość: około 0,8 g/cm3
- Temperatura stosowania: 5 °C do 30 °C