Zingali Client Evo 3.15.
Egzemplarz demonstracyjny, wariant wykończenia drewno tulipanowca amerykańskiego bejcowane na jasną wiśnię w wysokim połysku, boki lakierowane na czerń matową. Niewielkie otarcia na stopach, widoczne jedynie z bliska. Cena do negocjacji
Jeden z topowych modeli kolumn tubowych włoskiego producenta. Niezwykle cenione i nagradzane w Japonii, gdzie cenią naturalne, analogowe brzmienie.
Nagroda Główna Golden Analog 2019 portalu redaktora Piotra Ryki
Dźwięk potężny, wciągający, o niezwykłej szybkości i dynamice jak przystało na kolumny tubowe, ale bez cienia ostrości. Dzięki opatentowanej konstrukcji tuby Omniray grają pasmem tak równym jak kolumny szerokopasmowe.
15″ głośnik niskotonowy, 12″ głośnik tubowy
"Mógłbym o nich rozwodzić się długo – o wyjątkowości techniki Omniray, czy wspaniałej obróbce drewna. Także o tym, że włoska fabryka z Aprilia koło Rzymu to jeden z europejskich producentów wiodących, szeroko znany w świecie, na wszystkich kontynentach. Lecz zamiast tego napiszą, że był u mnie bardzo młody adept, materiał dopiero na wirtuoza. Posłuchał chwilę tych Zingali i powiedział ściszonym głosem: „Ależ to gra przepięknie!” Podzielam tę opinię, grać potrafią dźwiękiem natchnionym."
"JEDNE Z KILKU NAJLEPSZYCH KOLUMN NA ŚWIECIE!"
Piotr Ryka, hifiphilosophy.com
https://hifiphilosophy.com/recenzja-zingali-client-3-15-evo/?caly-artykul=1
Artykuł Jacka Kłosa o Zingali Acoustic w HiFi i Muzyka 3/2014
"Włoskie jak Ferrari" - artykuł magazynu HiFi i Muzyka
http://www.hi-fi.com.pl/prezentacje-lista/2424-w%C5%82oskie-jak-ferrari.html
Reportaże z fabryki Zingali pod Rzymem
AudioVideo w fabryce Zingali - Filip Kulpa
soundrebels.com/artykuly/reportaze/item/245-zingali-factory-tour
http://audiolifestyle.blogspot.com/2014/01/sztukmistrz-zingali.html
http://hifiphilosophy.com/relacja-z-wyprawy-do-siedziby-zingali/
Każdy egzemplarz kolumn Zingali przed opuszczeniem fabryki jest wygrzewany przez 24h, a następnie mierzony w komorze bezechowej, gdzie certyfikat jakości wystawia najlepszy na świecie mikrofon firmy Bruel & Kjaer.
Pisano o nich:
http://soundrebels.com/artykuly/reportaze/item/245-zingali-factory-tour
http://audiolifestyle.blogspot.com/2014/01/sztukmistrz-zingali.html
http://hifiphilosophy.com/relacja-z-wyprawy-do-siedziby-zingali/
https://hi-fi.com.pl/prezentacje-lista/2424-w%C5%82oskie-jak-ferrari.html
http://www.bookofluxury.pl/wnetrza/zingali-acoustic/
http://www.eksmagazyn.pl/design/cos-na-rzeczy/wloski-hi-end/
http://ekskluzywne.net/artykul/ferrari-zingali
http://hd-opinie.pl/22637,aktualnosci,kolumienki-zingali-client-nano-wloskie-piekno-w-wersji-kompaktowej.html
http://soundrebels.com/news/item/276-zingali-client-nano
Nagrody:
krajowe:
Golden Analog 2019 - Nagroda Główna - Zingali Client Evo 3.15
Golden Analog 2014 - Cena/Jakość - Zingali Twenty Evo 1.2
Kolumny Roku - HiFi i Muzyka (2014) - Zingali Home Monitor 2.6
Wybór Redakcji - HiFi Choice Polska - Zingali Home Monitor 2.8
zagraniczne:
Japan Audio Component of the Year 2009 - Zingali Twenty 1.12
Swing Journal Jazz Component Award 2008 - Zingali Twenty 1.12
Stereo Sound - Grand Prix 2008 - Zingali Twenty 1.12
Japan Audio Component of the Year 1997 - Zingali Twenty 1.12
Unikalne właściwości tub
Co oprócz wysokiej skuteczności przyciąga entuzjastów hornów?Na głośnik tubowy można spojrzeć jako na transformator dopasowujący impedancję między membraną, a powietrzem. Kiedy membrana drga wytwarza się przed nią fala ciśnienia akustycznego. To jest muzyka, którą słyszymy. Precyzyjne przeniesienie ruchu membrany na ruch powietrza, wcale nie jest taką prostą sprawą ze względu na znaczne różnice w gęstości między tymi dwoma drgającymi ośrodkami. Można to opisać jako niedopasowanie impedancyjne.
Jak doskonale wiadomo, dźwięk znacznie lepiej rozchodzi się w gęstych ośrodkach. W głośnikach to membrana jest tym znacznie gęstszym materiałem (wysoka impedancja), a powietrze tym o niskiej gęstości. Tuba zachowuje się jak transformator dopasowujący między ciałem stałym - membraną, a gazem, działając jako pośrednie medium i wstępny akcelerator zwiększający ciśnienie, a tym samym gęstość powietrza w pobliżu membrany. Przez to głośnik osiąga większą sprawność przenoszenia mocy z membrany na powietrze.
Mniejsze straty to znacznie szybsza odpowiedź impulsowa co przekłada się na dynamikę, szczegółowość, mniejsze zniekształcenia, szybsze transjenty. Znacznie lepiej też przenoszą bardzo ciche i bardzo głośne dźwięki z czym ma problemy wiele konwencjonalnych głośników.gfmod.pl/kolumny-zingali-cennik.html
OPINIE O SYSTEMIE GFmod z Zingali na AUDIOSHOW
forum audiostereo.pl i audiohobby.pl
AudioTekne To był nienaturalny dźwięk. Duże podbarwienia, wypchnięta średnica. Trąbka w głowie a nie w przestrzeni. Tak nie gra muzyka. Nie da rady zagrać np. symfoniki.Z tub dobrze zagrały tylko Zingali. Równo i pełnym zakresem. Reszta to podbarwione oszustwo. Ale rozumiem, że są amatorzy takiego typu dźwięku. To nie jest poprawny a tym bardziej najlepszy dźwięk.
http://www.audiostereo.pl/audio-tekne-high-end-to-za-malo_107011.html/page__view__findpost__p__2991389
Podpisuję się obiema rękami pod słowami Arka. Dla mnie Zingali było odkryciem, nie sądziłem że tuby mogą zagrać tak subtelnie i jednocześnie detalicznie. W tym sensie grało to bardziej kompletnie niż Audio Tekne. To ostatnie, owszem robi wrażenie, ale ja to oceniam jako zauroczenie odmiennością. Oczywiście, może się podobać, ale nie jest to system neutralny, więc nie może być referencją.
http://www.audiostereo.pl/audio-tekne-high-end-to-za-malo_107011.html/page__view__findpost__p__2991556
Chwila odsapniecia to napisze ze mnie zahipnotyzowal dzwiek w pokoju Zingali/Entreq.Ta spojnosc, szybkosc,potega i organiczna gladkosc. Cos niesamowitego. Pokoj niezaduzy a ludzie nawet na podlodze przykucali zeby posluchac muzyki. No i ze to ze zwyklych plikow lecialo to niewiarygodne. Ktos z sali poprosil o fortepian. Jak to zagralo...W pelni sie zgadzam z tym co Piotr Ryka napisal na swojej stronce
"Brzmiało to jak potężny muzyczny miech, przy którym zwykła reprodukcja gra niczym papierowa, ze zrolowanej gazety sporządzona trąbka." Duze brawa za caly ten tor, bo byl naprawde swietnie zgrany!
http://www.audiostereo.pl/audio-show-09-10112013_106241.html/page__view__findpost__p__2993216
Zingali Twenty Evo rzeczywiście grały przepięknie i prawdę powiedziawszy liczę na to, że uda mi się wreszcie gdzieś posłuchać client evo http://www.audiostereo.pl/audio-show-09-10112013_106241.html/page__view__findpost__p__2993271
No ale jak Roger miał je w dystrybucji i nawet grały na AS to niewielu się na nich poznało, a graja te paczki,że hej!
http://www.audiostereo.pl/audio-show-09-10112013_106241.html/page__view__findpost__p__2993277
Dłużej posłuchałem wczoraj Zingali. Grały dla mnie pierwszorzędnie. Zapewne dzięki moim myszom :)
http://www.audiostereo.pl/wysokoskuteczne-kolumny-hi-end_105462.html/page__view__findpost__p__2987774
Kolega dzwonił do mnie z pokoju GFmod i też był zafascynowany kolumnami Zingali, myślał, że to są jakieś potwory, ale nie są duże, i mówił, że pięknie grały.
http://www.audiostereo.pl/wysokoskuteczne-kolumny-hi-end_105462.html/page__view__findpost__p__2987787
To ja widziałem to tak:
W stereo: Zingali - wybitne. Ardento + ich wzmaki - wybitneMagnepan z Pliniusem - bardzo otwarty system, fajnyLampizator - wypadł świetnie, wysoka kultura i intymność brzmienia.Reimio całkiem całkiem
http://audiohobby.pl/topic/4/7987/1
Gratuluje dobrze zgranego systemu. W większości pokojów nie było tej synergii.Z czego wynikała pewna miękkość, barwność dźwięku. Nie było w torze lamp, a brzmiało bardzo analogowo.
http://www.audiostereo.pl/wysokoskuteczne-kolumny-hi-end_105462.html/page__view__findpost__p__2990082O
Zingali cały czas piszą i chwalą,...o innych, jak nie piszą, to znaczy że nie było, albo nie godne zainteresowania.http://www.audiostereo.pl/wysokoskuteczne-kolumny-hi-end_105462.html/page__view__findpost__p__2990189
Preamp to Dayens https://allegro.pl/oferta/dayens-esctasy-iv-preamp-pasywny-na-trafo-szwajcar-8852808488, a końcówka to Burson http://bursonaudio.com/Burson_Timekeeper.html . W tym pokoju grało naprawdę dobrze, a zasługa w tym i wymienionych już elementów, w tym kolumn Zingali, ale i sporej ilości akcesoriów Entreq (mówię raczej o kablowo-prądowych)http://www.audiostereo.pl/wysokoskuteczne-kolumny-hi-end_105462.html/page__view__findpost__p__2990259
W tym roku widoczny był napływ wystawców kolumn wysokoskutecznych , to cieszy .Chyba jedynie Zingali udało się odpowiednio zaprezentować kolumny pisze chyba bo mimo powrotu do tego pokoju nie udało mi się posłuchać własnej muzy natomiast tą co oferował wystawca dawała pełną przyjemność z obcowania a ) z Tubami b ) z muzyką .
http://www.audiostereo.pl/wysokoskuteczne-kolumny-hi-end_105462.html/page__view__findpost__p__2990374
Zingali, to było granie. W tym roku zresztą można było usłyszeć wiele dobrych Tubowych głośników to cieszy . http://www.audiostereo.pl/audio-show-09-10112013_106241.html/page__view__findpost__p__2988861
zastanawia niedopasowanie skali pokazu/prezentacji do pokoju.zrobiono krzywdę Loganom,Utopiom.JBL-om.nikt nie prężył muskułów w pokojach Zingali/Entreq czy JAG-stąd naturalny,dobry sposób grania,bardzo miła prezentacja Wilson Audio Sophia/Audio Research. Bardzo fajna prezentacja Reimyo-niestety muzyka dla mnie niestrawna.
http://www.audiostereo.pl/audio-show-09-10112013_106241.html/page__view__findpost__p__2987754
Moje najogólniejsze wrażenia z ostatnich 2 dni, to było "audiofilsko". Z naciskiem na technicznoć/detaliczność. W większości pokojów za mało wypełnienia/masy. Szczególnie te wszystkie wąskie słupki i monitorki. Scena zbyt odległa, mało namacalna.
Systemy, które zapamiętałem pozytywnie:>> Zingali + Dayens - Bardzo subtelny dźwięk, świetne wypełnienie z zachowaniem separacji, detalu i sceny. Lekko ocieplony i zaokrąglony dzwięk. Okazuje się, że góra z dużego drivera kompresyjnego może brzmieć dobrze.>> Lampizator - system niezrównany pod względem dynamiki i midbasowego strzału. Była barwa, wypełnienie, detal, emocje. Jedyna rzecz, która mi kompletnie nie pasuje to karykaturalnie powiększone źródła na scenie. Usta wokalistki miały z pół metra szerokości.>> Stare Tannoy'e - pierwszy raz miałem okazję posłuchać, zaskakująco przyjemne granieA teraz systemy, po których spodziewałem sie więcej:>>Rockport, McIntosh - detal imponujący, energetyczna góra, ale niestety zabrakło mi masy i wypełnienia, a co za tym idzie kontaktu z wykonawcą, emocji. Co przeszkadzało najbardziej to rezonans w pomieszczeniu, mimo że miałem dobre miejsce. Może w pierwszym rzędzie było lepiej.>>Tad - cały czas uważam, że to bardzo dobre granie. W zeszłym roku było epiej. Jak dla mnie ciut zbyt mało emocjonalne>>Bodnar, Sonido - w zeszłych latach znacznie lepiej. Jak widać w tubie grają ciekawiej. W tegorocznym BR (lub MLTL) to już nie to samo.>>Dynaudio - zbyt misiowato>>Avantgarde - bardziej techniczny i mniej bezpośredni dźwięk niż w poprzednich latach, ale nadal bardzo dobry.>>Ktema - barwny i przyjemny, pastelowy dźwięk, ale potwornie zmulone pod względem dynamiki. Gorzej niż>>Boeanicke - uciekłem niestety od razu ze względu na silny rezonans na wyższym basie. Może na innym repertuarze albo w innym miejscu na widowni było lepiej.>>Wstęgi - najogólniej, systemy na wstęgach mi się nie podobały. Totalny brak naturalności. Może być jako supertweeter.>>Ancient - może fajne na biurko, ale na pewno nie do grania w saloniehttp://audiohobby.pl/topic/4/7987/2
"arek67To był nienaturalny dźwięk. (Audio Tekne - przyp. lancaster) Duże podbarwienia, wypchnięta średnica. Trąbka w głowie a nie w przestrzeni. Tak nie gra muzyka. Nie da rady zagrać np. symfoniki.
Z tub dobrze zagrały tylko Zingali. Równo i pełnym zakresem. Reszta to podbarwione oszustwo. Ale rozumiem, że są amatorzy takiego typu dźwięku. To nie jest poprawny a tym bardziej najlepszy dźwięk. http://audiohobby.pl/topic/4/7987/9
Zingali Twenty 1.12 - bo naturalnie
Jadis - bo przyjemnie ML + JBL- bo nie klinicznie a z wykopem i kulturalnie Nie podzielam takiego zachwytu tym co było w Bristolu ale stare nagrania i płyty są fajniejsze niż "nowoczesne".
http://www.audiostereo.pl/audio-show-09-10112013_106241.html/page__view__findpost__p__2987704
W każdym razie to co zrobiło na mnie wrażenie w sobieskim to (kolejność bez znaczenia):- AudioTekne- Reimyo- TAD- ATC (nowe scm11 + elektronika ATC)- całkiem fajnie grały Magnepany z Pliniusem - dużo lepiej niż ML- Zingali
Małe koszmarki/porażki/rozczarowania:- Sonus Faber Aida - spodziewałem się fajerwerków a było nudno i bez życia :(- Koszmar nr 1 to Focale i Expo - załamka totalna - ktoś kto żyje z audio powinien wiedzieć, że ten konfig nie ma szans :(- Audio Physic Avantera - kolejna zepsuta prezentacja - buczący bas i nosowy wokal :(- Tutaj może kogoś zaskoczę ale ... Amare Musica + Bodnar Audio - przyznaję byłem tam chwilę i nie miałem szczęścia do puszczanego repertuaru ale ten zestaw zupełnie radził sobie np. z Daft Punkiem puszczanym w co drugim pokoju na okrągło (nie żebym nie lubił ;) ) http://www.audiostereo.pl/audio-show-09-10112013_106241.html/page__view__findpost__p__2990566
Mnie się podobało kilka systemów, kolejność omawiania przypadkowa, nie przyznaję żadnych cenzurek:- Albedo grające z szpulowego Akai GX 747 za genialne wokale;- Reimyo za muzykalność i wielką kulturę grania;- kolumny Zingali napędzane z laptopa DAC M2Tech na kablach Entreq - za to że jako jedyni potrafili udowodnić, że można ucywilizować tubę jak i to, że laptop w ogóle może grać muzykę
http://www.audiostereo.pl/audio-show-09-10112013_106241.html/page__view__findpost__p__2993216
Zingali Twenty Evo rzeczywiście grały przepięknie i prawdę powiedziawszy liczę na to, że uda mi się wreszcie gdzieś posłuchać client evo No ale jak Roger miał je w dystrybucji i nawet grały na AS to niewielu się na nich poznało, a graja te paczki,że hej!