„W dzisiejszych czasach byle jaki sprzęt nie ma racji bytu. Dni wypełnionych pianką pseudosnowboardów firmy x o wątpliwej jakości już minęły… w dobie technologicznego rozwoju i postępu drewniany rdzeń i stalowe krawędzie są normą zarówno w deskach zakupionych w supermarketach sportowych, jak i w tych z topowych salonów. Dziś te naprawdę dobre muszą się postarać, aby wyróżniać się na rynku.”
Deska YES The 420 jest jednym z ciekawszych modelów freeride’owych.
Jest to model deski inspirowany przez ruch Noboarding (jazdę na desce bez wiązań) oraz kształt z początku lat 80.
YES The 420 jest to idealna deska do Backountry Freestylu.
Kto powiedział, że nie można mieć wszystkiego w jednym?
The 420 łączy w sobie freestylowy charakater z freeridowym sercem.
Od delikatnej jazdy na krawędziach po szalone skoki, jej profil z kierunkowym flexem sprawiają, że nie zna granic.
Jest to deska przeznaczona dla średniozaawansowanych i zawansowanych snowboardzistów. Bardzo szybka, ale stabilna.
Deska ma średni flex - łączy wszystko co najlepsze z flexu miękkiego i twardego. Dzięki czemu płyta będzie umiarkowanie odporna na zginanie, ale nadal będzie zachowywać stabilność przy dużych prędkościach. Tego typu flex - nie za twardy, nie za miękki jest idealny dla jeźdźca all-mountain.
Idealna dla kogoś, kto chce ciągle podnosić swój poziom jazdy na wymagającym terenie.
Deska oryginalna i jedyna w swoim rodzaju, doskonała dla tych, którzy cenią sobie technologię i niepowtarzalność ponad wszystko.
PARAMETRY TECHNICZNE:
- Styl jazdy: All Mountain / Freeride / Powder
- Przeznaczenie: Średniozaawansowany / Zaawansowany
- Rodzaj: Męska
- Flex: Średni
- Kształt: Directional - deska kierunkowa, niesymetryczna, nose jest dłuższy i szerszy od taila. Dzięki przesunięciu środka ciężkości snowboardzisty do tylu jest zapewnione doskonałe prowadzenie oraz kontrola deski. Świetnie sprawdza się do jazdy rekreacyjnej na stokach jak i do jazdy na puchu. Usztywniony ogon pozwala na ostre skręty i utrzymanie prędkości.
- Profil: PowRock - płaski rocker z dłuższym, bardziej kierunkowym nosem.
- Laminat: Biax, Triax - splot włókna szklanego, który zwiększa sztywność deski i chroni ją przed deformacją.
- Rdzeń: Master Comp Core - jest rezultatem długiej nauki o właściwościach i różnicach poszczególnych rodzajów drewna. Jest idealnym połączeniem różnych gatunków drewna i ich gęstości co w rezultacie dało rdzeń o niesamowitej wytrzymałości, reakcji na impulsy oraz najlepszym stosunku wagi do wydajności. Ultra-mocny, ultra-czuły, a jednocześnie lekki rdzeń.
- Ślizg: Spiekany (Sintered) - szybki i wytrzymały ślizg spiekany, absorbuje wosk szybciej i zachowuje go na dłużej, dodanie nanocząsteczek węgla pozwoliło uzyskać lepszy poślizg.
JF Pelchat – były prorider, po kilku latach prac projektowych i testów zaprezentował w końcu swoje dzieło Now Ipo - wiązanie snowboardowe zainspirowane w swoim działaniu mechaniką trucków deskorolkowych.
O nowym produkcie JF Pelchat'a zrobiło się głośno w styczniu 2012, kiedy ogłoszono przyznanie nagrody ISPO Product of the Year – największego i najbardziej prestiżowego wyróżnienia przemysłu snowboardowego. Zaraz po nim posypały się liczne nagrody Platinum Award przyznawane przez Snowboard Mag oraz Editor’s Pick przyznaną przez Transworld Business.
Wiązania zgarnęły wszystko co było możliwe. Jednak największym wyróżnieniem są opinie riderów – od tych początkujących po topowych prosów, zarówno jibberów jak i big mountain freeridowców, większość z nich bardzo wysoko ocenia innowacyjny produkt Pelchata, a sporo z nich już nie wróciło do swoich starych wiązań.
Co zatem sprawia, że produkt jest fenomenalny i udało mu się wypełnić niszę w wydawałoby się przepełnionym segmencie? Przede wszystkim sprawił to okres testowania i doskonalenia produktu, po drugie JF Pelchat jeździ na desce od 1985 roku i w swojej karierze zdążył sporo namieszać na scenie snowboardowej.
Kolejnym argumentem może być miejsce w którym odbywały się prace – Whistler czyli matecznik wszelkiego dobra snowboardowego z Kanady. Dodajcie do tego jeszcze silną ekipę w skład której wchodzą między innymi Jeremy Jones, DCP, Devun Walsh, Romain deMarchi, Helen Schettini no i macie chyba wymarzony development team.
Ipo ma odzwierciedlać pracę trucków deskorolki, zwiększać kontrolę krawędzi oraz wykorzystywać ruch stopy. Wiązanie posiada ruchome części, specjalne zawiasy na płycie głównej podstawy wiązania i odpowiednio dobierane gumki. Wszystko zrobione tak by móć dopasować całość do swojego stylu jazdy i preferencji.
Nastała nowa era w tworzeniu wiązań snowboardowych. Wiązania Now Ipo inspirowane są skateboardowymi truckami. Jako jedyne posiadają: Kingpin (oś skrętną), która odpowiednio rozkłada siły podczas jazdy.
PARAMETRY TECHNICZNE:
- Alumi Ring - stworzony z aluminium T6061 który zastępuje tradycyjny dysk przykręcany do deski.
- Hanger - specjalnie zaprojektowana konstrukcja podstawy wiązania, która przekazuje siły z osi na punkty podporu wiązania.
- Highback - asymetryczna freestylowa konstrukcja dająca lepsze podparcie dla nogi i buta. Skręcona pod kątem 5 stopni z progresywnym flexem tłumiącym drgania.
- Flush Cup - specjalnie zaprojektowany i wyłożony gumą tył wiązania trzymający but na swoim miejscu nawet w przypadku gdy wpadnie wam do głowy pojeździć bez Highbacków. Daje to bardzo podobne uczucie jazdy przypominającej surfing lub jazdę na deskorolce.
- Wiązania pasują do butów w rozmiarach 39-42,5
STAN:
Każdy przedmiot poddajemy starannej selekcji, tak aby wybrać tylko ten najlepszy. Deska jest używana, w bardzo dobrym stanie, 100% sprawna. Nosi minimalne ślady użytkowania w postaci drobnych rys wierzchniej warstwy laminatu oraz minimalnych rys na ślizgu, które nie wpływają w żaden sposób na jakość jazdy. Krawędzie ostre, ślizg nasmarowany. Sprzęt gotowy do jazdy. Wiązania są używane, 100 % sprawne. Noszą normalne ślady użytkowania. Prosimy dokładnie przyjrzeć się zdjęciom produktu.
|