Mam do sprzedania w pełni sprawny zestaw do konwersji roweru na elektryczny.
Jest to markowy produkt firmy Bafang/8FUN (renomowana firma, bardzo popularna na Zachodzie, lepsze opnie niż MXUS).
Silnik przekładniowy (nie stawia oporów przy jeździe bez wspomagania, wyższy moment obrotowy od samego początku) w piaście przedniego koła wpleciony w solidną obręcz do kół 28-29". Wewnętrzna średnica obręczy to ok. 19mm (wg tabelki Schwalbe do takiej obręczy pasują opony od 28 do 62mm, choć pewnie najlepiej korzystać z opon 35-52). Obręcz jest przystosowana do hamulców v-brake, zaś piasta posiada mocowanie do tarcz hamulcowych (na 6 śrub). Koło było używane wyłącznie z hamulcami tarczowymi więc obręcz nie jest zużyta od v-brakeów.
Silnik jak na przekładniową konstrukcję jest cichy (oczywiście słyszalny podczas jazdy ale w porównaniu do konkurencyjnych modeli nie przeszkadza w jeździe).
W skład zestawu wchodzą:
- silnik w przedniej piaście zapleciony w obręcz 622-19 (wraz z opaską ochronną)
- podkładki i śruby mocujące
- wyświetlacz 850C/DPC14 - stan idealny, używany był z folią ochronną
- kontroler o symbolu LD-FXK009, 48V, nominalnie 10A, peak 20A - niestety naklejka trochę się starła
- czujnik PAS mocowany bez zdejmowania mechanizmu korbowego (kółko z magnesami wpina się przy korbie, zaś czujnik mocuje do ramy) - można jeździć bez czujnika PAS, wówczas silnik uruchamiany będzie wyłącznie manetką
- "pilot" do sterowania wyświetlaczem kciukiem
- manetka gazu pozwalająca do jazdy bez pedałowania
- kable do podłączenia silnika z kontrolerem, kontrolera z czujnikiem PAS, kontrolera z wyświetlaczem itd.
Powyższy zestaw kupiony został przeze mnie w 2018 roku od znanego sprzedawcy Eunorau, wartość rynkowa z Chin to $400, czyli ponad 1500PLN + VAT i opłaty.
Do zestawu mogę dodać gratis nieużywaną plastikową obudowę na kontroler, a także zestaw blokady obrotu osi (widoczny na zdjęciu).
Przebieg zestawu to zaledwie 2411km, był on zamocowany w rowerze miejsko-trekingowym i używany przez osobę o wadze ok 55kg. Nie był katowany, przeciążany, eksploatowany w jeździe terenowej, czy deszczu. Oczywiście na obręczy pewnie da się znaleźć drobne ślady używania jednak stan nie odbiega od nowego z Chin.
Montaż jest banalny: wystarczy wsadzić koło, podpiąć kable, zamocować baterię (brak w zestawie) oraz kontroler i rower jest gotowy do jazdy. Max 2h pracy - nie są potrzebne specjalistyczne narzędzia jak w przypadku zestawów na tylne koło lub silników centralnych.
W razie pytań służę pomocą - złożyłem kilka rowerów elektrycznych więc chętnie podzielę się doświadczeniem.
Możliwość obejrzenia i odbioru osobistego 14km od Krakowa w stronę Olkusza. W przypadku wysyłki zapewniam szybkie nadanie paczki.