Zestaw fitrów do kamery Xiaomi Yi 2 4K (lub innych pasujących wymiarami obudów kamer sportowych) - do ujęć podwodnych oraz plenerowych. Doskonałe efekty bez Photoshopa. Opisy przypadków użycia oraz dokładne wymiary poniżej.
Filtra czerwonego używamy w wodach o odcieniu niebieskim, czyli w wodach tropikalnych, np. w Morzu Czerwonym. stosuje się głównie w trakcie filmowania pod wodą w celu redukcji niebieskiego i zielonego zabarwienia oraz poprawy balansu bieli. Znajduje on szczególne zastosowanie gdy dominuje zabarw niebieski. Filtr czerwony tłumi wszystkie kolory poza czerwonymi i częścią pomarańczowych. Skutkiem tego jest silne rozjaśnienie barwy czerwonej oraz pomarańczowej przy jednoczesnym przyciemnieniu pozostałych kolorów.
Filtr żółty - widzieliście filmy i zdjęcia z nurkowań zrobione podczas używania lamp ze światłem UV? Z pewnością tak. Jeżeli zachwyciła Was te feeria bajkowych barw i zastanawialiście się co zrobić by uzyskać zbliżony efekt - ten filtr jest właśnie dla Was. Żeby jednak filmy i zdjęcia wykonane przy świetle UV miały dokładnie takie kolory, jakie byśmy chcieli - należy użyć żółtego filtra, blokuje on resztki niebieskiego światła, a przepuszcza wszystkie fluorescencyjne kolory. Dzięki jego zastosowaniu nagrywamy film rodem z Krainy Czarów, pełne świetlistych, szalonych kolorów, ruchliwych jasnych elementów i blasku, którego nie możemy dostrzec gołym okiem i bez zastosowania światła ultrafioletowego.
Filtry różowe, magenta są idealne do stosowania w wodach słodkich, takich jak rzeki czy jeziora, których woda ma zabarwienie lekko zielonkawe. Używanie filtrów sprawia, że wykonane pod wodą fotografie będą posiadały żywe, nasycone kolory, nie będą zaś zdominowane poprzez kolor wody, która otacza nas w toni.
Filtr szary - kiedy wykonujemy zdjęcia w plenerze, można napotkać na problem natury technicznej związanej z nadmiernym oświetleniem fotografowanej sceny. Najczęściej pojawia się on podczas wykonywania zdjęć w bezchmurne południe, kiedy słońce jest ostre, a w aparacie brakuje możliwości skompensowania prześwietlenia (ustawienia minimalnej wartości ISO, ustawienia maksymalnej przysłony). W takich okolicznościach najlepszym rozwiązaniem są filtry szare, które ograniczają ilość światła docierającego do obiektywu bez wpływu na barwę zarejestrowanego obrazu (Neutral Density ang. Neutralna gęstość). Tym samym umożliwiają wydłużenie czasu ekspozycji przy zachowaniu stałych wartości ISO oraz przysłony. Osiągnięcie konkretnego efektu na fotografii może nas zmusić do skorzystania z filtra szarego. Fotografując krajobraz podczas burzy, można spróbować zarejestrować kilka następujących po sobie błysków piorunów. Wydłużenie czasu naświetlania za pomocą filtra szarego pomoże także efektownie ukazać ruch uliczny w postaci kolorowych smug.