Nauka o czasie przez działanie. Nie ma skuteczniejszej metody.
Dziecko samo składa zegar, zaczynając w zależności od wieku, od kropek, które są namalowane z jednej strony kostek lub od cyfr jeśli jest już starsze.
Zegar składa się z 3 obręczy, które się układa wokoło wskazówek.
Na początku tworzymy obręcz godzin i właśnie na tym kole porusza się mała wskazówka zakończona kółkiem wskazująca godziny na zegarze. Jeśli dziecko jest małe, można na tym etapie się zatrzymać, aby dziecko powoli przyswoiło sobie pojęcie pełnych godzin.
Kolejną obręczą, jaką tworzymy, jest uproszczona obręcz minut. Na tej obręczy porusza się długa wskazówka. Ucząc się etapami, ominiemy mętlik, jaki może się pojawić u dziecka w pierwszym kontakcie z nauką godzin.
Cały zegar zakończony jest obręczą z kreseczkami tak jak na prawdziwym zegarze. Dzięki tej ostatniej obręczy wszystkie kostki z godzinami i minutami nie spadną i pozostaną na swoim miejscu.