- Oryginalna grafika komputerowa znakomitego artysty Zdzisława Beksińskiego z certyfikatem autentyczności Galerii Foksal 17 oraz certyfikatem Jan Trando.
- Artysta: Zdzisław Beksiński
- Kategoria: realizm magiczny
- Rozmiar: 80 x 60 cm
- Rok powstania: 2 połowa lat ’90. XX w.
- Podłoże: papier
- Technika: fotomontaż komputerowy w najwyższej rozdzielczości HD
- Wydruk z matrycy cyfrowej Autora (22MB) na specjalnie preparowanym papierze (gramatura 280)
- Sygnatura: bez sygnatury
- ID. 4308
Kolorystyka zdjęć może się różnić ze względu na oświetlenie w którym zostały wykonane.
Zdzisław Beksiński
BEKSIŃSKI Zdzisław Urodził się w Sanoku. W latach 1947-1952 studiował na Wydziale Architektury Politechniki Krakowskiej. Przez kilka następnych lat pracował w zawodzie. Zainteresował się wówczas fotografią artystyczną, rozpoczął również pierwsze próby rysunkowe i malarskie. W 1955 r. powrócił do rodzinnego domu w Sanoku. Był artystą-samoukiem. Działalność artystyczną rozpoczynał od fotogramów i fotomontaży, później tworzył dzieła z pogranicza malarstwa i rzeźby, by następnie zając się głownie rysunkiem. Od połowy lat 70-tych Beksiński zajmuje się prawie wyłącznie malarstwem olejnym, używając specyficznej sobie techniki. Po latach ten okres (do początku lat 80-tych) nazwie "okresem fantastycznym". W 1977 r. opuszcza Sanok i przenosi się na stałe do Warszawy. Nawiązuje kontakt z paryskim marchandem Piotrem Dmochowskim. Wystawiał we Francji, Niemczech i niemal wszystkich ważnych ośrodkach w Polsce. W 1999 r. Muzeum Historyczne przygotowało na zamku w Sanoku największą retrospektywną wystawę artysty. Muzeum Historyczne w Sanoku posiada również najbogatszą kolekcję dzieł artysty. W kolażach, które tworzył przed śmiercią, wykorzystywał chętnie techniki komputerowe. Zmarł tragicznie 22 lutego 2005 roku.
Prosimy wziąć pod uwagę, że prace nie są rzeczami "fabrycznie" nowymi. Obrazy są unikatowe i malowane ręcznie, dlatego posiadają wiele mniejszych lub większych niedoskonałości, które nie mogą być podstawą do reklamacji w kontekście niezgodności z opisem.
Uszkodzone boki obrazu opierające się na blejtramie, zwłaszcza nie zamalowane, w szczególności: zszywki napinające płótno, ślady farby, czy ślady po fleksach (blaszkach mocujących krosno malarskie, czyli płótno naciągnięte na podobrazie - blejtram, do ramy), nie mogą być podstawą do reklamacji gdyż nie są awersem ani rewersem obrazu.
Z wyrazami szacunku
Zespół Galerii Foksal 17