Zwycięzcy licytacji gwarantujemy:
- arię wykonaną specjalnie dla Ciebie podczas koncertu (26.02, godz. 20:00 w sali Nowy Świat Muzyki w Warszawie)
- bilet wstępu na koncert charytatywny
- 100% środków przekazujemy na rzecz fundacji w celu wsparcia młodych solistów
Fundacja Partnerstwo w Muzyce i Allegro Charytatywni organizują w Nowym Świecie Muzyki w Warszawie koncert dla artystów operowych dotkniętych przez lockdown spowodowany pandemią wirusa COVID-19.
Młodzi, wybitni soliści operowi sięgnęli olimpu w jednej z najbardziej konkurencyjnych i zarazem prestiżowych dziedzin kultury. Mieli przewidziane kontrakty na partie solowe m.in. w Metropolitan Opera w Nowym Jorku, Staatsoper w Berlinie czy Teatro dell’Opera di Roma. W tym sezonie czekał ich debiut w Teatrze Wielkim–Operze Narodowej w Warszawie. Przez lockdown spowodowany pandemią wirusa COVID-19 praktycznie nie koncertują od przeszło roku. Ten problem dotyka tysięcy artystów, którzy dosłownie tracą możliwości samodzielnego utrzymania.
Jako miłośnicy sztuki operowej chcemy wesprzeć artystów poprzez organizację koncertu, jak również zwrócić uwagę na problemy ze wsparciem w czasie pandemii. Soliści nie są pracownikami etatowymi, którzy otrzymują wsparcie w ramach pomocy instytucjom kultury. Byli rozchwytywani przez najlepsze sceny operowe, tymczasem większość z nich jest teraz zamknięta.
Zalicytuj arię Nemorino z 2 aktu opery Napój Miłosny „Una furtiva lagrima” G. Donizettiego, którą Piotr Buszewski wykona podczas koncertu. Zwycięzco lub zwyciężczyni – możesz mieć pewność, że Piotr zaśpiewa specjalnie dla Ciebie. Artyście towarzyszyć będzie pianista Mischa Kozłowski.
Piotr Buszewski jest laureatem 10. Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. S. Moniuszki w Warszawie otrzymując również nagrodę specjalną dla najlepszego polskiego uczestnika, a także finalistą Metropolitan Opera National Council Auditions w Nowym Jorku oraz konkursu "Operalia". Jego debiut profesjonalny w USA miał miejsce w New York City Opera w tytułowej roli w operze "Pigmalion" G. Donizettiego, a najbliższe plany obejmowały debiut w Staatsoper w Berlinie, w Metropolitan Opera w Nowym Jorku czy Covent Garden w Londynie. Wykonywał partie takie jak Książę Mantui w operze „Rigoletto” G. Verdiego na Wolf Trap Festival w Stanach Zjednoczonych, Leandre w „Doktorze mimo woli” Ch. Gounoda w Bostonie, Nemorino w „Napoju miłosnym” G. Donizettiego w nowej inscenizacji Rolando Villazóna w Operze Lipskiej, Rinuccio w „Giannim Schicchim” G. Pucciniego w San Diego Opera czy Fadinarda w „Il cappello di paglia di Firenze” Nino Roty w austriackiej Opera Graz.