stan db,
Prawidłowe sterowanie funkcjonowaniem turystyki za pomocą parametrów i instrumentów ekonomicznych jest możliwe tylko wtedy, gdy właściwie rozumie się istotę pojęcia turystyki jako zjawiska społecznego i gospodarczego. Jeśli przez to pojęcie będziemy rozumieć obsługę ruchu turystycznego, świadczenia i sprzedaż dóbr turystycznych, realizację ujawniającego się popytu lub potrzeb na rynku, wspomaganie promocji sprzedaży i innych procesów wzrostu, to będzie to bardzo duże i niebezpieczne uproszczenie problemu. Gospodarka turystyczna nie może być rozpatrywana z pominięciem dziedzin, które są z nią związane lub pozostają pod jej wpływem [85, s. 13; 36]. W najnowszej literaturze przedmiotu trwa dyskusja na temat wartości turystyki [86, s. 136; 66; 47; 18; s. 235] i jednostronnych badań dotyczących korzyści ekonomicznych i środowiskowych z niej płynących;
Spis treści:
Wprowadzenie
I. Zdobywanie rynków w turystyce
Koncentracja kapitałów i wspólnoty gospodarcze
Badanie i ustalenie segmentów oraz typów rynku turystycznego
Tworzenie techniczno-organizacyjnych układów informacyjnych wspomagających kierowanie turystyką
Samodzielność regionalna turystyki
II. Dziedziny strategii rynkowych
Stosowanie metod heurystycznych
Strategia produkcji, świadczenia usług oraz udostępniania dóbr wolnych i naturalnych
Kanały rynkowe w turystyce
Strategia dystrybucji i aktywnej sprzedaży
Promocja sprzedaży w turystyce
Strategia cen w turystyce
III. Parametry i instrumenty w turystyce (diagnoza stanu)
Parametry i instrumenty w systemie marketingowym
Menedżering i marketing w symbiozie na rynkach turystycznych
Organizacja funkcji marketingowych w przedsiębiorstwie
Planowanie działań marketingowych
Niektóre parametry finansowe w turystyce
IV. Instrumenty zbytu i aktywnej sprzedaży
Planowanie promocji i zbytu
Konkurencja hoteli i biur podróży
Negocjacje i umowy
Reklama
Oferty, innowacje, katalogi
Akwizycja
Zdobywanie przychylności opinii publicznej .
Znaki handlowe
Targi i giełdy turystyczne
Jakość i obsługa klientów
Praca i płaca w turystyce
Polska turystyka na drodze do nowej Europy
Niektóre definicje i określenia
Bibliografia