Książka podzielona jest na dziewięć rozdziałów. W pierwszym zostały podane podstawowe pojęcia i definicje odnoszące się do zarządzania łańcuchem dostaw. W drugim zostały omówione współczesne uwarunkowania funkcjonowania łańcuchów dostaw w kontekście zmieniającego się obrazu logistyki.
W dwóch kolejnych rozdziałach zostały omówione zależności pomiędzy sposobem funkcjonowania łańcucha dostaw w kontekście obsługi klienta (rozdział III) oraz w relacji do celu zarządzania (rozdział IV).
Następne cztery rozdziały zawierają omówienie czynników mających istotny wpływ na poziom integracji łańcucha dostaw, a więc określających relacje pomiędzy jego ogniwami z punktu widzenia możliwości tworzenia wartości w procesie wytwarzania i dostarczania produktów końcowemu odbiorcy. Do tych czynników należą: standardy - organizacyjne, techniczne, informacyjne i komunikacyjne (rozdział V), informacja i sposób jej wykorzystywania w zarządzaniu przepływem produktów w łańcuchu dostaw i kształtowaniu poziomu obsługi (rozdział VI), systemy informacyjne, komunikacyjne i informatyczne jako środowisko wymiany informacji i narzędzia wspomagające procesy komunikacji, procesy zarządzania i podejmonia decyzji (rozdział VII) oraz opakowania z punktu widzenia roli jaką odgrywają usprawnianiu i przyspieszaniu przepływu produktów przez poszczególne ogniwa łańcucha dostaw (rozdział VIII).
Ostatni IX rozdział książki obejmuje zagadnienia dotyczące obsługi logistycznej jako czynnika determinującego sprawność funkcjonowania łańcucha dostaw w aspekcie logistycznym i umożliwiającego zwiększanie efektywności jego działania. Wskazuje na rosnącą rolę usługodawcy logistycznego jako partnera dostawcy i odbiorcy wnoszącego istotny wkład w proces tworzenia wartości i kształtowania korzystnych relacji pomiędzy kosztami a poziomem obsługi.
SPIS TREŚCI:
Wstęp
Rozdział I
-Łańcuch dostaw - podstawowe pojęcia i zależności
-Zasady klasyfikacji
Podstawowe pojęcia
-Konfiguracje łańcucha dostaw
-Punkty charakterystyczne łańcucha dostaw
-Rodzaje konfiguracji łańcucha dostaw
-Sieciowa natura łańcucha dostaw
Podsumowanie
Rozdział II
-Współczesne uwarunkowania funkcjonowania łańcuchów dostaw
-Zmiany w otoczeniu logistyki
-Uwarunkowania rozwoju zarządzania łańcuchami dostaw
Podsumowanie
Rozdział III
-Orientacja łańcucha dostaw na potrzeby klienta
-Poziom obsługi i kryteria jego oceny
-Elementy poziomu obsługi klienta mające wpływ na funkcjonowanie łańcucha dostaw
-Mierniki poziomu obsługi klienta
Podsumowanie
Rozdział IV
-Wpływ celu zarządzania na funkcjonowanie łańcucha dostaw
-Konkurencyjność i jej związek z łańcuchem dostaw
-Cel zarządzania łańcuchem dostaw
-Strategia skracania cykli
-Strategia redukcji lub eliminacji zapasów
-Łańcuch dostaw a problem jakości
Podsumowanie
Rozdział V
-Rola standardów w funkcjonowaniu łańcucha dostaw
-Standardy w wymianie informacji
-Standardy w przemieszczaniu wyrobów
Podsumowanie
Rozdział VI
-Informacja jako czynnik integrujący łańcuch dostaw
-Znaczenie informacji w łańcuchu dostaw
-Informacyjne uwarunkowania łańcucha dostaw
Podsumowanie
Rozdział VII
-Systemy informacyjne, komunikacyjne i informatyczne w łańcuchach dostaw
-System informacyjny i jego rola w łańcuchu dostaw
-Wymagania wobec systemu informacyjnego
-System komunikacyjny i jego rola w łańcuchu dostaw
-System informatyczny i jego rola w łańcuchu dostaw
Podsumowanie
Rozdział VIII
-Opakowania w łańcuchach dostaw
-Wpływ opakowań na funkcjonowanie łańcucha dostaw
-Skrzynki transportowe wielokrotnego użytku
-Jednostki logistyczne
-Palety
-Kontenery
-Nadwozia wymienne
-naczepy samochodowe
Podsumowanie
Rozdział IX
-Usługodawca logistyczny jako ogniwo łańcucha dostaw
-Outsourcing i jego związek z usługami logistycznymi
-Usługi logistyczne
-Usługodawcy logistyczni
Podsumowanie
Zakończenie
Słowniczek
Literatura
Zachęcam do zakupu tej pozycji, szczególnie w obliczu zbliżającej się sesji. Skrypt bardzo pomocny w przygotowaniach.