![Antykwariat Internetowy In Nomine - <a href= Antykwariat Internetowy In Nomine - książki, albumy, atlasy, encyklopedie]() książki, albumy, atlasy, encyklopedie">
Antykwariat Internetowy In Nomine
25-363 Kielce, ul. Wesoła 51/613
telefon: 605-525-305
e-mail: biuro@innomine.pl
Wpłaty prosimy dokonywać na konto:
NET System Igor Białogoński
25-363 Kielce, ul. Wesoła 51/613
86 1500 1458 1214 5006 5507 0000
Bank Zachodni WBK S.A. 5 O/Kielce
Waga książki wraz z opakowaniem mieści się w przedziale 500 g - 1 kg.
Książka nie posiada symbolu ISBN/ISSN. Cennik wysyłki jest dostępny w zakładce "Dostawa i płatność" oraz na stronie O nas.
W przypadku zakupu kilku książek lub innych towarów z naszej oferty zastosowanie ma cennik dostępny na stronie O nas
- koperta ochronna ("bąbelkowa")
- Przez PayU
- Przelew na konto (przedpłata)
- Przed złożeniem oferty prosimy o szczegółowe zapoznanie się z:
- Regulaminem aukcji dostępnym na stronie O nas;
- pełnym opisem oferowanych przedmiotów wraz z ich rzeczywistymi zdjęciami.
- Nie wycofujemy ofert na 24 godziny przed końcem aukcji, nie kończymy aukcji przed czasem.
- Po zakończeniu aukcji prosimy o potwierdzenie zamówienia z podaniem swojego nicka, numeru aukcji, rodzaju przesyłki oraz potwierdzeniem adresu do wysyłki - koniecznie jeśli adres będzie inny niż ten z profilu użytkownika.
- Oferowane przedmioty wysyłamy najczęściej w ciągu 24 godzin (w dni robocze) od zaksięgowania pełnej należności, łącznie z kosztami wysyłki.
- Zachęcamy do zakupu kilku przedmiotów jednocześnie - koszt wysyłki jest zależny od ich łącznej wagi - szczegóły na stronie O nas.
Witamy na naszej aukcji.
Przed przystąpieniem do licytacji prosimy zapoznać się z jej zasadami na stronie O nas.
Przedmiotem aukcji jest używana książka:
Zarys dydaktyki ogólnej (wersja programowana)
![]()
Autorzy: Wincenty Okoń
Strony: 438; Format: 15,5 x 21,5 cm
Waga: 564 g.
ISBN: brak
Wydanie: IV (1970); Nakład: 20250 szt.
Wydawca: Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych (Warszawa)
Oprawa: twarda
Stan książki: dobry
Stan okładki: dobry, okładka tekturowa pokryta płótnem, jest lekko przykurzona, posiada nieznaczne ślady plam i drobnych wgnieceń i zabrudzeń.
Stan kartek: czyste, lekko pożółkłe. W książce znajduje się niewielka ilość podkreśleń i zaznaczeń tekstu oraz notatek wykonanych długopisem i ołówkiem. Na pierwszej, drugiej i piątej kartce znajduje się podpis poprzedniej właścicielki.
I. ZAGADNIENIA WSTĘPNE
Im bardziej złożona jest nasza działalność, w tym większym stopniu musimy - wykonując ją - opierać się na uzasadnionej naukowo teorii. Brak teorii lub oparcie się na fałszywej teorii może, jak wiadomo, wpłynąć niekorzystnie na wyniki wszelkiej pracy, z pracą produkcyjną włącznie. Ponieważ praca nauczycielska należy do szczególnie złożonych, nie można wykonywać jej należycie bez znajomości teorii pedagogicznej, a tym samym - teorii dydaktycznej. Toteż studiowanie dydaktyki, jako dyscypliny obejmującej ogólną teorię nauczania i uczenia się, zajmuje z reguły wiele miejsca w przygotowaniu nauczycieli do pracy zawodowej.
Znajomość dydaktyki jest ważnym warunkiem powodzenia wszelkiej pracy nauczycielskiej czy to w szkole ogólnokształcącej, czy zawodowej, w szkole podstawowej, średniej czy wyższej. Bo też rzeczywiście dydaktyka zajmuje się ustalaniem prawidłowości procesów dydaktycznych nie tylko w obrębie wszystkich przedmiotów nauczania, lecz także na wszystkich szczeblach systemu szkolnego i we wszystkich typach szkół. Na tym polega jej ogólny charakter, dzięki któremu stanowi ona punkt wyjścia dla studiów nad dyscyplinami, które zajmują się szczegółową teorią nauczania, tj. metodykami nauczania poszczególnych przedmiotów. (...)"
SPIS TREŚCI
♦ Przedmowa do czwartego wydania
I. Zagadnienia wstępne
1. Podstawowe pojęcia dydaktyczne
2. Przedmiot badań dydaktycznych
3. Metody badań dydaktycznych
A. Obserwacja
B. Pojęcie eksperymentu
C. Eksperyment naturalny
D. Badanie wyników eksperymentu
E. Badania terenowe
F. Metody historyczno-porównawcze
Wstawka programowana
♦ Zagadnienia wstępne
♦ Podstawowe pojęcia dydaktyczne
♦ Przedmiot badań dydaktycznych
♦ Metody badań dydaktycznych
- Obserwacja
- Pojęcie eksperymentu
- Eksperyment naturalny
- Badanie wyników eksperymentu
- Badania terenowe
- Metody historyczno-porównawcze
II. Cele kształcenia ogólnego i politechnicznego
1. Cele kształcenia ogólnego
2. Cele kształcenia politechnicznego
3. Cele kształcenia zawodowego
Wstawka programowana
♦ Cele ksztalcenia ogólnego i politechnicznego
- Cele ksztalcenia ogólnego
- Cele ksztalcenia politechnicznego
- Cele ksztalcenia zawodowego
III. Treść nauczania w szkole ogólnokształcącej
1. Dobór treści nauczania
A. Wymagania społeczno-polityczne
B. Wymagania naukowe
C. Wymagania dydaktyczne
2. Plan nauczania
A. Dobór przedmiotów nauczania
B. Przydział godzin dla poszczególnych przedmiotów nauczania
3. Programy nauczania i podręczniki
A. Znaczenie wychowawcze i kształcące poszczególnych przedmiotów nauczania
B. Podręczniki
Wstawka programowana
♦ Treść nauczania w szkole ogólnokształcącej
IV. Proces nauczania
1. Uświadamianie celów i zadań nauczania
2. Opracowanie nowego materiału
3. Uogólnianie nowego materiału
4. Utrwalanie przyswojonego materiału
5. Kształtowanie umiejętności i nawyków
6. Wiązanie teorii z praktyką
7. Kontrola i ocena wyników nauczania
Wstawka programowana
♦ Proces nauczania
- Uświadamianie celów i zadań nauczania
- Opracowanie nowego materiału
- Uogólnianie nowego materiału
- Utrwalanie przyswojonego materiału
- Kształtowanie umiejętności i nawyków
- Wiązanie teorii z praktyką
- Kontrola i ocena wyników nauczania
V. Zasady nauczania
1. Zasada systematyczności
2. Zasada wiązania teorii z praktyką
3. Zasada poglądowości
4. Zasada świadomości i aktywności uczniów w nauczaniu
5. Zasada stopniowania trudności
6. Zasada trwałości wyników nauczania
Wstawka programowana
♦ Zasady nauczania
- Zasada systematyczności
- Zasada wiązania teorii z praktyką
- Zasada poglądowości
- Zasada świadomości i aktywności uczniów w nauczaniu
- Zasada stopniowania trudności
- Zasada trwałości wyników nauczania
VI. Metody nauczania
1. Metody oparte na obserwacji
2. Metody oparte na słowie
3. Metody oparte na działaniu praktycznym
4. Nauczanie programowane
5. Utrwalanie zdobytej wiedzy
6. Sprawdzanie i ocena wyników nauczania
7. Wybór metod nauczania
Wstawka programowana
♦ Metody nauczania
- Metody oparte na obserwacji
- Metody oparte na słowie
- Metody oparte na działaniu praktycznym
- Nauczanie programowane
- Utrwalanie zdobytej wiedzy
- Sprawdzanie i ocena wyników nauczania
- Wybór metod nauczania
VII. Organizacja pracy szkolnej
1. Formy organizacyjne pracy szkolnej
2. Budowa lekcji
3. Typy lekcji
A. Lekcja obejmująca kilka momentów procesu nauczania
B. Lekcja poświęcona opracowaniu nowego materiału
C. Lekcja poświęcona utrwaleniu wiadomości
D. Lekcja obejmująca ćwiczenia
E. Lekcja poświęcona sprawdzaniu wiadomości, umiejętności i nawyków
F. Budowa lekcji a nauczanie problemowe
4. Przygotowanie lekcji
A. Przygotowanie rzeczowe
B. Przygotowanie metodyczne
C. Konspekt lekcji
D. Przeprowadzenie lekcji
5. Formy organizacyjne pracy uczniów
A. Praca jednostkowa
B. Praca zbiorowa
C. Praca grupowa
6. Wycieczki
Wstawka programowana
♦ Organizacja pracy szkolnej
♦ Formy organizacyjne pracy szkolnej
- Budowa lekcji
- Typy lekcji
- Przygotowanie lekcji
- Formy organizacyjne pracy uczniów
- Wycieczki
VIII. Praca domowa ucznia
1. Rodzaje prac domowych
2. Zadawanie pracy domowej
3. Organizacja pracy domowej
4. Kontrola pracy domowej
Wstawka programowana
♦ Praca domowa ucznia
IX. Praca w klasach łączonych
1. Charakterystyka pracy w klasach łączonych
2. Urządzenie klasy
3. Lekcja w klasach łączonych
A. Lekcje wspólne
B. Zajęcia, głośne i ciche
C. Budowa lekcji
D. Przykłady lekcji
4. Zadawanie i kontrola pracy w klasach łączonych
Wstawka programowana
♦ Praca w klasach łączonych
X. Niepowodzenia szkolne
1. Czynniki, od których zależy powodzenie pracy szkolnej
2. Rodzaje niepowodzeń szkolnych
3. Badania nad przyczynami niepowodzeń szkolnych
Wstawka programowana
♦ Niepowodzenia szkolne
XI. Planowanie pracy dydaktycznej
1. Znajomość dydaktyki a planowanie pracy dydaktycznej
2. Formy planowania pracy dydaktycznej
A. Znaczenie planowania pracy
B. Planowanie pracy dydaktycznej na cały rok szkolny
C. Okresowy plan pracy dydaktycznej
D. Planowanie codziennej pracy dydaktycznej
3. Kontrola wykonania planu
Wstawka programowana
♦ Planowanie pracy dydaktycznej
XII. Osobowość nauczyciela
1. Poglądy polskich pedagogów i psychologów na osobowość nauczyciela
2. Walory osobiste nauczyciela
3. Stosunek nauczyciela do uczniów
4. Stosunek nauczyciela do społeczeństwa
Wstawka programowana
♦ Osobowość nauczyciela
♦ Indeks nazwisk
Zapraszamy do udziału w licytacji!
Zdjęcia:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
|
Antykwariat Internetowy In Nomine jest prowadzony przez firmę NET System Igor Białogoński
25-363 Kielce, ul. Wesoła 51/613, NIP: 657-115-24-91, REGON: 260579547
Kontakt - tel. 605 525 305, e-mail: biuro@innomine.pl
|