Legendarna zapalniczka benzynowa IMCO Super Triplex 6700, stal nierdzewna, model z polerowanymi w całości bokami i tyłem korpusu (może to być miejsce na okolicznościowy grawer).
Powierzchnia boczna pod grawer o wymiarach 5,8cm x 1,2cm, powierzchnia tylna o wymiarach 4,3cm x 1cm.
Oryginalny produkt od autoryzowanego sprzedawcy marki IMCO w Polsce!
Niezawodna i długowieczna, metalowa zapalniczka benzynowa legendarnej marki IMCO, model Super Triplex 6700 z niesamowitą historią sięgającą czasów I Wojny Światowej, kiedy to firma IMCO rozpoczęła produkcję pierwszych zapalniczek z łusek po nabojach (w roku 1918 pod nazwą Österreichische Knopf- und Metallwarenfabrik Julius Meister & Co.)
Z inicjałów założyciela powstała nazwa JMCO, następnie przemianowana na IMCO.
Funkcjonalna w swojej prostocie i niezwykle elegancka. Wyposażona w system windproof - gwarantujący zapłon i stabilny płomień również w czasie silnego wiatru. Jednocześnie pierścieniem na korpusie zapalniczki można regulować wysokość płomienia
Wykonana w najwyższej jakości z nierdzewnej stali. Żywotność zapalniczki jest w związku z tym praktycznie nieograniczona. Produkt spełnia wszystkie wymagania normy ISO 9994.
Jak każda zapalniczka benzynowa posiada zbiornik wypełniony specjalną watą, który należy przed pierwszym użyciem wyciągnąć i napełnić benzyną.
Zalecamy oczywiście stosowanie benzyny do zapalniczek IMCO, ale można też używać każda inna benzynę przeznaczona do zapalniczek.
Nie należy zalewać zapalniczek benzynowych zwykłą benzyną oktanową lub innymi benzynami technicznymi, ponieważ taka benzyna nie spala się dobrze w zapalniczkach, ma nieprzyjemny zapach a ponadto może to prowadzić do zanieczyszczenia zapalniczki!
Uruchomienie zapalniczki odbywa się w jednym ruchu poprzez naciśnięcie „pokrywki” zapalniczki. Otwarcie powoduje obrót krzesiwa i jednoczesne wyrzucenie iskier na nasączony benzyną knot i związany z tym zapłon. Zaletą rozwiązania jest to, że użytkownik nie dotyka bezpośrednio krzesiwa, które może powodować zabrudzenia.
Zarówno knot jak i kamień w razie potrzeby można bardzo łatwo wymienić. Mechanizm wymiany kamienia nie wymaga użycia żadnego narzędzia i wykonać go można w każdej chwili uchylając ruchomą część korpusu, pod którą znajduje się sprężynowy uchwyt kamienia. Komora kamienia jest oddzielona od pojemnika z benzyną, co ma tę zaletę, że podczas wymiany kamienia benzyna nie wyparowuje.
W naszych zapalniczkach do dzisiaj stosujemy wyłącznie kamienie dostarczane przez firmę Treibacher, której założyciel Carl Freiherr Auer von Welsbach na początku XX w. jako pierwszy opracował technologię produkcji krzemienia do zapalniczek.
Uwaga: benzyna w naturalny sposób ulatnia się z pojemnika, mimo wysokiego i szczelnego kapturka zamykającego pojemnik. Jest to zjawisko naturalne. Należy pamiętać o regularnym uzupełnianiu paliwa.