Peter Lynn Aero - wydajność w czystej postaci
Aero to wydajność w czystej postaci - ale to nie tak, żeby owa wydajność była mierzona w osiągalnej maksymalnej prędkości czy też ilości dostarczanej surowej mocy.
Projektanci Peter Lynn uczą nas, że wydajność to coś więcej. Wydajność to responsywność, dzięki której kite reaguje na nasze polecenia dokładnie wtedy, gdy tego chcemy. Wydajność to ta precyzja, kiedy po dosłownie centymetrowym ruchu barem, kite ustawia się dokładnie w tym miejscu okna wiatrowego, w którym chcemy go mieć. Wydajność to czucie na barze tego, co dzieje się w górze, a także stabilność, której możemy zaufać wbijając krawędź i zapierając się o nią maksymalnie, żyłując pod wiatr byle ostrzej, bo przecież każdy stopień się liczy. Wydajność to w końcu też skumulowane przez lata doświadczenia riderów, którzy wspólpracując przez ostatnie lata z zespołem projektowym firmy Peter Lynn stworzyli i dopracowali do perfekcji konstrukcję, którą teraz z dumą wraz z nimi Wam prezentujemy: Peter Lynn Aero.
Peter Lynn Aero oparty jest w bardzo dużym stopniu o konstrukcję kite'a Peter Lynn Vapor, będącego najbardziej udanym latawcem komorowym dedykowanym do wyścigów kitebuggy i bicia rekordów prędkości - jednak nie wystarczyło dodać do Vapora system depower i pozamykać mu komory. Od pierwszych prototypów, które udało nam się podejrzeć jakiś czas temu podczas tajnych testów na plaży w Danii, do oficjalnej premiery Peter Lynn Aero minęły aż 3 lata. Dla projektantów i proriderów były to 3 lata ciężkiej, wytężonej pracy nad deklasującym konkurencję skrzydłem. Udało się osiągnąć wszystkie zamierzone cele: od łatwości i intuicyjności obsługi oraz stabilności skrzydła, które docenią osoby przesiadające się na Aero z latawców pompowanych, aż po osiągalną prędkość i możliwe do uzyskania kąty ostrzenia pod wiatr, zaczerpnięte bezpośrednio z doświadczeń firmy Peter Lynn z modelem Vapor - będącym w światowej czołówce kite'ów używanych do wyścigów kitebuggy, na którym riderzy oprócz wygrywania jednych zawodów za drugimi, także wielokrotnie bili rekordy świata prędkości wózkiem kitebuggy.
Aero zaprojektowane zostało jako bezkompromisowe skrzydło do wyścigów - jednak projektantom Peter Lynn udało się dokonać czegoś, co do tej pory wydawało się niemożliwe - połączyli ostrą charakterystykę race z niespotykaną w takich konstrukcjach stabilnością oraz łatwością użytkowania. To połączenie sprawi, że uśmiech zagości na Twojej twarzy za każdym razem, gdy wejdziesz na hals i zaciągniesz bar, aby zostawić wszystko i wszystkich za sobą.
A skoki? Mimo, że oficjalny opis producenta nie wspomina o tym ani słowem, sami to sprawdziliśmy - Aero to istna maszynka do skakania masywnych BigAirów z przeciągniętym prawie w nieskończoność hangtimem, które pozwolą Ci na wykonanie całego Twojego programu freestyle oldschool. Podczas jednego skoku możesz śmiało zakręcić 4 rotacje, po drodze dokładając oba one-footy, aby zwieńczyć to wszystko delikatnym lądowaniem i znów odjechaniem mega ostro pod wiatr. Jeśli zatem szukasz kite'a który pozwoli na nieskrępowany freeride, podczas którego o ostrzenie nie będziesz się musiał ani przez chwilę martwić, do tego poprzecinany wysokimi jumpami i oglądaniem całej okolicy z góry - to dobrze trafiłeś, to właśnie Aero jest tym czego szukasz.
Jednocześnie Peter Lynn Aero to skrzydło, które doskonale zachowuje się przy słabych warunkach wiatrowych. Projektanci i riderzy pracując nad skrzydłem wzięli pod uwagę zastosowania słabowiatrowe - Aero to kite który jest receptą na najczęstszy problem osób latających na kite - chodzi o słynne 'nie wieje'. Dla Aero musi naprawdę nie wiać, aby móc rzucić w eter te przerażające, psujące sesję słowa. Jeśli jednak na spocie jest choć kilka węzłów, a Ty masz na podorędziu któryś z większych rozmiarów tego skrzydła (najlepiej w wersji Ultra Light), to nagle okazuje się, że latanie tego dnia jest uratowane - niezależnie, czy ma to być sesja snowkite'a na śniegu, hydrofoilingu czy nawet kitesurfingu na klasycznym twintipie. Dzięki Aero ilość dni spędzonych na siedzeniu na spocie i czekaniu na wiatr zredukujesz do tylko tych dni, kiedy już naprawdę jest taka flauta, że liście na drzewie ani drgną.
Wersja Ultra Light
Aero dostępne jest w wersji standardowej oraz Ultra Light, w której udało się zredukować wagę kite'a do niespotykanego wcześniej poziomu, dzięki zastosowaniu nowatorskiej kombinacji różnych typów materiału Skytex. Górna powłoka kite'a stworzona jest z materiału Skytex 32g, aby zwiększyć jej wytrzymałość, podczas gdy dolna powłoka to Skytex 27g, co pozwoliło zredukować wagę do absolutnego minimum. Do produkcji elementów konstrukcyjnych wewnątrz kite'a użyto Skytexu 32g, tylko że tym razem wersji z powlekaniem usztywniającym dla tych żeber (przegród wewnętrznych), które przenoszą obciążenia na uzdę (tych, w których są punkty mocowania uzdy) oraz Skytexu 27g również z powlekaniem usztywniającym dla przegród bez punktów uzdy. Tipy kite'a wyprodukowano ze Skytexu 32g po obu stronach - zarówno na górnej, jak i dolnej powłoce - aby zwiększyć ich wytrzymałość, jako że to właśnie tipy najwięcej obrywają w perspektywie długiego czasu użytkowania. Jedynie w rozmiarze 20m (który dostępny jest tylko w wersji Ultra Light) zastosowano inne podejście - jako, że ten rozmiar dedykowany jest wyłącznie na bardzo słabe warunki wiatrowe, cały kite uszyty jest z materiału Skytex 27g (wewnętrz powlekanie usztywniające, na zewnątrz standardowe).
Restart z wody
Aero to kite zamkniętokomorowy, zaprojektowany do użytkowania w każdym terenie, w tym na wodzie. Bezproblemowy restart zapewniają mu pozamykane wloty komór oraz nieprzepuszczające wody ani powietrza powlekanie materiału, dzięki którym woda utrzymywana jest na zewnątrz, a powietrze wewnątrz kite'a. Osobom nieobeznanym z konstrukcjami komorowymi sugerujemy przetestowanie restartu z wody na płyciźnie przed zapuszczeniem się na głęboką wodę. Oczywiście najlepiej w ogóle kite'a nie moczyć i trzymać go przez cały czas w powietrzu. Nie używaj na mocno zafalowanym akwenie - Aero jak każda inna komorówka to nie jest kite na falę.
System bezpieczeństwa
Aby zagwarantować Ci bezpieczeństwo użytkowania, w Aero zastosowano sprawdzony i zaufany system bezpieczeństwa flag out. W większości wypadków restart po użyciu zrywki na wodzie jest możliwy i stosunkowo łatwy, pod warunkiem obeznania z latawcami komorowymi.
Dbanie o materiał
Jak każdy sprzęt nastawiony na wydajność, do produkcji Aero użyto ekstremalnie lekkich materiałów, które są bardziej niż materiały standardowe narażone na uszkodzenia, dlatego też bardzo ważne jest, abyś o swojego kite'a dbał. Szczególną uwagę poświęć linkom uzdy i bloczkom, a także fiszbinom, które znajdziesz w krawędzi natarcia. Sugerujemy wnikliwe przeczytanie instrukcji dotyczące dbania o sprzęt, w tym składania go i przechowywania.
Tylko dla zaawansowanych
Aero to jeden z najłatwiejszych zamkniętokomorowych kite'ów dedykowanych pod race, jednak mimo to wymaga od ridera wiedzy jak latać latawcami zamkniętokomorowymi, jak je startować i lądować, restartować i jak się zachować w różnych przypadkach. Ta wiedza pozwoli Ci uniknąć sytuacji potencjalnie niebezpiecznych dla Ciebie lub osób dookoła. Nawet jeśli masz wymagane umiejętności, nie lataj w warunkach pogodowych które są nieprzewidywalne lub niebezpieczne - szczególnie unikaj wiatru offshore oraz sztormów.
Rozmiary i rekomendowane bary:
- Aero 7m2 – Aviator medium
- Aero 9m2 – Aviator medium
- Aero 11m2 – Aviator medium
- Aero 14m2 – Aviator medium
- Aero 17m2 – Aviator large
- Aero 20m2 – Aviator large
Zestaw Kite Only zawiera:
- kite Aero wraz z paskiem kompresyjnym
- wygodny, funkcjonalny plecak
- instrukcja obsługi
Niniejsza oferta dotyczy latawca Peter Lynn Aero V1 w rozmiarze 17m, wersji materiału Ultra Light, w zestawie Kite Only (bez baru i linek). Kolor latawca: niebieski.
W przypadku chęci zakupu Peter Lynn Aero w zestawie z barem i innymi akcesoriami, prosimy o kontakt z obsługą sklepu.