Zakazana Psychologia Tom 1
Pomiędzy nauką a szarlatanerią
Witkowski Tomasz
Wydawnictwo: Bez Maski
ISBN: 978-83-938003-0-8
Liczba stron: 450
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Wydanie: 2, 2015 r.
Język: polski
Psychologia, nauka o umyśle cowieka, nie ustaje w zmaganiach pozbycia się swoich nienaukowych atrybutów. W tej wciągającej i pouczającej książce Tomasz Witkowski odważnie wkracza w „ciemne obszary” psychologii, obecne zarówno w świątyni nauki, jak i w zaciszach prywatnych gabinetów terapeutycznych. W ten sposób ujawnia ukryte obszary współczesnej psychologii, które same wymagają leczenia. To dlatego książka Witkowskiego jest pomocnym i niezbędnym drogowskazem w podróży ku kształtowaniu naukowej psychologii w XXI wieku. (Scott O. Lilienfeld, autor „50 wielkich mitów psychologii popularnej”).
We wszystkich cywilizacjach rozwijały się przeróżne nauki tajemne. Powoli nauka pozbawiała je nimbu tajemniczości, na niektóre z nich wskazała jako na pozbawione podstaw. W naszej cywilizacji taką tajemnicą otoczona była niegdyś alchemia, którą nauka zamieniła w pożyteczną chemię. Podobnie rzecz miała się z astrologią. Dzisiaj, pomimo dostępu do książek, podręczników, artykułów nadal pewną mgiełką tajemnicy owiana jest psychologia. Psychologowie uchodzą za ludzi, którzy sobie tylko znanymi metodami potrafią czytać w naszych głowach. Taka sytuacja sprzyja narodzinom pseudonauki. Autor obnaża w książce brak podstaw pseudonauk i pseudoterapii funkcjonujących w obrębie psychologii, takich jak psychoanaliza, NLP i inne. Pokazuje mechanizm powstawania psychobiznesu. Zastanawia się również nad współczesnym stanem psychologii akademickiej. Pokazuje przykłady jej nadużyć, sprzeniewierzenia się etyce naukowej, analizuje błędy. Według wielu czytelników to książka przerażająca, bo ukazuje ogrom tego, co w tej dziedzinie jest e, a co niewidoczne na co dzień naszym oczom. Obowiązkowa lektura dla wszystkich, których interesuje psychologia, a którym nieobce są sceptycyzm i myślenie krytyczne.
Zakazana psychologia tom 2
Nauka kultu cargo i jej owoce
Witkowski Tomasz
Wydawnictwo: CiS
ISBN: 978-83-617-1013-4
Format: 12.5x20.0cm
Liczba stron: 432
Oprawa: Twarda
Wydanie: 1, 2013 r.
W świetnie przyjętym przez czytelników pierwszym tomie Zakazanej psychologii (opatrzonym podtytułem Pomiędzy nauką a szarlatanerią), książce, która ukazała się w roku 2009, Tomasz Witkowski pisał o grzechach psychologii akademickiej, grzechach terapeutów i ekspansji psychobiznesu oraz o słynnej prowokacji wobec magazynu „Charaktery”, której był autorem. Zapowiedział też, że Ciąg dalszy nastąpi…
Po czterech latach obietnica została spełniona i oto z Zakazanej psychologii. Tom II możemy dowiedzieć się między innymi, czy i kiedy (oraz dlaczego) psychologia staje się kultem, jakie grzechy mają na sumieniu terapeuci dzieci (przynajmniej reprezentanci niektórych szkół tej profesji) i czym grozi kontakt z psychologiem biegłym sądowym. Na szczęście autor – dość powszechnie uznawany za enfant terrible polskiej psychologii – nie idzie na łatwiznę i na wskazaniu jej grzechów i grzeszków nie poprzestaje, gdyż pokazuje też czytelnikowi, jak próbować przeżyć i przetrwać w psychologicznym i terapeutycznym w świecie i jak w natłoku szarlatanerii i szamaństwa odnaleźć oazy prawdziwej wiedzy i naukowej rzetelności. Tak – psychologia bywa też nauką!
Zapraszamy zatem do kolejnej podróży w świat Zakazanej psychologii…
.Siła nawyku
Dlaczego robimy to, co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie
Duhigg Charles
Wydawnictwo: Dom Wydawniczy PWN
ISBN: 978-83-7705-270-9
Format: 14.5x20.5cm
Liczba stron: 424
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Wydanie: 1, 2013 r.
Nawyki mają potężną moc, a przyzwyczajenie jest drugą naturą cowieka! Nałogowo palimy, bezustannie sprawdzamy wiadomości na Facebooku, chronicznie wybieramy nieodpowiednich partnerów, zawsze ścielimy łóżka lub nie robimy tego nigdy.
Charles Duhigg udowadnia, że odpowiednie pokierowanie wyrobieniem nowych lub zmianą dotychczasowych nawyków może diametralnie odmienić czyjeś życie, ale także funkcjonowanie społeczeństw, przedsiębiorstw, grup zawodowych, państw... Autor na sprawdzonych przykładach dowodzi, że świadomość, zrozumienie i zmiana nawyków pomagają osiągać wymarzone cele.
• Jak jeden cowiek od reklamy namówił Amerykanów do codziennego mycia zębów i dlaczego pasta Pepsodent stała się najpopularniejszą pastą do zębów na świecie?
• Jak Lisa, przez wiele lat uzależniona od papierosów i alkoholu, otyła, zadłużona i niezdolna do utrzymania stałej pracy, zmieniła się w wolną od nałogów, zgrabną kobietę sukcesu?
• Co sprawia, że Starbucks odnosi światowy sukces?
• W jaki sposób Procter & Gamble przekonał klientów, że świeże powietrze wymaga odświeżaczy powietrza?
• Dlaczego pływak, Michael Phelps, wygrał wyścig płynąć na oślep?
Badania nad działaniem mechanizmu stojącego za nawykami pomagają firmom w dotarciu do klienta, organizacji odpowiednich kampanii promocyjnych, reorganizacji przedsiębiorstw, usprawnieniu działania placówek zdrowia i wielu innych działaniach. Drobna zmiana, wprowadzona na stałe dzięki wykształceniu nowego nawyku, często prowadzi do lawinowych przekształceń i spektakularnych sukcesów.
• Jedna z najlepszych książek roku według The Wall Street Journal i Financial Times
• Od ponad 40 tygodni w czołówce listy bestsellerów New York Times
• Ponad 1 000 000 sprzedanych egzemplarzy
• Tłumaczenie na 31 języków
„Pierwszorzędna książka – oparta na dogłębnej analizie, napisana w zabawny sposób i zachowująca właściwe proporcje między intelektualną powagą i praktycznymi radami, jak zmienić e nawyki” - The Economist
[DANE_EU]5mBtnRT6cfyWsmz926REALrKuZ/K+PkoiHlP12k/ahVy6O+wQrZmYrr9M2hfm+1T/0W5oQeS4bsr+lGOM9agOxGL62U56v+aqUKRbO6eM1lVUffdeVM/9g==[/DANE_EU]