Zacisk hamulca tarczowego mechanicznego Hayes MX4 z tarczą 160 mm
.
- Producent : Hayes
- Model: MX4
- Zastosowane okładziny: żywiczne (W KOMPLECIE)
- W komplecie brak adapteru , jest goły zacisk PM , można dokupić adapter Shimano i zastosować zacisk poprzez odpowiedni adapter do przodu lub tyłu .Pasują adaptery Shimano
- W komplecie oryginalna tarcza Hayes 160 mm , na 6 śrub (śruby torx)
- Konstrukcja : nierozbieralny zacisk z jednym klockiem dociskającym na łożysku kulkowym. Klocki mocowane przy pomocy magnesów
- Waga sam zacisk: 228 g (waga bez śrub montażowych)
- Waga tarcza 124 g ze śrubami, bez śrub 112 g
- Kolor czarny
- Wersja: bez pudełka- OEM
- W KOMPLECIE 2 ŚRUBY MONTAŻOWE do zacisku , TARCZA ORYGINAŁ HAYES 160 mm z 6 śrubami
Uwagi dotyczące hamulców :
1. Amortyzator musi mieć mocowanie do zamocowania zacisku hamulca , rama z tyłu także. Mocowania występują IS i PM. (objaśnię poniżej, w uwagach dotyczących adapterów)
2. Piasty muszą być przystosowane do zamocowania tarczy hamulcowej. Do odpowiednich adapterów są rożnej wielkości tarcze. Tarcze mają 2 rodzaje mocowań , na 6 śrub oraz na Center Lock(wielowpust) . Piasta w kole także musi mieć odpowiednie mocowanie i pasować do wybranej tarczy( 6 śrub lub Center Lock)
3. Wszystkie hamulce Shimano pracują na oleju mineralnym. Nie zalewamy ich Dot -em, ponieważ uszkadza on cylinderki i tłoczki. Na oleju hamulcowym Dot pracują hamulce Avid, Hayes , a na mineralnym Shimano, Tektro, Magura.
4. Do odpowietrzenia ,czy też uzupełnienia oleju najlepiej użyć lejka Shimano SM-DISC. Przy odpowietrzaniu jak i przy skracaniu przewodów potrzebny jest dodatkowy olej , minimum 50 ml.
5. Jeśli załączone instrukcje są mało czytelne , można odpowiednie łatwo znaleźć w internecie, zarówno oryginalne instrukcje Shimano, jak i filmy pokazujące czynności serwisowe wykonane przez specjalistów z branży rowerowej.
Uwagi ogólne dotyczące doboru adapterów PM i IS:
1. Ważne jest czy adapter ma być użyty z przodu czy z tyłu.
2. Proszę dokładnie określić i sprawdzić jaką Państwo chcą zastosować wielkość tarczy (160 mm, 180 mm, czy 203 mm).
3. Czy nie przeszkadza nic w zamocowaniu wybranej wielkości oraz czy amortyzator jest przystosowany do danej wielkości tarczy (np. większość amortyzatorów trekkingowych 28" mogą przyjąć maksymalnie tarczę 180 mm)
4. Mocowanie w amortyzatorze spotyka się PM oraz IS. IS wygląda tak że adapter jest przykręcany prostopadle do koła , a gdy jest mocowanie PM ,to przykręca się równolegle do koła.
5. W ramach głownie występują mocowania IS ale ostatnio można spotkać także mocowania PM.
6. Gdy mamy z przodu mocowanie PM i zacisk też ma mocowanie PM , to przy tarczy 160 mm , nie jest potrzebny adapter ale gdy chcemy zastosować tarczę 180 mm , to stosujemy adapter PM/PM 180 przód.