YARA AIR1 ADBLUE
PŁYN KATALITYCZNY DPF
Specyfikacja:
- Nr fabryczny: AD BLUE 20KG 18L
- Producent: YARA
- Pojemność: 18L
- Waga: 20kg
Produkt AdBlue® jest stosowany w pojazdach z silnikami wysokoprężnymi wyposażonymi w technologię SCR.
Yara jest jednym z wiodących na świecie producentów AdBlue a fabryka Sluiskil w Holandii jest największą placówką na świecie produkującą AdBlue.
Marka AdBlue firmy Yara, Air1, jest dostarczana przez sieć dystrybutorów Air1, dzięki czemu dociera do naszych lokalnych rynków na całym świecie.
Co to jest AdBlue®?
AdBlue służy do ograniczania emisji NOx w pojazdach wyposażonych w system SCR
AdBlue konwertuje szkodliwe NOx ze spalin silnika wysokoprężnego na nieszkodliwy azot i parę wodną, co w znacznym stopniu ogranicza emisję tlenków azotu (NOx), które stanowią główne źródło zanieczyszczenia atmosferycznego i powodują powstawanie smogu w miastach. Badania przeprowadzone przez Światową Organizację Zdrowia dowodzą, że emisja NOx sprzyja rozwojowi astmy.
Od 2005 r. przepisy dotyczące pojazdów z silnikami wysokoprężnymi w Europie określiły drastyczne limity emisji NOx. Producenci pojazdów, a przede wszystkim producenci dużych pojazdów ciężarowych musieli przeanalizować jeszcze raz układy wydechowe swoich pojazdów. Coraz więcej pojazdów z silnikami wysokoprężnymi, ciągników oraz innych pojazdów nieprzeznaczonych do ruchu drogowego jest wyposażonych w system SCR w układzie wydechowym.
Praktyczne wskazówki
AdBlue® jest bardzo łatwe w użyciu i jest to nieszkodliwa substancja. Nie jest to paliwo ani dodatek do paliwa, ale roztwór mocznikowy o wysokiej czystości, który jest wlewany do specjalnego zbiornika AdBlue zamontowanego w pojeździe. AdBlue należy uzupełnić, gdy zasygnalizuje to odpowiednia kontrolka na desce rozdzielczej. AdBlue nie jest niebezpieczną substancją, ponieważ nie jest łatwopalne ani wybuchowe. Produkt ten jest sklasyfikowany jako płyt transportowy o minimalnym ryzyku. Nawet w przypadku polania rąk płynem AdBlue, wystarczy dokładnie umyć je wodą.
Jak działa AdBlue z technologią SCR?
AdBlue jest wtryskiwane ze specjalnego zbiornika znajdującego się w pojeździe do układu wydechowego, przed katalizatorem SCR (za silnikiem). AdBlue, które ulega podgrzaniu w układzie wydechowym, zmienia się w amoniak (NH₃) i dwutlenek węgla (CO₂). W wyniku reakcji gazowego tlenku azotu (NOx) z układu wydechowego w katalizatorze z amoniakiem szkodliwe cząstki NOx w spalinach są rozkładane na nieszkodliwy azot oraz wodę, które w formie pary są uwalniane do środowiska.