YAMAHA F300BETU Silnik zaburtowy 300KM
Najlepszy silnik V6 na morskie wyprawy
Aby zapewnić ekologiczne parametry, cichą pracę, płynne działanie, oszczędność paliwa i łatwy rozruch, w zaawansowanych 24-zaworowych silnikach DOHC Yamaha zastosowała w nim układ elektronicznego wtrysku paliwa (EFI) oraz zmienne fazy rozrządu (VCT). Połączenie technologii ze stylową, elegancką i kompaktową konstrukcją mówi samo za siebie.
Elektroniczny system sterujący przepustnicą i przełączanie biegów w technologii przewodowej Yamaha, zapewnia najwyższą płynność i precyzję sterowania.
24-zaworowy silnik V6 o kącie rozwarcia 60º i pojemności 4,2 litra, wyposażony w technologie DOHC, EFI i VCT
W tej lekkiej, zaawansowanej jednostce napędowej zastosowano wykonane w technologii plazmowej cylindry beztulejowe, podwójny wałek rozrządu w głowicy (DOHC) i 4 zawory na cylinder. Zmienne fazy rozrządu (VCT) zapewniają większą wydajność spalania w pełnym zakresie prędkości obrotowych. Połączenie zaawansowanych technologii gwarantuje najlepszy w klasie stosunek mocy do pojemności.
Cylindry nowej generacji – duża pojemność przy niskiej masie
Zastosowanie procesu przetapiania plazmowego pozwoliło na uzyskanie powierzchni cylindrów o 60% twardszych od konstrukcji stalowych. Cylindry wykonane w tej technologii są lżejsze, gwarantują lepsze chłodzenie i mniejsze opory tarcia. W efekcie powstał silnik charakteryzujący się największą pojemnością na rynku i jednocześnie najmniejszą masą.
Elektroniczna regulacja przepustnicy i przełączanie biegów, a także kontrola obrotów przy trollingu
Dostępny opcjonalnie cyfrowy system sieciowy (Digital Network System) gwarantuje najbardziej komfortowe i precyzyjne sterowanie, łącznie z automatyczną synchronizacją silników podwójnych lub potrójnych oraz regulacją obrotów przy trollingu. Przycisk na tachometrze umożliwia regulację prędkości obrotowej co 50 obr./min, w zakresie od 600 do 1000 obrotów.
Uruchamianie i wyłączanie wielu silników za pomocą przycisku „Start/Stop”
Naciśnięcie jednego przycisku umożliwia uruchamianie i wyłączanie wielu silników jednocześnie. Stylowy i praktyczny panel obsługi, umożliwiający uruchamianie i wyłączanie silnika za pomocą przycisku „Start/Stop”, współpracuje z głównym wyłącznikiem wyposażonym w kluczyk.
Cyfrowy system sieciowy Yamaha (Digital Network System II)
Wszystkie prezentowane silniki mogą być wyposażone w cyfrowy system sieciowy Yamaha drugiej generacji (Digital Network System II). Zastosowano w nim nowe wskaźniki 6Y9, kolorowy wyświetlacz LCD o wysokiej rozdzielczości, gamę nowych paneli z przyciskami włączania/wyłączania, skrzynki sterownicze, akcesoria oraz bramkę NMEA-2000®. Ten zaawansowany system można bez trudu skonfigurować do zastosowania z jednym, dwoma lub trzema silnikami.
Układ tłumienia wibracji podczas zmiany biegów (SDS)
Opatentowany układ tłumienia wibracji podczas zmiany biegów (SDS), wprowadzony po raz pierwszy w naszych większych modelach (V8 i V6), jest niezwykle efektywnym rozwiązaniem, które znacząco ogranicza „zgrzyt” towarzyszący zazwyczaj zmianie biegów. Dzięki starannie opracowanemu rozwiązaniu pozwalającemu na bardziej płynne i ciche przełączanie biegów, wyposażona w wypusty gumowa piasta oraz nakładka na rufie pochłaniają hałas i wibracje.
Opcjonalny system zabezpieczający przed kradzieżą Yamaha Customer Outboard Protection (Y-COP)
Opcjonalny immobiliser Y-COP jest łatwy w obsłudze i bardzo skuteczny. Jednym przyciskiem na prostym, funkcjonalnym pilocie możesz zablokować silnik lub go odblokować. System zabezpiecza silnik przed kradzieżą i zapewnia Ci spokój, gdy pozostawiasz swoją łódź bez nadzoru.
Mikroprocesorowy moduł sterujący silnika (Engine Control Module)
Mikrokomputer jest „mózgiem” Twojego silnika. Nieustannie monitoruje ustawienia i odbierane dane w celu zagwarantowania płynnej pracy oraz optymalnych czasów zapłonu. Automatycznie uruchamia też lampki ostrzegawcze i systemy zabezpieczające. Wygodny port komputerowy umożliwia autoryzowanym serwisom Yamaha dostęp w celu diagnozowania ewentualnych awarii.
Dane techniczne:
- Typ silnika: 4-suwowy
- Pojemność: 4 169 cm³
- Liczba cylindrów/układ: V6 (60°), 24-zaworowy, DOHC with VCT
- Średnica x skok tłoka: 96,0 mm x 96,0 mm
- Wydajność mocy w średnim zakresie obrotów: 220,6 kW / 5 500 obr./min
- Pełny zakres roboczy przepustnicy: 5 000 - 6 000 rpm
- Układ smarowania: Mokra miska olejowa
- Układ paliwowy: EFI
- System wyprzedzenia zapłonu: TCI
- Układ rozrusznika: Elektryczny z Prime Start
- Przełożenie przekładni: 1.75 (21:12)
Wymiary:
- Zalecana wysokość pawęży łodzi: X643 mm U:770mm
- Masa ze śrubą: F300BETU: 268.0kg
- Pojemność zbiornika paliwa: -
- Pojemność miski olejowej: 6.3litrów
Informacje dodatkowe:
- System kontrolny: Sterowanie Drive By Wire (DBW)
- Sposób trymowania i podnoszenia: System Power Trim & Tilt
- Cewka prądowa / alternator: 12V -70Awith rectifier/regulator
- Immobilizer: YCOP optional
- Śruba: Opcjonalny
- Model lewoskrętny: Available (ETX, ETU)
- Zmienne obroty trollingowe: Z cyfrowymi wskaźnikami lub wielofunkcyjnym rumplem
- Układ zasilania z dwoma akumulatorami: Opcjonalny
- System śruby napędowej z SDS: Opcjonalny
- Uwaga: Podana wartość kW zmierzona została na wale napędowym, w standardzie ICOMIA 28
Zestaw zawiera:
- YCOP
- Cyfrowy panel stacyjki
- Topowa monetka cyfrowa
- Wyśetlacz LCD
- Stalowa śruba napędowa