YAMAHA F150DETX Silnik zaburtowy 150KM
Masz ochotę na wodne szaleństwo? A może chcesz się zrelaksować podczas spokojnego rejsu? Wybierz silnik, który sprosta każdemu zadaniu na wodzie.
4-cylindrowy, 16-zaworowy rzędowy silnik Direct-Action z rozrządem DOHC
Dzięki zastosowaniu 2 zaworów ssących i 2 zaworów wydechowych w każdym cylindrze – oraz dzięki dwóm napędzanym niezależnie wałkom rozrządu – udało się znacznie zwiększyć wydajność układu dolotowego i wydechowego, optymalizując zużycie paliwa podczas spalania. Układ zapłonowy TCI zapewnia łatwy rozruch, stałą wydajność, dłuższą żywotność świec oraz niezawodną pracę.
Obudowa o smukłym kształcie zapewniająca większą wydajność
Atrakcyjna stylistyka to niejedyna zaleta nowoczesnej obudowy. Jej specjalny kształt ułatwia pobieranie i odprowadzanie wody, co podnosi kulturę pracy silnika, zapobiega korozji i wydłuża czas jego eksploatacji.
Regulacja obrotów podczas trollingu
Zaawansowany układ umożliwia płynne i łatwe sterowanie przy małej prędkości. Teraz możesz regulować prędkość obrotową w odstępach co 50 obr/min jednym przyciskiem. To idealne rozwiązanie podczas połowu i wolnego przemieszczania się po akwenach.
Cyfrowe wskaźniki sieciowe (opcjonalnie)
Wszystkie silniki zaburtowe Yamahy wyposażone w układ wtryskowy (EFI) można połączyć za pomocą wewnętrznego systemu sieciowego Yamaha z całą gamą instrumentów cyfrowych, co pozwala w pełni wykorzystać moc każdej jednostki. Wielofunkcyjny tachometr wyświetla dane dotyczące ilości obrotów na minutę, godzin pracy silnika, kąta trymowania, ciśnienia oleju oraz działania lampek ostrzegawczych. Połączone wskaźniki zarządzania prędkością i paliwem wyświetlają dane dotyczące prędkości, poziomu paliwa w zbiorniku oraz poziomu jego zużycia.
Mikroprocesorowy moduł sterujący silnika (ECM)
Niezawodny moduł elektroniczny jest „mózgiem” silnika zaburtowego marki Yamaha. Nieustannie monitoruje odbierane dane i ustawienia w celu zapewnienia płynnej pracy i optymalnych czasów zapłonów, ponadto automatycznie uruchamia systemy ostrzegawcze i zabezpieczające. Wygodne złącze diagnostyczne umożliwia autoryzowanym serwisom Yamaha łatwy dostęp w celu diagnozowania ewentualnych usterek.
Opcjonalny system zabezpieczający przed kradzieżą Yamaha Customer Outboard Protection (Y-COP)
Opcjonalny immobiliser Y-COP jest łatwy w obsłudze i bardzo skuteczny. Jednym przyciskiem na prostym, funkcjonalnym pilocie możesz zablokować silnik lub go odblokować. System zabezpiecza silnik przed kradzieżą i zapewnia Ci spokój, gdy pozostawiasz swoją łódź bez nadzoru.
Model ze śrubą przeciwbieżną
Klasyczny układ z dwoma silnikami (obie śruby obracają się zgodnie z ruchem wskazówek zegara) ściąga łódź w lewą stronę, co utrudnia manewrowanie, w szczególności przy większych prędkościach. Z tego powodu model F150 występuje również w wersji ze śrubą przeciwbieżną. Wersja ze śrubą przeciwbieżną zapewnia neutralny kąt prowadzenia łodzi w układzie z silnikiem w wersji standardowej.
Opcjonalny układ ładowania dwóch akumulatorów
Specjalny układ ładuje dwa akumulatory jednocześnie, zapewniając duży zapas energii do uruchomienia silnika nawet po dłuższym okresie bezczynności lub pracy na niskich obrotach i korzystaniu z licznych odbiorników prądu.
Dane techniczne:
- Typ silnika: 4-suwowy
- Pojemność: 2,670cm³
- Liczba cylindrów/układ: 4/Rzędowy, 16-zaworowy, DOHC
- Średnica x skok tłoka: 94.0 mm x 96.2 mm
- Wydajność mocy w średnim zakresie obrotów: 110.3 kW / 5,500 obr./min
- Pełny zakres roboczy przepustnicy: 5,000 - 6,000 rpm
- Układ smarowania: Mokra miska olejowa
- Układ paliwowy: EFI
- System wyprzedzenia zapłonu: TCI
- Układ rozrusznika: Elektryczny z Prime Start
- Przełożenie przekładni: 2.00 (28:14)
Wymiary
- Zalecana wysokość pawęży łodzi: L516 mm X643mm
- Masa ze śrubą: F150DETX: 227.0kg
- Pojemność zbiornika paliwa: -
- Pojemność miski olejowej: 4.5litrów
Informacje dodatkowe
- System kontrolny: Sterowanie zdalne
- Sposób trymowania i podnoszenia: System Power Trim & Tilt
- Cewka prądowa / alternator: 12V -35Awith rectifier/regulator
- Immobilizer: YCOP optional
- Śruba: Opcjonalny
- Model lewoskrętny: Available (ETL, ETX)
- Układ zasilania z dwoma akumulatorami: Opcjonalny
- Tilt limitter: Opcjonalny
- System śruby napędowej z SDS: Opcjonalny
- Uwaga: Podana wartość kW zmierzona została na wale napędowym, w standardzie ICOMIA 28
Zestaw zawiera:
- YCOP
- Panel stacyjki
- Manetka topowa 704
- Wyśetlacz 6YC
- Stalowa śruba napędowa