YAMAHA F115BETL Silnik zaburtowy 115KM
https://grandboats.pl/pl/outboard_motors/yamaha/f115betl/
4-cylindrowy, 4-suwowy rzędowy silnik DOHC o pojemności 1832 cm3 z 16 zaworami o dużej średnicy Dzięki zastosowaniu zaworów dolotowych i wylotowych w nowym kształcie – oraz dzięki dwóm, napędzanym niezależnie wałkom rozrządu – udało się znacznie zwiększyć wydajność układu dolotowego i wydechowego F115, optymalizując zużycie paliwa podczas spalania. Układ zapłonowy TCI zapewnia łatwy rozruch, stałą wydajność, dłuższą żywotność świec oraz niezawodną pracę silnika.
Kompaktowa, lekka budowa - idealne rozwiązanie dla każdej jednostki pływającej
Wszechstronny silnik zaburtowy F115 charakteryzuje się bezkonkurencyjnym stosunkiem mocy do masy w swojej klasie. Dzięki temu stanowi idealny wybór do wielu różnorodnych zastosowań, otwierając nowe możliwości wszędzie tam, gdzie moc ma duże znaczenie. Doskonałe osiągi i wysoka kultura pracy 4- suwowego silnika pomoże przywrócić świetność wielu starszym łodziom.
Alternator 35A o wysokiej mocy wyjściowej Zastosowany w F115 specjalny alternator o wysokiej mocy zapewnia duży zapas energii, niezbędny do uruchomienia silnika nawet po dłuższej pracy na niskich obrotach lub korzystaniu z licznych urządzeń dodatkowych. To bezcenne rozwiązanie, które docenisz po nocnym połowie lub podczas długich, spokojnych wycieczek.
Najlepszy stosunek mocy do masy w klasie
Rzędowy, 4-cylindrowy silnik typu DOHC imponuje budową: ma pojemność skokową 1,8 litra i 16 zaworów o dużej średnicy. Jego funkcjonalność zwiększają zaawansowane systemy elektroniczne i mechaniczne, takie jak m.in. opcjonalny sieciowy układ Yamaha Digital Network, szerokozakresowa regulacji kąta nachylenia i trymu Power Trim & Tilt czy dostępne w standardzie zdalne zabezpieczenie antykradzieżowe Y-COP®.
Skuteczność sprawdzonych systemów EFI oraz innych nowoczesnych technologii związanych ze spalaniem mieszanki wyróżnia F115 marki Yamaha spośród innych dostępnych na rynku jednostek napędowych.
Regulacja obrotów przy trollingu
Po naciśnięciu przycisku na opcjonalnym tachometrze cyfrowych wskaźników sieciowych lub użyciu przełącznika zróżnicowanych obrotów przy trollingu na opcjonalnym, wielofunkcyjnym uchwycie rumpla użytkownik może kontrolować prędkość obrotową silnika w celu zapewnienia spokojnego trollingu co 50 obr./min, w zakresie od 620 do 900 obr./min
Opcjonalny system Yamaha Digital Network - czytelna, precyzyjna informacja Silnik F115 współpracuje z cyfrowymi wskaźnikami sieciowymi Yamaha, które zapewniają dostęp do wszelkich informacji umożliwiających optymalizację pracy silnika oraz jego wydajności. Obejmują one m.in. wielofunkcyjny tachometr z obrotomierzem, licznik czasu pracy, wskaźnik kąta trymu, wskaźnik ciśnienia oleju, lampki ostrzegawcze i funkcję regulacji obrotów podczas trollingu, a także wskaźnik prędkościomierza/paliwomierza, informujący o ilości paliwa w zbiorniku oraz zużyciu paliwa.
ZESTAW ZAWIERA:
- immobilizer Y-COP
- manetka
- prędkościomierz i obrotomierz
- aluminiowa śruba napędowa
- zbiornik paliwa 25l
- linia paliwowa
Model ze śrubą przeciwbieżną
Klasyczny układ z dwoma silnikami (obie śruby obracają się zgodnie z ruchem wskazówek zegara) ściąga łódź w lewą stronę, co utrudnia manewrowanie, w szczególności przy większych prędkościach. Aby temu zapobiec, opracowaliśmy specjalną wersję silnika F115 ze śrubą przeciwbieżną. Zastosowanie takiego silnika w połączeniu z silnikiem klasycznym gwarantuje neutralne zachowanie łodzi, niezależnie od prędkości.