King's Bounty II
Platforma: XBOX ONE
Stan: BDB
System: Pal
Język: Angielski
Rodzaj: STRATEGICZNE
King's Bounty 2 to klasyczna turowa strategia wzbogacona elementami RPG, która osadzona została w świecie fantasy. Producentem tytułu jest rosyjskie studio 1C Entertainment, które odpowiadało również za pierwszą część serii. Ukazała się ona w 2008 roku na komputerach PC i pełnymi garściami czerpała z legendarnego cyklu Heroes of Might & Magic oraz oryginalnego King's Bounty z 1990 roku. Warto dodać, że tytuł doczekał się licznych spin-offów oraz samodzielnych dodatków, które regularnie ukazywały się przez sześć lat od premiery. King's Bounty 2 przenosi nas do nowego fantastycznego świata o nazwie Antara. Przy jego budowie twórcy inspirowali się bardziej realistycznymi uniwersami fantasy, zapożyczając motywy m.in. z popularnego powieściowego cyklu Pieśń lodu i ognia George'a R.R. Martina. Na rubieżach Antary powoli rozprzestrzenia się tajemnicza zaraza, uśmiercająca lub zniekształcająca ludzi, zwierzęta i rośliny. Uciekający przed jej skutkami nieszczęśnicy tysiącami zmierzają do królestwa Nostrii, które po wielu latach dobrobytu stoi teraz na krawędzi wojny domowej. Podczas zabawy wcielamy się w trzech różnych bohaterów, którzy za sprawą swoich działań wpłyną na kształt i przyszłość królestwa. Rozgrywka w King's Bounty 2 podzielona jest na dwa segmenty. W pierwszym z nich przemierzamy trójwymiarowy świat gry, obserwując go z perspektywy trzeciej osoby, jak w wielu klasycznych produkcjach RPG. Jak już wspomniano, gracze kontrolują jednego z trzech z góry przypisanych bohaterów, a każdy z nich posiada własną historię i charakter. Podejmując decyzje oraz wykonując pewne akcje podczas kampanii wpływamy jednak na idee, którym hołdują (siła, sztuka, porządek i anarchia). Zmieniają one sposób, w jaki reagują na nas postacie niezależne, a także kształtują otaczający nas świat. Kampania stawia duży nacisk na wybory gracza: niektóre z nich wpływają na przebieg fabuły i niosą ze sobą poważne reperkusje. Podczas gry nie brakuje więc trudnych problemów moralnych, ale ważne są także bardziej przyziemne troski, jak np. zbudowanie przyjaznych relacji z mieszkańcami odwiedzanych miast. Na drugi segment zabawy składają się walki turowe, w których naprzeciw naszej drużyny wojowników, składającej się z wielu zróżnicowanych jednostek (ludzie, elfy, trolle itd.), stają dziesiątki przeróżnych przeciwników. Podzielone na heksagony mapy są bardziej interesujące niż w pierwszym King's Bounty, oferując wiele wcześniej niedostępnych możliwości taktycznych, wynikających np. z ukształtowania terenu. W podobny sposób rozwinięty zostały system walki: gracze mają do dyspozycji więcej rodzajów rozkazów oraz opcji zarządzania oddziałem.