XADO EX120 rewitalizant do silnika diesla
Wariant wzmocniony
Przeznaczony do zabezpieczenia przed zużyciem oraz remontu odnawiającego silników z zapłonem samoczynnym a w tym wysilonych i z turbosprężarką. Dzięki o 20% (+ 12% w ilości tubka 9ml) wyższej koncentracji aktywnego środka, posiada rozszerzony zapas możliwości odnawiania zużytych powierzchni oraz zabezpieczenia przed zużyciem.
Odnowiony tą metodą zespół swoimi charakterystykami eksploatacyjnymi przewyższa nowy i gwarantuje się 2-4 razy dłuższy okres eksploatacji.
- odnawia i zabezpiecza przed zużyciem trące się detale poczynając od pompy oleju, poprzez złożenia cylinder-tłok oraz rozrządu;
- wyraźnie obniża zużycie paliwa(do 30% na biegu jałowym);
- podnosi do nominalnego ciśnienie oleju w układzie smarowania;
- podnosi i wyrównuje sprężanie w cylindrach;
- podnosi moc silnika, polepsza elastyczność;
- obniża głośność i wibracje do 10 razy;
- przedłuża okres eksploatacji 2-3 krotnie;
- chroni silnik przed negatywnymi skutkami zimnych uruchomień;
- polepsza prace silnika już po 50-100 km jazdy;
- umożliwia eksploatacje silnika przy awaryjnym ubytku oleju – nawet do 300 km;
Trwałe doszczelnienie złożenia pierścieni z tuleją cylindra wywołuje proces samooczyszczenia silnika. Zmniejszone przedmuchy spalin do skrzyni korbowej a dalej poprzez odpowietrzenie(popularną odmę) do układu dolotowego. Mniej par oleju i spalin wędruje w kolektor dolotowy, intercooler, turbinę. Zgromadzone odkłady w tych miejscach powoli i systematycznie ulegają zmniejszeniu – układ samoczynnie odzyskuje pierwotną drożność. Turbosprężarka pozbywa się brudów blokujących kierownice turbiny – rośnie jej wydatek i zmniejsza się prawdopodobieństwo występowania jej wyłączania. Komora spalania odzyskuje czystość i następuje wielokrotne zmniejszenie wyrzucania ze spalinami niespalonych cząstek oleju, jakie skutecznie zatykają katalizator – katalizator oczyszcza się a filtr cząstek stałych (DPF/FAP) dłużej służy.
Niezmiernie istotnym jest tu też znakomite ograniczenie procesu starzenia oleju powodowanego kwaśnymi spalinami co prowadziło do skracania okresu jego eksploatacji, nawet o połowę. Powoli lecz systematycznie przywracane są warunki pierwotne i można wrócić tak do lepszego oleju jak i do fabrycznych zaleceń w okresach między wymianami.
Dozowanie:
- Pojemność układu smarowania silnika w Ltr, 3-10, 11-20, 21-30
- Ilość tubek(9ml) szt., 3, 6, 9
- Schemat etapów obróbki, 1+1+1, 2+2+2, 3+3+3
- Ilość aplikatorów do nowych silników, 2, 4, 6
- Oleju do końca obróbki nie wymieniać;
Możliwa jest obróbka na biegu jałowym(4 godziny jako ekwiwalent 200 km jazdy)
Nowe silniki (przebieg do 20 000 km) obrabiać jednoetapowo dwoma aplikatorami.
- Silniki po naprawie głównej zaleca się obrabiać w trzech etapach jak z przebiegiem.
Metalowo ceramiczne pokrycie zabezpieczające formuje się w każdym sprawnym mechanizmie, jednak gdy mechanizm(silnik) jest w stanie krytycznym(zużycie 100%) niezbędnym jest wymiana zużytych/ uszkodzonych części.