XADO EX120 Oryginalny dodatek do oleju silnikowego 8 ml
Wariant wzmocniony
Przeznaczony do zabezpieczenia przed zużyciem oraz remontu odnawiającego silników z zapłonem samoczynnym a w tym wysilonych i z turbosprężarką. Dzięki o 20% wyższej koncentracji aktywnego środka, posiada rozszerzony zapas możliwości odnawiania zużytych powierzchni oraz zabezpieczenia przed zużyciem. Resurs 2-4 razy dłuższy.
Równie skuteczny w silnikach ciągników rolniczych, maszynach budowlanych, agregatach prądotwórczych, sprężarkowych!
Cechy:
- wyraźnie obniża zużycie paliwa(do 30% na biegu jałowym);
- podnosi do nominalnego ciśnienie oleju w układzie smarowania;
- podnosi i wyrównuje sprężanie w cylindrach;
- podnosi moc silnika, polepsza elastyczność;
- obniża głośność i wibracje do 10 razy;
- przedłuża okres eksploatacji 2-3 krotnie;
- chroni silnik przed negatywnymi skutkami zimnych uruchomień;
- polepsza prace silnika już po 50-100 km jazdy;
- umożliwia eksploatacje silnika przy awaryjnym ubytku oleju – nawet do 300 km;
Trwałe doszczelnienie złożenia pierścieni z tuleją cylindra wywołuje proces samooczyszczenia silnika. Zmniejszone przedmuchy spalin do skrzyni korbowej a dalej poprzez odpowietrzenie(popularną odmę) do układu dolotowego. Mniej par oleju i spalin wędruje w kolektor dolotowy, intercooler, turbinę. Zgromadzone odkłady w tych miejscach powoli i systematycznie ulegają zmniejszeniu – układ samoczynnie odzyskuje pierwotną drożność. Turbosprężarka pozbywa się brudów blokujących kierownice turbiny – rośnie jej wydatek i zmniejsza się prawdopodobieństwo występowania jej wyłączania. Komora spalania odzyskuje czystość i następuje wielokrotne zmniejszenie wyrzucania ze spalinami niespalonych cząstek oleju, jakie skutecznie zatykają katalizator – katalizator oczyszcza się a filtr cząstek stałych (DPF/FAP) dłużej służy.
Niezmiernie istotnym jest tu też znakomite ograniczenie procesu starzenia oleju powodowanego kwaśnymi spalinami co prowadziło do skracania okresu jego eksploatacji, nawet o połowę. Powoli lecz systematycznie przywracane są warunki pierwotne i można wrócić tak do lepszego oleju jak i do fabrycznych zaleceń w okresach między wymianami.
Dozowanie:
- Pojemność układu smarowania silnika w ltr, 3-10 = 3 / 3x1 szt; , 11-20 = 6 / 3x2 szt, 21-30= 9 / 3x3 szt
- Schemat etapów obróbki, 1+1+1, 2+2+2, 3+3+3
- Ilość strzykawek do nowych silników = 2/3 ilości jak do eksploatowanych.
Etapy: silnik ma być rozgrzany do stabilnej temperatury pracy
- pierwszy - przyjmujemy stan zero - zawartość tubki podajemy przez wlew oleju, zamykamy wlew, uruchamiamy silnik na ok. 5-10 minut, po tym kontynuujemy jazdę / eksploatację.
- Drugi - po przejechaniu 100 - 250 km (3 - 8 mth) - dodajemy zawartość tubki, uruchamiamy silnik na ok.5-10 minut i po tym kontynuujemy jazdę.
- Trzeci - jak drugi po kolejnych 100-250 km(3-8 mth) przebiegu.
- Oleju do końca obróbki nie wymieniać tj. przez ok. 1500 km(50 mth).
- Możliwa jest obróbka na biegu jałowym(4 godziny jako ekwiwalent 200 km jazdy)
- Nowe silniki (przebieg do 20 000 km) obrabiać jednoetapowo dwoma aplikatorami.
- Silniki po naprawie głównej zaleca się obrabiać w trzech etapach jak z przebiegiem.