X. bierze!
Nowa gra karciana z bestsellerowej rodziny znanej i lubianej karcianki "6. bierze!".
PRODUCENT: G3
- Autor: Wolfgang Kramer, Reinhard Staupe
- Ilustrator: Oliver Freudenreich
- Rok wydania: 2021
- Minimalna liczba graczy: 2
- Maksymalna liczba graczy: 4
- Minimalny wiek graczy: 8
- Maksymalny wiek graczy: 99
- Minimalny czas gry (min): 25
- Maksymalny czas gry (min): 25
- Edycja: polska
- Instrukcja: polska
- Wysokość (mm): 125
- Szerokość (mm): 95
- Głębokość (mm): 25
- SKU: 109730
"X. bierze!" to kolejna karcianka z rodziny "6. bierze!" Gra jest przeznaczona dla 2 do 4 graczy, w wieku od 8 lat.
Gracze zagrywają karty do rzędów na środku stołu. W każdym rzędzie może znajdować się inna liczba kart, co określają karty rzędów.
Gracze zagrywają po jednej zakrytej karcie, które następnie jednocześnie odkrywają. Gracz, który zagrał kartę o najniższej wartości będzie dokładał jako pierwszy. Kartę trzeba dołożyć do rzędu odpowiednio z zasadami. Karty w rzędzie muszą być ułożone od najniższej do najwyższej wartości.
Dodatkowo kartę trzeba dołożyć do rzędu, gdzie różnica między ostatnią a dokładaną kartą będzie najniższa.
Jeśli gracz dołoży kartę do rzędu i go zapełni, czyli w rzędzie będzie tyle kart ile wskazuje karta tego rzędu, to gracz musi zebrać karty.
Gracz po wzięciu kart odkłada jedną do swojego rzędu X, a pozostałe bierze na rękę.
Karty znajdujące się w rzędzie X nie dadzą graczowi punktów na koniec rundy. Jednak karty w rzędzie X muszą być w kolejności rosnącej, jeśli gracz będzie musiał dołożyć do rzędu X kartę niższą niż ostatnia, to wszystkie karty z tego rzędu trafiają do stosu X. Karty, które znajdują się w stosie X dają na koniec rundy podwójne punkty. Warto więc uważać, jakie karty się zbiera!
Kiedy jeden gracz nie ma kart na ręce, kończy się runda i następuje podliczenie punktów, które dostaje się za bycze głowy na kartach na ręce i w stosie X. Gra kończy się po dwóch rundach. Gracz, który ma najmniej punktów - wygrywa!
"X. bierze!" to podwójna strategia - trzeba uważać co się dokłada i co się zbiera.
Wystarczy jedna zła zebrana karta i liczba punktów drastycznie wzrośnie.
Każdy fan "6. bierze!" powinien poznać bardziej strategiczną i złożoną "X. bierze!"
ZAWARTOŚĆ:
- 100 kart z byczymi głowami
- 10 kart byków
- instrukcja
- Zasady gry na G3 Poland