Do sprzedania najwyższy model cyfrowego wzmacniacza firmy Technics model SU-V90D.Ten sprzęt cechuje doskonałe brzmienie ,czysty i klarowny sopran doskonała średnica i miękki dynamiczny bas....nadaje się do każdego rodzaju muzyki a podłączając go światłowodem poznamy fenomenalne cyfrowe brzmienie. Jest to rodzynek w świece audio bardzo ceniony i poszukiwany model , wyprodukowany w Japonii bardzo starannie wykonany i kiedyś bardzo drogi ....kosztował 1490 dolarów na polskim rynku przez tak wysoką cenę praktycznie dostępny był tylko w firmowych salonach Pewexu....
Sprzedawany egzemplarz jest zachowany i niemal idealnym stanie z niewielkimi śladami normalnego użytkowania .Jest w 100% sprawny technicznie na oryginalnych podzespołach, nie był naprawiany i posiada jeszcze plombę gwarancyjną Technicsa .... model który sprzedaję jest z kablem sieciowym zamontowanym na stałe i przełącznikiem zasilania na tylnej ściance jest to prawdziwy Japończyk na aukcjach są modele z wyciąganym kablem zasilania bez możliwości jego zmiany na inny prąd....polecam bo naprawdę jest to perełka i gradka dla kolekcjonera.
W razie pytań 516 356 359
Technics nazywa SU-V90D „cyfrowym” wzmacniaczem zintegrowanym, ponieważ część jego obwodów może przekształcić cyfrowe wyjście odtwarzacza CD lub odtwarzacza DAT w analogową formę stereo. Obwody te zawierają 18-bitowy filtr cyfrowy z poczwórnym nadpróbkowaniem, a następnie cztery 16-bitowe przetworniki cyfrowo-analogowe (c / a), które zapewniają odpowiednik 18-bitowej konwersji dla wszystkich poziomów sygnału poniżej -12 dB. W przeciwieństwie do innych systemów konwersji „zmiennobitowych”, system Technics wykorzystuje dwa konwertery na każdy kanał; działają one oddzielnie na dodatniej i ujemnej części przebiegu sygnału. Quasi-18-bitowy system konwersji zastosowany w SU-V90D przesuwa cyfrowy sygnał wchodzący do przetworników cyfrowo-analogowych w górę lub w dół o 2 bity, w zależności od potrzeb, aby dopasować sygnał do 16-bitowego zakresu roboczego. Dla wysokich poziomów sygnału (od 0 do -12 dB) konwerter działa jak konwencjonalne urządzenie 16-bitowe. Gdy sygnał spada poniżej -12 dB, zakres konwertera jest przesuwany w dół o 2 bity, rozszerzając jego działanie do 16 bitów danych od bitu 3 do bitu 18. Chociaż sygnał zapisany na płycie kompaktowej ma tylko 16 bitów informacji, 18-bitowy filtr cyfrowy SU-V90D tworzy dodatkowe 2 bity. Za każdym razem, gdy zakres przetwornika jest przesuwany, 6-dB tłumik jest włączany lub wyłączany z analogowej ścieżki sygnału, aby skompensować przesunięcie poziomu, które w przeciwnym razie wystąpiłoby. Główną zaletą tego trybu działania jest poprawa dokładności konwersji 16-bitowej. Sygnały o niskim poziomie są „zaokrąglane” na wyjściu filtra cyfrowego, co powoduje niewielki błąd (nieliniowość) w sygnale dostarczanym do przetworników c / a. Dodanie 2 dodatkowych bitów efektywnej rozdzielczości poprawia liniowość systemu na niskim poziomie, ponieważ efekt zaokrąglenia jest zmniejszony o współczynnik 16.
Poza funkcjami cyfrowymi, Technics SU-V90D to wysokiej jakości wzmacniacz o mocy znamionowej 100 watów na kanał przy obciążeniach 8-omowych od 20 do 20000 Hz przy całkowitych zniekształceniach harmonicznych (THD) nie większych niż 0,003%. Przy 4 omach moc wynosi 125 watów przy zniekształceniach 0,007 procent. Źródło wejściowe jest wybierane za pomocą grupy płaskich przycisków o krótkim skoku. Wejścia analogowe obejmują phono, CD, tuner, auxiliary, tape l i TAPE 2 / dat. Wejście phono można przełączać na wkładkę z ruchomym magnesem (mm) lub ruchomą cewką (mc) za pomocą przycisku na panelu przednim. Koncentryczne i optyczne cyfrowe gniazda wejściowe na tylnym fartuchu wzmacniacza są również wybierane za pomocą przycisków na panelu przednim. Przycisk REC (ord) MODE, używany ze zwykłymi selektorami wejść, umożliwia wybranie dowolnego źródła do nagrywania niezależnie od tego, które jest słyszane. Pomarańczowa dioda nad każdym selektorem wejścia wskazuje aktualny wybór, a oddzielne czerwone światło pokazuje, które źródło jest nagrywane. SU-V90D ma również tryb pracy Power Amp Direct, który wykorzystuje oddzielne gniazda wejściowe na tylnym fartuchu. Po wybraniu tego trybu sygnał przechodzi bezpośrednio z gniazd wejściowych przez wzmacniacz buforowy do wejścia wzmacniacza mocy, omijając większość obwodów i elementów sterujących przedwzmacniacza. Oddzielna, cicha regulacja głośności używana w tym trybie jest napędzana tym samym trzonem i pokrętłem, co zwykła regulacja głośności, ale ma oddzielną kalibrację skali. Wzmacniacz buforowy, podobnie jak sam wzmacniacz mocy, wykorzystuje obwód Technics klasy AA, połączenie wzmacniaczy napięcia i prądu, które mają zapewniać wyjątkową izolację wejścia / wyjścia i niskie zniekształcenia. Po konwersji do postaci analogowej, cyfrowe sygnały wejściowe podążają identyczną ścieżką, jak w trybie Power Amp Direct. Wskaźniki na panelu przednim pokazują częstotliwość próbkowania źródła (32, 44,1 lub 48 kHz). Trzy małe, centralnie zapadkowe pokrętła obsługują regulację tonów niskich i wysokich (które mają przycisk obejścia) oraz kontrolę balansu. Inne przyciski sterują kompensacją głośności, wyciszaniem dźwięku 20 dB i niezależnym przełączaniem dla dwóch par wyjść głośnikowych.
Według producenta, jakość dźwięku SU-V90D jest wzmocniona przez zastosowanie „egzotycznych” materiałów i komponentów, w tym nowego typu kondensatora elektrolitycznego, który ma powodować mniejsze zniekształcenia na stopniach klasy AA oraz brak tlenu. miedź (OFC) w jego wewnętrznym okablowaniu i uzwojeniach transformatora mocy. Gniazda wejściowe i wyjściowe są pozłacane. Dostępne są trzy wygodne gniazdka prądu przemiennego, z których jedno jest przełączane. Wyjścia głośnikowe to wytrzymałe, izolowane złącza zaciskowe, które akceptują tylko odizolowane końce przewodów głośnikowych (nie można używać kabli z końcówkami lub wtykami bananowymi). SU-V90D jest dość dużym wzmacniaczem, mierzącym 17 cali szerokości, 15-5 / 8 cala głębokości i 6-1 / 4 cala wysokości i waży 29 funtów. Jest wykończony w metalicznej szarości z wyraźnymi złotymi znaczeniami. Cena: 1490 $. Testy laboratoryjne Górna część SU-V90D bardzo się rozgrzała podczas 1-godzinnego okresu wstępnego kondycjonowania, ale podczas normalnej pracy działała dość chłodno. Poza wyjątkami, wszystkie pomiary zostały wykonane w trybie analogowym. Z obydwoma kanałami wysterowanymi przy 1000 Hz przy obciążeniach 8-omowych, moc wyjściowa została obcięta do 128 watów; przy 4 omach, moc wyjściowa przy przesterowaniu wynosiła 175 watów. Chociaż wzmacniacz nie jest przystosowany do obsługi obciążeń 2-omowych, tylko jeden kanał zasilany jest przy 2 omach, a moc wyjściowa jest obcięta do 180 watów. W dynamicznych pomiarach mocy maksymalna moc wyjściowa wynosiła 150 watów przy 8 omach, 242 watów przy 4 omach i 180 watów przy 2 omach. Przy obciążeniu 8-omowym przy 1000 Hz zniekształcenia wzmacniacza (THD + szum) wynosiły od 0,0034 do 0,01 procent dla mocy wyjściowych od 1 do 50 watów, osiągając maksymalnie 0,0185 procent przy 100 watów. Przy obciążeniu 4 om zniekształcenia na wyjściach do 40 watów były mniej więcej takie same, osiągając 0,02 procent przy 100 watów. Odczyty zniekształceń 2-omowych były prawie takie same, chociaż osiągnęły szczyt 0,02 procent przy 170 watów, tuż przed wystąpieniem przesterowania. Współczynnik narastania wzmacniacza przekroczył 25 i był stabilny przy reaktywnym symulowanym obciążeniu głośników.
Pasmo przenoszenia, które spadło o 0,1 dB przy 20 Hz i 0,5 dB przy 20000 Hz, było identyczne zarówno w przypadku Power Amp Direct, jak i normalnych wejść. Regulacja tonów basowych miała przesuwaną częstotliwość obrotu od 500 Hz do poniżej 100 Hz, a krzywe wysokich tonów były zawiasowe przy 3000 Hz. Maksymalny zakres regulacji wynosił około ± 10 dB. Obwód kompensacji głośności wzmacniał tylko niskie częstotliwości, z punktem + 3 dB przy około 300 Hz. Korekcja RIAA phono była dokładna w zakresie 0,25 dB ogółem od 20 do 20000 Hz. Aby sprawdzić działanie wewnętrznych obwodów cyfrowych SU-V90D, użyliśmy odtwarzacza CD Denon DCD-1500 II i płyty testowej CBS CD-1. Najpierw zmierzyliśmy pasmo przenoszenia odtwarzacza CD przez jego własne przetworniki c / a i filtry; był płaski w granicach +0,15, -0,09 dB od 20 do 20000 Hz. Następnie podłączyliśmy współosiowe wyjście cyfrowe DCD-1500 II do wejścia SU-V90D i powtórzyliśmy pomiar na wyjściach do nagrywania taśm wzmacniacza. Jedyną wykrywalną różnicą była niewielka zmiana kształtu krzywej przy wysokich częstotliwościach; całkowita zmienność wyniosła +0,09, -0,2 dB od 20 do 20000 Hz. Jeśli chodzi o charakterystykę częstotliwościową, obwody cyfrowe Technics i Denon były w zasadzie równoważne. Bardziej wyraźna różnica była jednak wykrywalna w pomiarach liniowości niskiego poziomu. Do -70 dB odtwarzacz Denona i wzmacniacz Technics miały identyczne i zasadniczo idealnie liniowe odpowiedzi. W lewym kanale pozostały identyczne aż do granicy pomiaru -90 dB. Jednak w prawym kanale wyjście z Denona było wysokie o około 2 dB przy -80 dB i wysokie o 5 dB przy -90 dB. W obwodach Technics błąd 1 dB był ledwo widoczny przy -90 dB.
Komentarze
Technics SU-V90D to absolutnie pierwszorzędny wzmacniacz. Jego elastyczność sterowania jest znakomita, chociaż niektóre procedury przełączania są raczej niekonwencjonalne. Jednak uważne przestudiowanie całego, dobrze napisanego podręcznika powinno wyjaśnić wszelkie pytania. Gładkość mechaniczna i elektryczna przycisków i regulacja głośności była znakomita. W żadnym momencie podczas korzystania ze wzmacniacza nie było żadnych elektrycznych przebiegów przejściowych ani innych niepożądanych efektów, a jakość odsłuchu dorównywała mierzonej wydajności. Nie znaleźliśmy żadnych różnic - ani mierzalnych, ani słyszalnych - między normalnym działaniem a trybem Power Amp Direct. Chociaż był to pierwszy wzmacniacz z wbudowanymi przetwornikami cyfrowo-analogowymi, z którego korzystaliśmy, którego obwody cyfrowe mierzyły równie dobrze (lub nawet nieco lepiej) niż dobry odtwarzacz CD, obszerne porównania odtwarzania A / B z wyjściem analogowym i cyfrowym z kilku odtwarzaczy CD nie udało się pokazać najmniejszej słyszalnej różnicy między nimi. Nasze porównania były nieco skomplikowane przez fakt, że poziom odtwarzania nieznacznie się zmienił (niewielki ułamek decybela), kiedy przełączaliśmy się między trybem analogowym i cyfrowym wzmacniacza, ale jesteśmy przekonani, że wszelkie zmiany, które mogły zostać wykryte, były naprawdę nieistotne. Pomimo twierdzeń o rzekomych słyszalnych zaletach egzotycznych materiałów, takich jak okablowanie z miedzi beztlenowej, nigdy ich nie uzasadniliśmy. Podobnie nie wykazano słyszalności z materiałem programu muzycznego rozszerzenia rozdzielczości d / a z 16 bitów do 18 bitów (lub więcej). Te cechy konstrukcyjne nie wydają się jednak w najmniejszym stopniu zmniejszać wydajności odtwarzacza, a gdy są używane w już wysokiej jakości produkcie, takim jak Technics SU-V90D, prawdopodobnie mają niewielki wpływ na jego cenę. Nasze wrażenie na temat Technics SU-V90D jest zdecydowanie pozytywne. Jest to jeden z najbardziej solidnie skonstruowanych i najpłynniej obsługiwanych komponentów, jakich używaliśmy - działanie regulatora głośności było niemal zmysłowe - i brzmiał tak dobrze, jak wyglądał i czuł.