Stan: DOBRY, książka czysta, spójna i kompletna, pozbawiona strony tytułowej
Bank = informatyka + ludzie + informatyka. To prowokacyjnie proste równanie staje się powoli dogmatem dla menedżerów zarządzających instytucjami finansowymi. To efekt dynamicznego postępu technologicznego, coraz większej roli „cyfrowych konsumentów” oraz wzrostu konkurencji m.in. poprzez wchodzenie na rynek usług bankowych przez podmioty z innych branż, zwłaszcza technologicznych, np. telekomy czy firmy internetowe.
Choć tytuł publikacji, sugeruje że dotyczy ona tylko jednego – informatycznego – komponentu przywołanej na początku „recepty na bank”, to jest to wrażenie pozorne. Mobile, Big Data, cloud computing – z tymi pojęciami jest już zaznajomiony każdy bankowiec, nie tylko pracujący w dziale IT. Autorzy artykułów zawartych w niniejszej książce rozumieją to bardzo dobrze, pisząc w przystępny sposób, interesujący dla szerokiego spektrum odbiorców.
Ciekawym aspektem publikacji są również prognozy i rekomendacje dotyczące prawdopodobnych kierunków rozwoju bankowości. Szczególną uwagę warto zwrócić na możliwe do uzyskania synergie płynące ze współpracy instytucji finansowych z administracją publiczną m.in. w zakresie uwierzytelniania użytkowników w systemach informatycznych i przenoszenia procesów ze świata realnego do cyfrowego.