Kajak-ponton morski dostosowany do silnika o mocy max 6 KM
Wąski ponton-kajak HSK365 jest bardzo lekki, bardzo bezpieczny, świetnie się nim pływa na silniku elektrycznym o na spalinowym 6KM wręcz "fruwa" z jedną osobą. Dzięki płaskiemu dnu ze statecznikami można nim wpłynąć na każde wypłycenie a jednocześnie dobrze trzyma kurs. Wykonany jest z tego samego materiału co pontony morskie. Można siedzieć wysoko na ławeczkach lub głęboko w siedziskach kajakowych. Wiosłuje się lepiej siedząc wysoko ze względu na średnicę bort. Hitem jednak jest pawęż do silnika, po kilku godzinach spływu Pisą gdy wszyscy mieli już dość ten kajak często holował nowicjuszy. Jest wyposażony w dwa uchwyty na wędki. Tym sprzętem można też pływać w pozycji stojącej
Naszego tie fightera wykorzystaliśmy również do zabawy z airmatami w roli deski SUP. Na zdjęciach efekty. Airmata to jednak genialne rozwiązanie
Przed licytacją napisz mejla i sprawdź czy ponton-kajak jest objęty promocją "2022" w ramach której możesz otrzymać 2 kajakowe siedziska gratis
Film z testów
https://drive.google.com/file/d/14GkYIz8_EcBOzVsF62YyYC5Y_8dhPJ8O/view?usp=sharing
www.pontony-kajaki.pl
Przed licytacją napisz mejla i sprawdź czy ponton jest objęty programem "Pomagam Ukrainie" w ramach którego 100zł z każdego sprzedanego pontonu trafiają na pomoc dla ludzi w Ukrainie
Zobacz pontonami pływaliśmy w Chorwacji:
https://www.youtube.com/watch?v=1gYm19MNnhk
https://www.youtube.com/watch?v=B6i9zY_w0yU
www.pontony-kajaki.pl
Co wyróżnia nasze pontony:
- 20 lat na rynku pod tą samą nazwą, serwis pogwarancyjny
- doskonały materiał 0,9mm 1100g/m2 i jakość wykonania pontonów - ciśnienie robocze 0,25at
- deklaracja CE i pisemna gwarancja z każdym pontonem
- zawór bezpieczeństwa (standard od 6 lat) ustawiony na 0,3at
- deska pawężowa pokryta włóknem szklanym, podwójnie wklejona - duża moc i waga dopuszczalna silnika
- dodatkowa warstwa ochronna od spodu bort – chroni przed okaleczeniami o kamienia przy wyciąganiu na plażach w Chorwacji
- 7 uchwytów z funkcją knagowania liny cumowniczej
- skrzela przed zaciąganiem wody przez silnik po desce pawężowej
- długa lina asekuracyjna z rantem do którego łatwo mocuje się gondolę, konsolę, namiot
- rolki, uchwyty do wędki, koła slipowe dostępne jako opcja dodatkowa
- silniki Osapian, Protruar, Tohatsu dostępne jako opcja dodatkowa
Akcesoria dostępne na naszych aukcjach
- torba dziobowa 115zł
- torba z miękką ławeczką 115zł
- pompka elektryczna Bravo BTP-12 599zł
- pokrowiec na nadmuchany ponton nieprzemakalny, paroprzepuszczalny - 329zł
- gondola bimini daszek przeciwsłoneczny - 499zł
Oferowany model to morski kajak ma 2 dmuchane komory oraz podłogę airmat dmuchaną do 0,8at, to nowoczesna, sprawdzona i bardzo praktyczna konstrukcja. Kajak sprawdzi się na rzekach, jeziorach i morzu, polecany szczególnie do turystów, dynamicznych wędkarzy często zmieniających łowisko i turystyki. Kolor jasnoszary, max. liczba osób 2 dorosłe, silnik do 6KM. Oryginalne zdjęcia kajaka na ten sezon
Doskonały kajak morski o porównywalny z produktami Shekspeara, Yamahy czy Hondy. Kajak jest wykonany z super mocnego materiału PVC coated fabric &Hypalon 1100. posiada klasę morską C (bez niej lepiej nie wyruszaj w morze), certyfikat CE, pawęż do silnika o mocy 6KM, pełną podłogę airmat. W zestawie 1 torba transportowe, pompka, wiosła, 2 ławeczki, zestaw naprawczy. Kajak jest w kolorze jasno-szarym z ciemno szarymi dodatkami - bardzo ładny i praktyczny, najlepszy na ryby i Chorwackie morze.
Prowadzimy pełny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny.
Jak wybrać dobry ponton (Uwaga – tekst chroniony prawem autorskim)
- Kolor pontonu
Kolor pontonu ma duże znaczenie dla jego trwałości, szczególnie gdy nasza łódź będzie wystawiona na długotrwałe działanie promieni słonecznych. Łodzie ratunkowe na jachty pełnomorskie są zazwyczaj całkowicie białe lub jasnoszare. Biały kolor odbija promienie słoneczne, co zapobiega nagrzewaniu się komór i nadmiernemu wzrostowi ciśnienia. W naszych szerokościach praktycznie każdy kolor spełni swoje wymagania za wyjątkiem czarnego. Czarny kolor absorbuje promienie słoneczne, przez co boje bardzo mocno nagrzewają się grążąc poparzeniem lub nawet uszkodzeniem. Czasami po kilku latach klejone lub zgrzewane miejsca całkowicie czarne ulegają poważnym uszkodzeniom. Należy więc wystrzegać się pontonów w których elementy komór powietrznych w części nawodnej są czarne – zresztą chyba żadna firma nie produkuje pontonów w tym kolorze. Do wędkowania na wodach w Polsce dobrze spisują się pontony zielone, szare, ciemno szare, jasne byle nie w znaczącej części czarne.. Natomiast na morza południowe zdecydowanie polecam pontony w tonacji jasnej. Ciemniejsze dodatki nie powinny zajmować więcej niż 10% powierzchni pojedynczej boi w części nawodnej.
- Typ podłogi
Listwowa (slatted) - podłoga panelowa (model HSS). Podłoga wykonana w tej technologii umożliwia bardzo szybkie składanie i rozkładanie pontonu, ale nie jest tak lekka i sztywna jak airmata. Pontony z tą podłogą dobrze współpracują z silnikami elektrycznymi, akceptowalne ze spalinowymi mniejszej mocy, a brak kila ogranicza ich zastosowanie na większych akwenach i morzach – stąd modele te są chętnie wybierane przez wędkarzy amatorów. Dzięki niewielkiemu zanurzeniu pontony te dobrze się spisują na jeziorach śródleśnych, zamulonych i bagnach.
Drewniana w ramkach aluminiowych - sprawdzona konstrukcja, doskonała do turystyki i sportów wodnych, często wybierana przez wędkarzy, łatwa w utrzymaniu i bardzo mocna. Koniecznie powinna być wykonana z brzozowej sklejki wodoodpornej dodatkowo zaimpregnowana lakierem, tak jak w modelach HSD, FWSD. Do pontonu z tą podłogą łatwo zamontować konsolę sterową.
VIB – komfortowa podłoga wykonana w technologii airmaty kształtującej bezpośrednio głęboki kill. Bardzo lekka, wytrzymała podłoga wykonana z włókien poliestrowych; ponton z tą podłogą mieści się w jednej torbie. Wg. naszych doświadczeń podłoga ta ustępuje airmacie trwałością - jest świetna na czyste wody, wewnętrzny kształt jest niewygodny gdy chcemy na niej ustać.
AirMat – rewelacyjna podłoga wykonana z włókien poliestrowych, ma najlepsze cechy podłogi tradycyjnej tj. dmuchany kill, przestrzeń pomiędzy dnem a podłogą zbierającą wodę. Bardzo lekka i wytrzymała, ponton z tą podłogą mieści się w jednej torbie i jest o 30% lżejszy od tradycyjnego, można go błyskawicznie rozłożyć i złożyć. Dla aktywnych podróżników, fotografów, wędkarzy. Mając ten ponton z uwagi na łatwość przystosowania będziesz go używał znacznie częściej niż tradycyjnego. Do pontonu z tą podłogą można łatwo zamontować konsolę sterową. Wszystkie moje wyjazdy do Chorwacji i nagrane filmy są z pontonami z tym typem podłogi.
Aluminium – podłoga o największej wadze, ale i wytrzymałości. Ponton z podłogą aluminiową warto kupić gdy przewozi się nim duże, twarde, ciężkie przedmioty. Polecam amatorom nurkowania i w dużych pontonach powyżej 360cm długości oraz zaawansowanym wędkarzom łowiącym od wczesnej wiosny do grudnia. Do pontonu z tą podłogą łatwo zamontować konsolę sterową.
RIB – pontony z tą podłogą łatwo jest wprowadzić i utrzymać w ślizgu przy stosunkowo małej mocy silnika. Najlepsze dla osób pragnących „poszaleć” na wodzie, oraz szybko zwiedzić duże odległości. Lekkie pontony RIB typu HSR łatwo daje się przewozić na bagażniku dachowym, po złożeniu jest o połowę mniejszy od zwykłej łódki, jednak stosunkowo większy od standardowych pontonów. Pontony HSR to profesjonalne RIBy z konsolą – dla tych którzy już wiedzą co to sportowy ślizg.
- Materiał i jego wytrzymałość
O wytrzymałości mechanicznej decyduje warstwa środkowa czyli siatka której gęstość nazywana jest gramaturą. Im gęstsza siatka czyli większa gęstość np. 1100g/m2 tym większe ciśnienie robocze pontonu i jego wytrzymałość. Jakość siatki poliestrowej ma bezpośredni wpływ na ciśnienie robocze pontonu. Obecnie dobre pontony mają ciśnienie robocze 0,25-0,3 Bara. Poniżej 0,2 bara (atm) to już cerata a nie porządny ponton (gęstość 850-950g/m2). Zewnętrzna warstwa musi być odporna na promieniowanie UV. Jest to wada większości pontonów sprzedawanych na naszym rynku wykonanych z materiału Chińskiego. Pontony Info-Media są wykonane z najwyższej jakości materiało produkowanego w Korei. Należy też unikać pontonów zgrzewanych, to tanie rozwiązanie do sprzętu basenowego.
- Jakość materiału
O wytrzymałości mechanicznej decyduje warstwa środkowa dlatego dobry ponton powinien mieć gęstą wewnętrzną siatkę poliestrową oraz wysoką odporność na oleje, rozpuszczalniki i promieniowanie UV. Pierwszym weryfikatorem materiału jest ciśnienie robocze potwierdzone w Deklaracji CE. Standardowo wynosi ona dla bort 0,25at; dla airmaty 0,8at. Materiał powinien wytrzymać dużo większe ciśnienie, stą zawory bezpieczeństwa są ustawione powyżej tej wartości.
- Waga pontonu
Zazwyczaj jakość pontonu jest wprost proporcjonalna do wagi. Wagę pontonu można obniżyć stosując airmatę, ale już zastosowanie ławeczek aluminiowych lub ze sklejki świerkowej w miejsce sklejki brzozowej to słabe rozwiązanie. Siedzenia na aluminium nie polecam, natomiast gorszej jakości sklejka pęknie gdy ponton skoczy na fali (osobiste doświadczenia z jednej z wypraw). Niektórzy producenci zmniejszają średnicę bort np. dla pontonu o długości 320cm stosują borty 36mm, widoczne jest wtedy zmniejszenie wyporności, ładowności i wielkości silnika. W sposób przybliżony można ocenić jakość pontonu po wadze. Dobry ponton z pełną podłogą musi ważyć ok. 18 kilogramów na metr długości, jest jednak uproszczenie. Przykładowa waga poszczególnych komponentów pontonu o długości 380cm: powłoka (guma)-43kg; podłoga aluminiowa - 23kg; łączniki podłogi - 3 kg; podłoga airmat - 8kg; wiosła - 2kg; ławeczki - 5kg
- Certyfikaty i tabliczka znamionowa
Obecnie zgodnie z prawem UE do każdego pontonu musi być dołączona deklaracja zgodności CE, potwierdzająca jakość produkcji. Tabliczka znamionowa jest często weryfikowana przez straż morska (często w Chorwacji). Ważne też jest posiadanie klasy morskiej C oraz certyfikatu CE który obowiązuje w całej UE, a w praktyce jest standardem światowym bezpiecznego użytkowania. Zwróć uwagę, że większość certyfikatów USA jest znacznie łagodniejsza od wymagań europejskich. Jeśli nie chcesz mieć zepsutego urlopu przez straż morską zadbaj, aby Twój sprzęt był legalny. Nasze pontony mają wszystkie wymagane certyfikaty, łącznie klasą morską C, wyspecyfikowane na tabliczce znamionowej oraz dołączonej do zestawu deklaracji zgodności CE
- Zagadka ładowności
Jeśli ponton o długości 3,2 m ma ładowność 3,5 osoby czyli tyle ile dobry ponton 2,7 to świadczy o złej jakości materiałów lub słabym teście bezpieczeństwa np. mała liczba komór, brak przepon wyrównujących ciśnienia, zaniżona średnica bort. Wszystkie pontony dobrej jakości maja podobne ładowności tzn. 2,7 - 3,5os. osoby; 2,9 - 4os. 3,2 - 4,5os. 3,6 - 5,5os. Wynika to przede wszystkim z jakości materiałów i warunków przeprowadzenia certyfikacji. Jeśli jeszcze uwzględnisz, że aby wprowadzić ponton w ślizg zapotrzebowanie na moc rośnie logarytmicznie (ok. 6KM dla 290cm) rozważ czy lepiej kupić "kapcia" czy porządny sprzęt. Powyższe nie dotyczy pontonów sportowych RIB, gdzie liczba osób jest dobierana do stabilności w szybkim ślizgu.
Ponton jest nowy, oryginalnie zapakowany. Przed wysyłką sprawdzana jest zgodność ze specyfikacją.
Pontony można obejrzeć w firmie Info-Media (np. po drodze na mazury)
Informacje o firmie:
Firma Info-Media powstała w 1999 roku. Przez ponad dwadzieścia lat działalności na rynku staliśmy się cenionym partnerem dla klientów detalicznych i przedsiębiorstw branży turystyczno sportowej. W nasze pontony wyposażamy jednostki straży rybackiej, wyprawy międzynarodowe i koła badawcze oraz instytuty naukowe. Firma mieści się na mazurach w widłach Narwi i Biebrzy. Doradzamy jako praktycy i pasjonaci wędkarstwa jak i turystyki wodnej – zaufaj profesjonalizmowi.
Uwaga: Kajak jest sprzedawany z wyposażeniem wyspecyfikowanym poniżej natomiast silnik, zbiornik paliwa, kapoki, torba dziobowa, torba pod ławeczkę, kierownica nie są przedmiotem aukcji - jest to wyposażenie opcjonalne. Są to oryginalne zdjęcia tego modelu pontonu i pokazują możliwe zastosowanie.
Wyposażenie:
- Kajak/ponton FWS-K365KAM
- Aluminiowe wiosła
- Pawęż do silnika
- 2 ławeczki
- 2 zewnętrzne trzymaki na wiosła
- Pompka z manometrem o ciśnieniu do 2 atm
- Zestaw naprawczy
- 1 torba transportowa
- Podłoga airmat, lekka i bardzo praktyczna
Właściwości kajaka/pontonu FWS-K365KAM
- Certyfikat CE
- Klasa morska C (pisemny certyfikat zgodności)
- Budowany zgodnie z ISO9001
- Brak efektu parcienia po zimie... wielosezonowy
- Kolor: jasno-szary z dodatkami szarymi
- Wysokiej jakości poliester z ultra-wytrzymałą warstwą wewnętrzną 0,9mm 1100g/m2
- Zawory o zaawansowanej konstrukcji (double-lock) zapewniające łatwe napełnianie i opróżnianie komór z dodatkową przykrywką
- Średnica komór 38cm
- Ciśnienie robocze komór 0,25bar (atm); airmaty 0,8bar
- Pawęż do silnika 6KM
- Ładowność 230kg
- Certyfikat na 2 osoby
- Długość / Szerokość / Waga / Ładowność: 365cm / 112cm / 30Kg / 230 Kg
- Waga samego kajaka tylko 30kg
Po wylicytowaniu, koniecznie wyślij mejla potwierdzającego na adres info-media@pontony-kajaki.pl
Udanych zakupów ! - sprawdź promocje wysyłając mejla
Informacje techniczne:
- pontony są wysyłane kurierem w kartonie lub dodatkowo na palecie
- z każdym pontonem/kajakiem pisemny certyfikat CE
- oferowany towar jest nowy, nie używany, oryginalnie zapakowany
- pisemna 3 letnia pełna gwarancja
- pontony są nowe
Info-Media S.C.
Łomża 18-400
- Cegielniana 3
e-mail:info-media@pontony-kajaki.pl (preferowany kontakt)
Konto nr: 15 1500 1533 1215 3002 3267 0000