Witam!
Oferujemy usługę wymiany łożysk w pralkach ze zgrzewanym/klejonym zespołem piorącym wszystkich marek (m.in.: Ariston, Indesit, Whirlpool, Candy, Electrolux, Bauknecht, Polar, Siemens, Bosch) - również wysyłkowo.
Zakład nasz mieści się na terenie Trójmiasta, ale można przesłać nam zdemontowany zespół piorący pocztą lub kurierem, a po naprawie odeślemy go do Ciebie. Skontaktuj się telefonicznie lub ew. mailowo w sprawie adresu - doradzimy też w kwestii demontażu, pakowania i wysyłki.
Masz wątpliwości - zadzwoń i zapytaj !
Jeśli mieszkasz w Trójmieście lub okolicy, możesz przywieźć zespół piorący lub całą pralkę do nas - ewentualnie za dodatkową opłatą odbierzemy ją od Ciebie z domu na terenie Trójmiasta i odwieziemy z powrotem. Ta aukcja dotyczy usługi realizowanej wysyłkowo.
Dysponujemy doświadczeniem i specjalistycznym sprzętem do cięcia, czyszczenia i spawania zbiorników oraz osadzania łożysk.
Opis oferowanej usługi wymiany łożysk:
- rozcinamy zbiornik zespołu piorącego i dokonujemy udokumentowanej zdjęciami oceny stanu łożysk, pierścienia uszczelniającego, osi i krzyżaka (w przypadku stwierdzenia dodatkowych uszkodzeń wpływających na koszty naprawy informujemy o tym klienta). Ustalamy cenę i sposób zapłaty.
- jeśli klient decyduje się na naprawę w podanej cenie, czyścimy zbiornik i bęben oraz gniazda łożysk i tuleję, wstawiamy nowe łożyska i uszczelniacze dobrej jakości, w razie potrzeby polerujemy oś lub wymieniamy tuleję. Czasami jesteśmy w stanie wymienić nawet połamany krzyżak (zależy od dostępności części). Jeśli naprawa okaże się nieopłacalna możemy odesłać zespół piorący do klienta lub zutylizować na miejscu.
- do ponownego zamknięcia rozciętego zbiornika używamy spawania, co daje gwarancje szczelności, wytrzymałości i trwałości
- po otrzymaniu zapłaty naprawiony zespół piorący odsyłamy do klienta kurierem
- dajemy 12 miesięcy gwarancji na naprawę łożysk oraz 5 lat gwarancji na szczelność spawanego zbiornika
- koszt usługi to 165zł netto (dla klientów indywidualnych), 180zł netto dla pralek Bosch i Siemens - droższe części.
- jesteśmy legalną firmą, wystawiamy rachunki dla osób fizycznych (jeśli potrzebna jest faktura VAT, do ceny trzeba doliczyć 23%).
- koszt spakowania i wysyłki zespołu piorącego do klienta to 30zł netto
- dla firm świadczących usługi serwisowe - możliwe indywidualne rabaty !!!
Kontakt:
telefoniczny: 507-459-752 (Krzysztof) lub 517-116-313 (Marcin)
mailowy: AgataSerwisGdansk@gmail.com
Dane firmy:
Agata Serwis Marcin Ostrowski
Numer NIP: 9570763610
Numer REGON: 382593484
Wymiana łożysk w pralce ze zgrzewanym zbiornikiem zespołu piorącego - opis problemu
Łożyska i ich uszczelnienia w pralkach są elementem eksploatacyjnym - zużywają się w naturalny sposób i okresowo muszą podlegać wymianie. Zwykle następuje to po kilku latach użytkowania (kiedyś zdarzało się, że dopiero po kilkunastu latach ale to były inne czasy, inne pralki i inne łożyska). Gdy pralka zaczyna hałasować podczas wirowania lub pojawiają się luzy na bębnie to znak, że łożyska wymagają wymiany, co powinno być stosunkowo prostą i niedrogą operacją.
Nie warto zwlekać z tym do czasu, aż pralka zacznie cieknąć, podskakiwać lub zablokuje się bęben - spowoduje to prawie na pewno poważniejsze uszkodzenia - korozje gniazd łożysk, tulei uszczelniaczy, a nawet urwanie krzyżaka. Znacznie skomplikuje to i podroży operację wymiany łożysk, a nawet może uczynić ją nieopłacalną.
Kiedyś wymiana łożysk bębna w pralce ładowanej od frontu wymagała jedynie wymontowania zespołu piorącego i rozkręcenia go. Koszt łożysk to zwykle mniej niż 50zł, koszt usługi wymiany nie przekraczał zwykle 100zł. Osoby z zacięciem majsterkowicza mogły kupić łożyska i z powodzeniem wykonać to samodzielnie.
Obecnie producenci pralek na coraz większą skalę stosują zgrzewane zbiorniki zespołów piorących. Uzasadniają to łatwością produkcji oraz niezawodnością i szczelnością zgrzewanego połączenia. Jednak skręcenie zbiornika w warunkach masowej produkcji nie trwało znacząco dłużej niż zgrzewanie, a nieszczelności połączeń zbiorników rozbieralnych zdarzały się bardzo rzadko.
Zastosowanie zgrzewanego zbiornika ma jeszcze jedną konsekwencje - bardzo korzystną z punktu widzenia producenta, a bardzo niekorzystną dla klienta. Gdy po kilku latach nasza nowoczesna i pełna zaawansowanych funkcji pralka zaczyna hałasować okazuje się, że łożysk w prosty sposób wymienić nie można - zgrzewany podzespół piorący jest uznawany za nierozbieralny !! W ostatnich latach dotyczy to już nie tylko tańszych modeli, staje się powoli regułą również w droższych modelach uznanych marek, pełnych zaawansowanych funkcji i pokrytych naklejkami z zapewnieniem 10 letniej gwarancji (...na silnik). I zamiast wymiany taniego elementu eksploatacyjnego - łożysk kosztujących od 30 do 60zł - producenci i autoryzowane serwisy proponują zakup kompletnego nowego zespołu piorącego (zbiornik z bębnem). Niestety jego cena często wynosi 2/3 ceny nowej pralki, a łącznie z kosztem usługi wymiany - koszt staje się porównywalny z kosztem nowej pralki !
W ten sposób producenci chcą skłonić klientów do wyrzucenia zepsutej pralki i zakupu w jakiejś promocji nowszej - która prawdopodobnie zepsuje się jeszcze szybciej. A wyrzucona kilkuletnia pralka (bywa, że droższy, wysoki model, nie licząc zużytych łożysk zupełnie sprawna) trafi na rosnące coraz wyżej hałdy odpadów elektrotechnicznych... Na szczęście zgrzewane/klejone zespoły piorące są "nierozbieralne" tylko z nazwy.
Wymiana łożysk w takich pralkach też jest możliwa - jest tylko bardziej pracochłonna i wymaga już bardziej zaawansowanych narzędzi. Do niedawna usługi takie wykonywano zwykle pół-amatorsko przy użyciu przypadkowych narzędzi i technik łączenia (cięcie szlifierką kątową lub piłą ręczną, skręcanie na wkręty do drewna). Jednak ogromna ilość psujących się pralek z "nierozbieralnymi" zbiornikami (oraz coraz większa rzesza ludzi szukających możliwości ich naprawy) sprawia, że od pewnego czasu powstają specjalistyczne firmy zajmujące się właśnie wymianą łożysk w zgrzewanych zespołach piorących. Mają one wiedzę, narzędzia oraz doświadczenie by robić to profesjonalnie, na większą skalę i za mniejsze pieniądze.
Wymiana łożysk w zgrzewanym zespole piorącym (wymagająca cięcia i spawania zbiornika) bywa dziś tylko ok. 50-60zł droższa niż w przypadku rozbieralnego zbiornika, co czyni naprawę pralki jak najbardziej opłacalną. Niedogodnością bywa brak firmy świadczącej takie usługi lokalnie, można jednak wysłać zdemontowany zespół piorący do naprawy pocztą lub kurierem oraz odebrać tą samą drogą po naprawie. Nawet wliczając koszty przesyłki - naprawa jest wciąż zdecydowanie bardziej opłacalna niż kupno nowego podzespołu, używanego podzespołu w nieznanym stanie, lub kupno nowej pralki (znając politykę producentów, można spodziewać się, że nowszy model pralki będzie miał jeszcze krótsza żywotność i jeszcze mniejszą podatność remontową).
Proces wymiany łożysk w zgrzewanym zespole piorącym wygląda następująco: po wymontowaniu zespołu z pralki powłokę zbiornika należy przeciąć po obwodzie, co daje dostęp do wnętrza i umożliwia wymianę łożysk. Zbiornik i bęben są myte z osadów i następuje ocena stanu krzyżaka, osi, tulei i gniazd łożysk. Jeśli z wymianą nie zwlekano, zwykle nie ma dodatkowych uszkodzeń ani korozji, stare łożyska da się usunąć bez większego wysiłku. Osadzane są nowe łożyska (można zastosować lepszej jakości niż oryginalne, producenci nie są rozrzutni) wraz z uszczelniaczami (jeśli to możliwe stosujemy dwuwargowe). Jakoś uszczelniaczy jest nawet ważniejsza od jakości łożysk, gdyż to uszczelniacz zwykle zużywa się pierwszy i zaczyna przepuszczać wodę. To początek końca zespołu piorącego, bo wody nie wytrzyma żadne pracujące łożysko kulkowe, nawet nierdzewne.
Teraz obie połówki zbiornika muszą zostać z powrotem połączone. Stosowane do tego bywają różne metody - klejenie, skręcanie wkrętami/śrubami oraz spawanie plastiku - jednak tylko ta ostatnia metoda zapewnia wymaganą wytrzymałość, szczelność oraz pewność połączenia.
Próby klejenia zwykle się nie udają - zbiorniki pralek zbudowane są z polipropylenu (PP) który (podobnie jak teflon) trudno się klei i wymaga specjalistycznych / drogich klejów - próba użycia zwykłego kleju lub silikonu nie zapewni wystarczającej wytrzymałości.
Skręcanie połówek wkrętami / śrubami połączone z uszczelnieniem spoiny silikonem jest już lepszą metodą, prawidłowo zrobione zapewni dostateczną wytrzymałość lecz pozostają problemy ze szczelnością - część bębnów tak naprawiona po pewnym czasie zaczyna przeciekać, ponieważ w trakcie prania i wirowania bęben pracuje (wygina się) i spoina może ulec rozszczelnieniu. Siły działające na zbiornik w czasie prania, a szczególnie podczas wirowania są ogromne - zawieszony na sprężynach zbiornik musi utrzymać obracający się bęben w którym kilka kilogramów mokrego prania wiruje z prędkością 1000-1600 obr/min. Na samym zbiorniku zamontowane są obciążniki o wadze kilkunastu kilogramów, mimo to cały zespół piorący podskakuje i wibruje z ogromną częstotliwością.
Spawanie jest szeroko stosowane w przemyśle do łączenia elementów z tworzyw sztucznych (zwłaszcza pracujących pod ciśnieniem rur i zbiorników). Stosowane przy naprawie zbiorników pralek spawanie z użyciem gorącego powietrza polega na ogrzewaniu (przy użyciu spawarki do plastiku) krawędzi łączonych elementów oraz pręta spawalniczego (spoiwa polipropylenowego) powyżej temperatury topnienia i łączeniu ich pod naciskiem tak, by utworzyć możliwie jednorodna spoinę. Tworzywo krawędzi zbiornika oraz materiał z pręta spoiwa zostają praktycznie stopione ze sobą, co gwarantuje całkowitą i trwałą szczelność, a wytrzymałość spoiny jest prawie równa wytrzymałości łączonego materiału (biorąc pod uwagę że grubość spoiny jest zwykle większa niż grubość spawanego materiału - spaw bywa mocniejszy od reszty ścianek zbiornika).
Po sprawdzeniu szczelności naprawa zespołu piorącego zakończona. Pozostaje tylko zamontować go w pralce.
O firmie
Firma nasza jest młoda lecz posiadamy wiele lat doświadczenia przy naprawach sprzętu AGD (pralki, suszarki, zmywarki, kuchenki, płyty indukcyjne, inny sprzęt). Zakład nasz mieści się w Gdańsku Oruni, działamy na terenie Trójmiasta i okolic. Naprawiamy zarówno usterki mechaniczne (łożyska, pompy, wycieki, silniki, grzałki) jak i zepsutą elektronikę (sterowniki, programatory). Napraw dokonujemy u nas w zakładzie lub jeździmy do klienta. Sprzęt do naprawy można do nas przywieźć, przysłać lub odbierzemy go od klienta za dodatkową opłatą zależną od odległości.
U nas "nieopłacalne" gdzie indziej naprawy często okazują się opłacalne :). Diagnoza usterki i wycena naprawy zazwyczaj jest bezpłatna, klient płaci najwyżej za dojazd. Porada telefoniczna zawsze jest bezpłatna :). Jeśli naprawa pralki klienta okaże się nieopłacalna, można kupić u nas używaną, wyremontowaną pralkę w atrakcyjnej cenie.
Ponieważ w naszej pracy bardzo często stykaliśmy się z problemem zgrzewanych zespołów piorących, a naprawa metodami "pół-amatorskimi" nie nadawała się do profesjonalnego serwisu, zainwestowaliśmy w dodatkowy sprzęt (specjalistyczna pilarka, prasa do łożysk, myjka ciśnieniowa, spawarka do plastiku) by móc fachowo naprawiać takie zespoły i robimy to z powodzeniem.
Polecamy nasze usługi !