Wspomaganie rozwoju dzieci ze złożonymi zespołami zaburzeń
Andrzej Twardowski (red.)
- Rok wydania: 2005
- Rodzaj okładki: Miękka
- Autor: Andrzej Twardowski (red.)
- Stan: Używana
- ISBN: -
- Wymiar: 14cm x 19cm
- Nr wydania: -
- Seria: -
- Ilość stron: 222
- Waga: 0.3 kg
- Indeks: -
- TIN: T00785038
„Wspomaganie rozwoju dzieci ze złożonymi zespołami zaburzeń powinno być podjęte jak najwcześniej. Jego istotą jest dostarczanie fachowej, wszechstronnej i systematycznej pomocy medycznej, psychologicznej i pedagogicznej. Pomoc udzielana we wczesnym dzieciństwie pozwala nie tylko skutecznie kompensować występujące u dziecka dysfunkcje i deficyty, ale także zapobiega pojawianiu się zaburzeń rozwoju o charakterze wtórnym. Wczesna pomoc musi mieć charakter kompleksowy, tzn. być udzielana zarówno niepełnosprawnemu dziecku, jak i członkom jego rodziny. Problemy rodziców i innych domowników należy traktować jako tak samo ważne, jak zaburzenia w rozwoju dziecka. Wczesna pomoc dąży do optymalizacji funkcjonowania całego układu rodzinnego.<br /> Dotychczasowa pomoc udzielana dzieciom ze złożonymi zespołami zaburzeń i ich rodzinom jest niewystarczająca i często podejmowana zbyt późno. Ośrodki konsultacyjno-terapeutyczne, centra diagnostyczne i rehabilitacyjne, ośrodki wczesnej interwencji, specjalistyczne poradnie służby zdrowia funkcjonują przede wszystkim w dużych miastach. Wielu rodziców ma za mało informacji, motywacji oraz możliwości, aby dotrzeć do nich odpowiednio wcześnie i pozostawać z nimi w stałym kontakcie. Ponadto, dotychczasowe uregulowania prawne dotyczące wczesnego wspomagania rozwoju dzieci ze złożonymi zespołami zaburzeń są niewystarczające albo nie są w pełni realizowane – głównie z powodu niedostatecznych środków finansowych.<br /> Książka jest adresowana do wszystkich osób zainteresowanych wspomaganiem rozwoju dzieci ze złożonymi zespołami zaburzeń – nauczycieli, psychologów, rehabilitantów, pracowników socjalnych, lekarzy i studentów. Mam nadzieje, że zainteresuje również rodziców, ponieważ podjęte problemy dotyczą ich bezpośrednio, a przedstawione metody wspomagania rozwoju mogą wykorzystać w codziennych relacjach z dzieckiem".
Uwagi
Oprawa zarysowana, Rogi oprawy lekko zagięte, Brzegi stron lekko zakurzone,