Oryginalny wojskowy 310-watowy agregat prądotwórczy
Podstawowe parametry techniczne silnika:
Silnik: B&S typ 132432, jednocylindrowy, czterosuwowy,
dolnozaworowy, z gaźnikiem dwuczęściowym
Flo-Jet i odśrodkowym regulatorem obrotów;
Moc silnika: 2,8 kW przy 3000 obr/min;
Pojemność silnika: 206 cm3;
Rodzaj paliwa: benzyna nieetylizowana;
Zużycie paliwa: około 1,1 l/h.
Podstawowe parametry techniczne generatora wraz z regulatorem:
Generator: samowzbudny, asynchroniczny prądu zmiennego;
Stopień ochrony: IP44;
Regulator: elektroniczny, analogowy;
Rodzaj pracy: stały prąd/stałe napięcie, zaprojektowany do pracy buforowej z akumulatorami AGM 24 V.
Wewnętrzne akumulatory:
Ilość: 2 sztuki połączone szeregowo;
Pojemność: 24 - 27 Ah
Napięcie znamionowe: 12 + 12 V
Parametry ogólne:
Wymiary: 520 x 520 x 460 mm;
Waga: 77 kg (w pełnym ukompletowaniu);
Agregat ten został zaprojektowany jako mobilne (bez problemów przenosi agregat dwie osoby) źródło zasilania urządzeń łączności radiowej
Bundeswehry w warunkach polowych.
Stąd w komplecie 20-metrowy dwużyłowy giętki przewód zakończony z jednej strony wtyczką do agregatu a, z drugiej typową 4-pinową wtyczką zasilania wojskowych radiostacji niemieckich i amerykańskich. Wystarczyło tylko połączyć ten agregat z radiostacją i już wszystko działa. Nawet jak agregat jest wyłączony, to napięcie na jego wyjściu jest brane bezpośrednio z wbudowanych akumulatorów. Jak już ulegną wyładowaniu, to wystarczy odpalić agregat i naładować je.
W tym czasie cały czas bezprzewodwo jest zasilana radiostacja, nie ma żadnych zaników podczas rozruchu i zatrzymywania agregatu. Regulator generatora jest bardzo mocno rozbudowany, stąd nawet przy braku podłączonych buforowo akumulatorów napięcie na wyjściu jest elegancko wystabilizowane. Regulator napięcia otrzymuje też sygnał z czujnika temperatury akumulatorów (zabudowany w klemie minusowej) i w niewielkim zakresie zmienia napięcie regulowane w zależności od temperatury akumulatorów - im niższa ich temperatura tym wyższe napięcie i na odwrót. Przykładowo dla temperatury 20 st. C napięcie stabilizowane wynosi 27,6 V. Zabudowany amperomierz pokazuje sumę prądów: ładowania wewnętrznych akumulatorów i obciążenia na gnieździe dawczym. Prąd ten nie powinien przekraczać 15 A.