Druk na papierze - PLAKAT - Wojciecha Siudmaka pt. "Toujours Plus Haut", praca w formacie 40 × 50 cm. Plakat z 2021 roku, dostępny z certyfikatem autentyczności Galerii Sztuki Współczesnej Foksal 17.
- Artysta: Suspended fields
- Tytuł: Toujours Plus Haut
- Kategoria: realizm magiczny
- Rozmiar: 40 × 50 cm
- Podłoże: papier
- Technika: druk
- Stan pracy: b.d.
- ID. 5892
Kolorystyka zdjęć może się róznić ze względu na oświetlenie w którym zostały wykonane.
Wojciech Siudmak
Urodził się 10 października 1942 r. w Wieluniu. W latach 1956–1961 uczył się w Liceum Sztuk Plastycznych w Warszawie a następnie studiował w stołecznej Akademii Sztuk Pięknych. We wrześniu 1966 r. wyjechał do Paryża i rozpoczął studia w Ecole des Beaux-Arts. Od prawie 50 lat mieszka i tworzy we Francji.
Twórczość
Wojciech Siudmak jest uważany za głównego przedstawiciela realizmu fantastycznego, który łączy nadrealną wizję ze sztuką naturalistyczną i ma swoje korzenie w surrealizmie reprezentowanym przez S. Dalego i R. Magritte’a. Siudmaka łączy z Dali wirtuozeria w oddawaniu trójwymiarowego złudzenia przestrzeni, poczucie światła i cienia, perspektywy linearne i powietrzne. Ponadczasowa i głęboko indywidualna sztuka Siudmaka, daleka od teoretyzowania i mody, urzeka renesansową wirtuozerią i perfekcją oraz wykraczającą poza horyzonty wyobraźnią. Fascynuje bogactwem intelektualnym. Świat artysty jest jedyny w swoim rodzaju, pełen osobistej symboliki, fantastycznych postaci i konstrukcji opartych na dziwnych i nieoczekiwanych splotach myślowych. Rządzi w nim jego dewiza: Tylko marzenie może przekroczyć niepokonalne bariery.
Artysta jest często porównywany z Salvadorem Dali. Jest to pozorne podobieństwo bowiem u obu twórców odnajdujemy fascynacje tym samym źródłem inspiracji: sztuką Renesansu oraz Baroku. Siudmak podziwia i hołduje dziełom Giovanniego Bernini, Giovanniego B.Tiepolo, Hieronima Boscha, Giuseppe Arcimboldo, Michała Anioła. Fascynują go również malarze XIX wieku: Dominique Ingres, William Blake, Arnold Bocklin oraz surrealiści. Artysta nigdy nie odczuwał potrzeby przynależności do jakiejkolwiek formacji czy też nurtu. Ceni wolność i twórczą niezależność. Konsekwentnie podążając w obranym przez siebie kierunku, spełnia się twórczo w autentyzmie swej artystycznej wypowiedzi.
Uważa się za kontynuatora i spadkobiercę wielkiej tradycji sztuki fantastycznej. Pytany o inspiracje twierdzi, że fascynuje go Wszechświat i pytania jakie rodzi. Pasjonują go prace fizyków, astrofizyków, których uważa za swoistą awangardę naukową, artystyczną i estetyczną naszych czasów, bowiem dostarczają społeczeństwu nowego spojrzenia na Wszechświat. Artysta poszukuje piękna uniwersalnego opartego na wzorcach matematycznych i filozoficznych. Nie interesuje go pozorne piękno, lecz śladem starożytnych Greków intuicyjnie odczytuje je w matematycznych regułach harmonii kosmicznej i poglądach starożytnych wielkich myślicieli.
Jego dzieła są rozpowszechniane na całym świecie i wykorzystywane do plakatów muzycznych, spektakli teatralnych i filmowych. Stały się symbolami graficznymi tak prestiżowych imprez jak festiwale i przeglądy filmów w Cannes, Montrealu, Paryżu. Wielkie firmy wybrały jego obrazy i rzeźby, aby swój wizerunek, swe poszukiwania oraz osiągnięcia technologiczne wyrazić poprzez sztukę Wojciecha Siudmaka. Obrazy artysty pojawiają się od wielu lat na okładkach płyt i książek największych kolekcji literatury światowej we Francji, Niemczech i Stanach Zjednoczonych. W Polsce znany jest czytelnikom miesięcznika Fantastyka, który przez wiele lat reprodukował jego prace a od 2004 r. miłośnikom twórczości Franka Herberta, Philipa. K. Dicka i Cervantesa, bowiem bibliofilskim wydaniom dzieł tych autorów, towarzyszą jego oryginalne, urzekające wysmakowanym pięknem rysunki.
Prosimy wziąć pod uwagę, że prace nie są rzeczami "fabrycznie" nowymi. Obrazy są unikatowe i malowane ręcznie, dlatego posiadają wiele mniejszych lub większych niedoskonałości, które nie mogą być podstawą do reklamacji w kontekście niezgodności z opisem.
Uszkodzone boki obrazu opierające się na blejtramie, zwłaszcza nie zamalowane, w szczególności: zszywki napinające płótno, ślady farby, czy ślady po fleksach (blaszkach mocujących krosno malarskie, czyli płótno naciągnięte na podobrazie - blejtram, do ramy), nie mogą być podstawą do reklamacji gdyż nie są awersem ani rewersem obrazu.
Z wyrazami szacunku
Zespół Galerii Foksal 17