Wkładka Antyprzebiciowa Tubolight Evo HD Insert 29”
Tubolight Evo HD wkładka antyprzebiciowa do kół w rozmiarze 29". Zwiększa efektywność jazdy, a co ważniejsze chroni Twoje koło przed uszkodzeniem. Badając, w jaki sposób dochodzi do spłaszczenia i jak wkładki opony współdziałają z oponą i obręczą, specjaliści z Tubolight przenieśli materiał dokładnie tam, gdzie powinien być - nad i poza stopkę obręczy. Mimo że nowy kształt jest płytszy, część nad stopką obręczy jest zwiększona o 30% do 60% w zależności od szerokości obręczy, a wraz z twardszą mieszanką uderzenia obręczy są znacznie zmniejszone. Kształt litery U na górze daje więcej miejsca na dostrojenie powietrza, a tym samym wyróżnia się oszczędnością masy. Super ciasne dopasowanie zapewnia dodatkową stabilność boczną i pozwala uniknąć odbijania się opony o obręcz koła.
Główne cechy
- Wkładka antyprzebiciowa przeznaczona do jazdy po trudniejszych trasach.
- Nieco szersza i wyższa, zawiera twardszą mieszankę, opracowaną do pracy z mocniejszymi oponami z karkasem od 2,35” do 2,80”.
- Minimalna szerokość obręczy wewnętrznej to 26mm, a maksymalna szerokość całkowita to 46mm.
- 90 g dla 29".
- Najlepsze zastosowanie: trasy trail (tylko tył), enduro, downhill oraz w rowerach elektrycznych.
- Cena dotyczy 1 szt. wkładki antyprzebiciowej.
Zobacz jak zamontować wkładkę Tubolight
Zalety Tubolight Evo
- Wytrzymałość
- Niska masa
- Ochrona obręczy przy niskim ciśnieniu
- Świetnie sprawdzają się w kamienistym terenie
- Świetna redukcja odbicia opony
- Zwiększa efektywność przenoszenia mocy
- Wpływa na trwałość opon
- Mniejsze opory toczenia
Kanał powietrzny
Kanał powietrzny między wkładką a obręczą działa jak zawór. Podczas wstrząsu część cząsteczek powietrza wewnątrz opony przemieszcza się z zewnętrznej części wkładki do kanału, powodując różnicę ciśnień. Ponieważ wkładka jest bardzo ciasna na obręczy, cząsteczki te zostają uwięzione i potrzebują ułamka czasu dłużej, aby przywrócić równomierne ciśnienie między częścią zewnętrzną i wewnętrzną. Oznacza to, że w rzeczywistym świecie opory toczenia i odbicie opon są zmniejszone. Połączenie tych dwóch cech daje to, czego szuka każdy rowerzysta: WYDAJNOŚĆ.
Wady? Tak, są dwie drobne wady: niezależnie od tego, czy używa się zaworów specyficznych dla pianki, czy standardowych, uwalnianie powietrza jest nieco wolniejsze ze względu na różnicę ciśnień między dwiema porcjami objętości powietrza. Przy pierwszej instalacji radzimy nie wylewać uszczelniacza z zaworu.