Prezentujemy winylowe tła fotograficzne w rozmiarze 200x400 cm, od producenta.
Tła są MATOWE, mają spełniać swoją funkcję również przy wykorzystaniu oświetlenia, nie powodują odblasków (tzw. blików) przy pracy z oświetleniem tak stałym, jak błyskowym, drukowane są trwałą metodą solwentową. Są drukowane na materiale bardzo matowym, dlatego posiadają wierne spektrum barwne właściwe dla druku na macie.
Szersze uwagi o kolorystyce teł i jej ocenie znajdują się pod ilustracjami.
PO ZAKUPIE podaj: symbol wybranego tła (prosimy o staranne i dokładne podawanie!), rozmiary ściany i podłogi (jeśli nie podasz, wydrukujemy w proporcjach 1:1) oraz sposób wykończenia tła - gratis masz do wyboru jeden tunel do poprzeczki statywu, lub rozbiegówkę do 20 cm, lub docięcie po krawędzi do zapinania na żabki (nie podając otrzymasz tło docięte po krawędzi zadruku). Większą ilość tuneli lub dłuższą rozbiegówkę wykonamy za niewielką dopłatą.
TERMIN WYSYŁKI: minimum 1 dzień roboczy , max 4 dni robocze po zakupie lub pełnym sformułowaniu zamówienia. Tła są wykonywane indywidualnie po zamówieniu, pamiętaj że zamawiasz usługę a nie gotowy towar.
Ttła nawijane na kartonowe tuby transportowe (jedna paczka = jedna tuba) i owijane bezpieczną folią.
KOLORYSTYKA TEŁ.
- Tła oddają możliwie wiernie kolorystykę oryginału pliku, nasze programy RIPujące są idealnie skalibrowane przez zawodowego profilanta, każdy używany przez nas rodzaj materiału ma swój własny profil barwny.
- Uzyskiwane spektrum barwne jest odpowiednie dla druku na materiale matowym i jest inne niż dla wydruków na materiale błyszczącym. Łatwo sprawdzić że rodzaj materiału ma wpływ na wygląd barw, drukując ten sam plik na dowolnej drukarce osobno na papierze photo gloss, photo matt i offsetowym. Wydruki będą wyglądać różnie, mimo że użyjemy właściwych profili barwnych. Natomiast zrobienie wydruku tak, żeby wyglądał identycznie jak na połysku, ale był na macie, jest serio niemożliwe. Każda drukarnia w Twojej okolicy posiada wzorniki farb drukarskich osobno dla materiałów matowych, osobno dla błyszczących – i bez problemu sprawdzisz na ile różni się farba o tym samym symbolu na różnych materiałach. Nasze tła zachowują pełną funkcjonalność: na właściwie wykonanym zdjęciu barwy wychodzą właściwie.
- Do oceny kolorystyki nadają się wyłącznie monitory kalibrowane. Monitory bez kalibracji wyświetlają dowolne odcienie. Nie da się oceniać kolorystyki zwłaszcza na wyświetlaczach: firmy Macintosh, tabletów, smartfonów, większości notebooków. Informacje na ten temat są powszechnie dostępne w internecie.
- Ocenę na monitorach nawet kalibrowanych proszę uzależniać od:
- rodzaju matrycy (błyszcząca wyświetla spektrum barwne właściwe dla wydruku na materiale błyszczącym, a tła są drukowane na materiale matowym;
- konkretnego programu do wyświetlania grafiki: samemu można sprawdzić, że Photoshop inaczej pokaże odcienie niż np. GIMP, Corel Photopaint, Corel Draw, Irfan View itd., również każda przeglądarka internetowa inaczej interpretuje barwy;
- niewielkie zmiany powstają przy konwersji pliku z RGB w CMYK na potrzeby druku, część plików mamy w CMYK, część w RGB – też można to sprawdzić samemu;
- większe zmiany pojawiają się jeśli projektant pliku wprowadzał inne palety barw (np. Pantone).
- dlatego PROSIMY o traktowanie kolorystyki pokazanych wzorów jako ogólnika, a nie wiążącego strony konkretu. Proszę zdawać sobie sprawę z tego, że w aukcji wyświetlają się maleńkie i skompresowane pliki jpg, również te, które są na jej cel przekonwertowane z CMYK. Jedyną metodą konkretnego ustalania barw w poligrafii jest dostarczenie proofa. Nadto uzyskiwane spektrum barwne jest odpowiednie dla 4-kolorowych maszyn solwentowych.
- inną sprawą jest właściwe oświetlenie tła: jeśli będzie niedoświetlone, to pojawią się na nim wyraźne odstępstwa kolorystyczne. Tak, jak w sytuacji, gdy fotografujesz osobę na tle białej ściany: jeśli ściana nie będzie doświetlona, jej kolor zmieni się w odcień szarego, tym ciemniejszy im bardziej brakuje jej światła. Właściwe barwy tła wyjdą przy właściwym oświetleniu, właściwie ustawionej zależności między czasem naświetlania i przesłoną, na aparacie z właściwie ustawionym balansem bieli itd.
- jeśli oglądasz tło z bliska, to ogólna ocena barwna może się różnić od tego co zobaczysz, oglądając tło z takiej odległości, żeby było tej samej wielkości co obrazek w aukcji: z bliska oko wyłapuje tony elementów, a dominantę dopiero z dalszej odległości.