"Strateg doskonały. Wprowadzenie do teorii gier" tytuł oryginału The compleat strategyst being a primer on the theory of games of strategy
J. D. Williams
Wydawnictwo : Państwowe Wydawnictwo Naukowe
Tłumaczenie: Ignacy Roman
ISBN : brak
Objętość : str. 240
Oprawa : miękka
Wydanie: 1 z 1965
Seria: Omega (20)
Jedną z najnowszych teorii matematycznych jest Teoria Gier. „Podstawowe pojęcia Teorii Gier stanęły na pierwszej linii frontu podczas rewolucji w zakresie teorii statystycznej unifikującej na pozór zupełnie różne dziedziny wiedzy. Pojęcia te zaczynają znajdować zastosowanie także w naukach społecznych, gdzie mogą rzucić światło na pewne aspekty stosunków międzyludzkich. Trudno przewidzieć, gdzie z kolei wkroczy Teoria Gier". „Pojęcie strategii, różnice między graczami, rola zdarzeń losowych, macierzowe przedstawianie wypłat, pojęcie strategii czystych i mieszanych itd. dają cenną orientację ludziom, którzy muszą myśleć o złożonych sytuacjach konfliktowych".
Wprowadzeniu i wyjaśnieniu tych pojęć oraz ukazaniu niektórych spośród wielu możliwych ich zastosowań poświęcona jest ta książka.
Spis treści:
Przedmowa
1. Wstęp
Charakter przedmiotu
Przykład historyczny
Lekcje i paralele
Sekciarskie uwagi o metodzie
Gracze i ludzie
Wypłata
Strategie
Macierz wypłat
Milczące założenia
Kryterium
Przykład l - Turyści
2. Gry z dwiema strategiami
Część I: Gry 2 x 2
Wprowadzenie
Fluktacje
Punkty siodłowe
Strategie mieszane
Częstotliwości
Zasady znajdowania częstotliwości
Cena gry
Wpływ zmian skali
Dobra gra przeciw złej
Przykład 2 - Bombardowanie
Przykład 3 - Cocktail
Przykład 4 - Zdarzenie nad rzeką
Przykład 5 - Atak i obrona
Przykład 6 - Music Hall
Przykład 7 - Ciemnia
Przykład 8 - Urodziny
Przykład 9 - Sprzedawca uliczny
Przykład 10 - Radiowóz
Podsumowanie metod rozwiązywania gier 2 x 2
Ćwiczenia l
Część II: Gry 2 x m
Punkty siodłowe
Dominowanie
Strategie mieszane
Rozwiązanie graficzne
Przykład 11 - Gra w słówka
Przykład 12 - Sprzęt sportowy
Przykład 13 - Najwyższa jakość
Mechanizmy losowe
Podsumowanie metod rozwiązywania gier 2 x m
Ćwiczenia 2
3. Gry z trzema strategiami
Część I: Gry 3 x 3
Dyskusja umoralniająca
Punkty siodłowe
Dominowanie
Cena gry
Trzy strategie aktywne
Gry, z którymi lepiej się nie spotykać
Przykład 14 - "Kamień - Papier - Nożyczki"
Przykład 15 - Problem opałowy
Przykład 16 - Spadkobierca
Przykład 17 - Podział majątku hodowców bydła
Przykład 18 - Randka
Podsumowanie metod rozwiązywania gier 3 x 3
Ćwiczenia 3
Część II: Gry 3 x m
Metoda -rozwiązywania
Przykład 19 - Okoń i Profesor
Przykład 20 - Umiejętne podejście do chorego
Przykład 21 - Szachiści
Podsumowanie metod rozwiązywania gier 3 x m
Ćwiczenia 4
4. Gry z czterema i więcej strategiami
Rozwiązanie poprzez Odkrycie
Punkty siodłowe
Dominowanie
Wszystkie - Strategie - Aktywne
Przykład 22 - Używany samochód
Przykład 23 - Opryskiwacze
Przykład 24 - Kolorowy poker
Przykład 25 - Dla starszych dzieci
Przykład 26 - Woźny sądowy
Przykład 27 - Gra w monety
Przykład 28 - Dylemat administracyjny
Przykład 29 - Problem pułkownika Blotto
Przykład 30 - Gra w mora
Przykład 31 - Labirynt
Przykład 32 - Merlin
Podsumowanie metod rozwiązywania gier 4 X m
Ćwiczenia 5
5. Mieszanka firmowa
Przybliżenia
Jeszcze o dominowaniu
Rozwiązania proste
Mnogie rozwiązania
Ćwiczenie 6
O mierzeniu
Wypłaty jakościowe
Przykład 33 - Porcja
Przykład 34 - Dziewczyna czy tygrys?
Gra, którą rozgrywa się tylko raz
Gry symetryczne
Programowanie liniowe
Przykład 35 - Dieta
Gry z sumą niezerową
Zakończenie
Rozwiązanie ćwiczeń
Tablica liczb przypadkowych
Przypisy
KSIĄŻKA JEST W STANIE DOBRYM +