- Autor: Katarzyna Januszkiewicz
- Format: PDF
- Zabezpieczenie: Watermark
- Wydano: 2016
- Wydawca: Uniwersytetu Łódzk Wydawnictwo
Pełny tytuł: Wielowymiarowa Analiza Zachowan Organizacyjnych (WAZO) w polskich przedsiebiorstwach Złożonośa i niejednorodnośa problematyki zachowan organizacyjnych sprawia, iż badania tego obszaru wymagają podejścia wielowymiarowego. Z jednej strony należy bowiem uwzglednia specyfike rozwiązan organizacyjnych i warunkowane nimi zachowania, z drugiej zaś, ich zrożnicowane aspekty. Prezentowane w książce wyniki badan oparte zostały na koncepcji WAZO (Wielowymiarowej Analizy Zachowan Organizacyjnych), ktorej założenia teoretyczne zawarto w monografii: K. Januszkiewicz i zespoł, Zachowania ludzi w organizacji. Uwarunkowania i kierunki ewolucji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łodzkiego, Łodź 2012. W badaniu wykorzystano kwestionariusz WAZO składający sie z dwoch cześci. Cześa I, Rozwiązania organizacyjne, pozwala na diagnoze rozwiązan organizacyjnych dla organizacji jako całości, jak też dla poszczegolnych wymiarow. Cześa II, Zachowania organizacyjne, umożliwia przedstawienie zachowan organizacyjnych w ujeciu ogolnym dla pracownika oraz na tle poszczegolnych wymiarow (K. Januszkiewicz, I. Bednarska-Wnuk, M. Czajkowska, M. Kołodziejczak, M. Michalak, I. Świątek-Barylska, M. Zalewska-Turzynska, Kwestionariusz WAZO - metodyka i narzedzie badawcze, Wydawnictwo Uniwersytetu Łodzkiego, Łodź 2016]. Książka skierowana jest do osob zainteresowanych tematyką zachowan ludzi w organizacji, a w szczegolności wpływem rozwiązan organizacyjnych na zachowania pracownikow. Wielowymiarowośa podejmowanej analizy sprawia, iż ma ona charakter interdyscyplinarny, zatem jej odbiorcami mogą bya zarowno teoretycy, jak i praktycy zarządzania, psychologii pracy, czy socjologii organizacji. Spis treściWstep (Katarzyna Januszkiewicz) 7 Cześa I. Metodyka badan 9 Koncepcja WAZO - uwagi wstepne (Katarzyna Januszkiewicz) 11 Metodyka badan empirycznych WAZO 13 Zakres i procedura badan 13 Technika badawcza - Kwestionariusz WAZO 16 Charakterystyka badanej zbiorowości 17 Cześa II. Wyniki badan 23 Organizacje w Polsce (Małgorzata Kołodziejczak) 25 Podstawy teoretyczne 25 Wyniki badan empirycznych 29 Dyskusja wynikow i wnioski 43 Wymiar relacje pracownik-organizacja (Ilona Świątek-Barylska) 47 Podstawy teoretyczne 47 Wyniki badan empirycznych 52 Dyskusja wynikow i wnioski 70 Wymiar polityka personalna (Katarzyna Januszkiewicz) 77 Podstawy teoretyczne 77 Wyniki badan empirycznych 83 Dyskusja wynikow i wnioski 101 Wymiar organizacja pracy (Joanna Małgorzata Michalak) 111 Podstawy teoretyczne 111 Wyniki badan empirycznych 118 Dyskusja wynikow i wnioski 136 Wymiar relacje przełożony-podwładny (Izabela Bednarska-Wnuk) 147 Podstawy teoretyczne 147 Wyniki badan empirycznych 153 Dyskusja wynikow i wnioski 170 Wymiar kultura organizacyjna (Maria Czajkowska) 181 Podstawy teoretyczne 181 Wyniki badan empirycznych 185 Dyskusja wynikow i wnioski 202 Wymiar komunikacja (Magdalena Zalewska-Turzynska) 211 Podstawy teoretyczne 211 Wyniki badan empirycznych 217 Dyskusja wynikow i wnioski 234 Cześa III. Podsumowanie 243 Organizacje i ludzie w świetle badan empirycznych (Ilona Świątek-Barylska) 245 Perspektywa integrująca (Izabela Bednarska-Wnuk, Maria Czajkowska, Katarzyna Januszkiewicz, Małgorzata Kołodziejczak, Joanna Małgorzata Michalak, Ilona Świątek-Barylska, Magdalena Zalewska-Turzynska) 249
Kupiłem e-booka, co dalej?
- Kiedy Twoja płatność zostanie potwierdzona, poinformujemy Cię wiadomością email o możliwości pobrania e-booka.
- Pliki do pobrania znajdziesz na swoim koncie Allegro w zakładce "Moja półka".
- Jeśli kupiłeś e-booka bez konta Allegro, załóż konto na ten sam adres email z którego dokonałeś zakupu.
- Pliki będą dostępne we wszystkich formatach prezentowanych w opisie aukcji.
- Pobierz pliki i ciesz się swoim nowym e-bookiem !
Sklep działa w ramach struktur spółki Ravelo, odpowiedzialnej za e-commerce Grupy PWN. Sprzedajemy na allegro od 2001 roku. Kupując u nas otrzymujesz gwarancje udanych zakupów u sprzedawcy, któremu zaufały tysiące zadowolonych klientów.