Wiatrakowiec Fusioncopter JK-2 NANO jednoosobowy do latania zgodnie z polskimi przepisami (UL115) bez licencji w cenie 20 000€ Netto.
Dane techniczne:
Wymiary: Średnica wirnika 7 m
Długość bez wirnika 3,5 m
Szerokość bez wirnika 1,7 m
Wysokość 2,4 m
Masa własna z płynem chłodzącym i hydraulicznym 100 kg
Maksymalna masa startowa (ograniczona przepisami UL115) 200 kg
Pojemność zbiornika paliwa (ograniczona przepisami UL115) 20 litrów
Osiągi:
Prędkość nieprzekraczalna Vne 110 km/h
Prędkość maksymalna Vmax 90 km/h
Prędkość największego kąta wznoszenia Vx 45 km/h
Prędkość minimalna Vmin 35 km/h
Prędkość przelotowa 70 km/h
Maksymalne wznoszenie 2 m/s przy prędkości 50 km/h
Rozbieg około 50 m
Dobieg 0-10 m
Zużycie paliwa ok 6-8 l/h
Pułap praktyczny około 2250 m
Konstrukcja
Główna konstrukcja nośna – metalowa.
Usterzenie kompozytowe, węglowe.
Owiewki kabiny i siedzenie zrobione z kompozytu węglowo-kevlarowego.
Główna goleń sprężysta, kompozytowa.
Koła główne 20 calowe.
Podwozie przednie wahaczowe, amortyzowane.
Koło przednie 16 calowe.
Wirnik metalowy, profil opracowany przez najlepszych polskich inżynierów lotnictwa.
Hydrauliczny system prerotacji.
Silnik POLINI, typ THOR 250DS z rozrusznikiem elektrycznym i podwójnym układem zapłonowym, moc 36KM.
Jest to statek powietrzny bardzo przyjazny człowiekowi gdyż jest prawie niewrażliwy na turbulencje a dzięki temu osoba pilotującą go nie doświadcza tzw choroby lokomocyjnej. Można go eksploatować w warunkach trudniejszych (silniejszy wiatr) w porównaniu do innych tej klasy statków powietrznych, co umożliwia latanie niemalże od świtu do zmroku. Ponadto jest to najbezpieczniejszy rodzaj latania statkiem powietrznym cięższym od powietrza gdyż pozbawiony jest cech ujemnych: nie przepada, nie wpada w korkociąg i nie występuje na wirniku wir pierścieniowy. Natomiast kręcący się niezależnie od napędu mechanicznego wirnik jest jak spadochron pozwalający z minimalną ingerencją pilota bezpiecznie wylądować. Bardzo tani w zakupie i eksploatacji, a za razem bardzo zawodowo skonstruowany i przebadany na okoliczność wytrzymałości przez cały okres eksploatacji. Do bezpiecznego pilotowania potrzebne jest zaliczenie teorii w zakresie prawa lotniczego i korzystania z przestrzeni powietrznej kraju. Trochę wiedzy z meteorologii też by się przydało.