Rower górski Wheeler Custom na bazie ramy z modelu 2900ZX.
Dlaczego Custom?
W trakcie użytkowania zakupionego roweru wszystkie elementy (poza ramą, siodełkiem i kierownicą) zostały wymienione. Ponieważ od zawsze byłem pasjonatem kolarstwa, wszystkie elementy wymieniane były na najlepsze w stosunku jakość/cena na dany czas. W ten sposób powstał rower, który pomimo upływu wielu lat i przejechaniu mnóstwa km nadal jest i będzie lepszy od marketowców i tanich firmówek. Każdy element roweru składany był przeze mnie osobiście. Rower regularnie serwisowany również przeze mnie.
Stan techniczny:
Stan określam na dobry+ (trzeba pamiętać ile lat ma cała konstrukcja). Wszystkie elementy roweru są w 100% sprawne. Napęd oczywiście suchy - czysty i zadbany. Rama bez najmniejszych pęknięć, wgnieceń itp. Amortyzator 100% sprawny. Stan górnych goleni PERFEKCYJNY! Brak nawet najmniejszych rysek! Uszczelki 100% szczelne. Amorek z całą pewnością chętnie przejdzie wymianę oleju – stoi od dosyć długiego czasu. Hamulce brzytwa. Przednia Grimeca działa lepiej od wielu obecnie montowanych. Oczywiście 100% suche, bez jakichkolwiek wycieków czy pocenia się. Tylne LX’y z równoległym prowadzeniem klocków w suchych warunkach niczym nie ustępują tarczówką.
Mankamenty (piszę o nich wprost, aby nie było niedomówień):
1. Urwana śruba odpowietrzająca zacisk hamulca przedniego. Należy znaleźć nową lub dorobić u tokarza – koszt ok 10PLN. Oczywiście, na chwile obecną absolutnie nie jest ona potrzebna. Układ nie jest zapowietrzony.
2. Problem przedniej manetki z wrzucaniem 3ki (dużego blatu). Zapadka nie blokuje cięgna – koszt ok 30PLN za nową manetkę Alivio.
Uprzedzając pytania dlaczego w takim razie tego nie naprawiam: nie mam czasu na zajmowanie się tym rowerem. Mam 4ry inne do serwisowania na bieżąco – wystarczy…;) Biorąc pod uwagę, iż rower może się nie sprzedać, nie zamierzam w niego inwestować. Maszyna stoi od około 12 lat i jest zabierana na przejażdżki celem „rozruszania”. Miał ze mną zostać ze względu na sentyment, ale potrzebuję jednak przestrzeni na kolejną maszynę i muszę się z nim rozstać. Oczywiście nie oznacza to, że oddam go "za darmo". Jeżeli się nie sprzeda za wystawiona kwotę, pozostanie ze mną.
Stan wizualny:
Dla każdego jest czym innym, dlatego załączam sporą ilość zdjęć (niestety jest dosyć mocne ograniczenie co do ilości zdjęć w ogłoszeniu). Jeżeli potrzebujesz więcej lub oryginalną rozdzielczość proszę o info – chętnie podeślę.
Rower posiada oczywiście ślady na ramie oraz dolnych goleniach amortyzatora od normalnego (wieloletniego) użytkowania. Tylne, prawe, dolne widełki standardowo poobijane od łańcucha. Do tej chwili na rowerze znajdują się oryginalne naklejki producenta.
Rowery od zawsze były moim „oczkiem w głowie”, stąd stan każdego mojego roweru jest naprawdę na najwyższym możliwym poziomie – należy pamiętać o wieku i przebiegu maszyny.
Dobrym wyznacznikiem moich rowerów może być jeden z ostatnich komentarzy otrzymanych od użytkownika stratocondra po sprzedaży roweru użytkowanego przez moją córkę:
"Jeden z najlepszych sprzedawców z jakimi miałem kiedykolwiek do czynienia. Rower dotarł szybciej niż się spodziewałem, świetnie zapakowany i idealnie wyregulowany."
Specyfikacja techniczna:
Wielkość koła: 26”
Wielkość ramy: 19,5 (mój wzrost to 177 – rower na miarę)
Rama: Wheeler 2900ZX
Materiał ramy: Aluminium 7005
Amortyzator: Marzocchi Bomber Z4 (100mm, regulacja naprężenia wstępnego oraz tłumienia)
Korba: Truvativ Stylo ISIS Drive
Środek suportu: FSA ISIS
Hamulec przedni: Grimeca System 8, tarczowy, hydrauliczny, 4ro tłoczkowy + tarcza Grimeca 160mm
Hamulec tylny: Shimano Deore LX z równoległym porwadzeniem + klocki Jagwire z wymiennymi okładzinami. Klamka Shimano Deore LX z regulacjami prowadzenia linki (czułości/mocy). Podkowa usztywniająca ramę.
Manetki: Shimano Alivio 3x8
Przerzutka przednia: Shimano Alivio
Przerzutka tylna: Shimano Deore LX + kółko prowadzące Avid
Obręcz koła przedniego: Mavic F219 Disc
Obręcz koła tylnego: Mavic F519
Opony: Continental Double Fighter II 1.9 (mega szybkie opony)
Licznik: Sigma BC800
Dedały SPD Shimano
Torba podsiodłowa z zapasową dentką
Zastosowane patenty: HFC – Human Fit Concept, ETS – Eliptical Tube System, Trail Ready.
Chętnie odpowiem na wszelkie pytania oraz podeślę kolejne zdjęcia.
Mile widziany odbiór osobisty, jednak nie ma najmniejszego problemu z wysyłką.
W przypadku wysyłki, rower będzie wymagał demontażu minimum koła przedniego i tylnego, a po ponownym złożeniu może być konieczna drobna regulacja.
W przypadku wysyłki czas nadania będzie wynosił ok 2-3 dni. W tym czasie będę musiał zakupić karton w którym zostanie wysłany rower oraz przygotować go do transportu.
Rower nie był ważony - waga jest wymagana w parametrach allegro aby wystawić aukcję.
Wartość roweru określam na 1200PLN. 80PLN to prowizja allegro > zapraszam do OLX (https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/6GZj/).