Aukcja dotyczy kompletnej, kompleksowej i przede wszystkim profesjonalnej regeneracji sprzęgła kinetyczno odśrodkowego (wariatora) ,regenerujemy wariatory wszystkich modeli yamahy . Nasza regeneracja polega na kompletnej wymianie wszystkich 27-elementów wariatora które ulegają zużyciu w normalnej eksploatacji quada ,nie weryfikujemy które jego części są zużyte ,a które nie ,wymieniamy wszystkie na nowe oryginalne Yamaha kompleksowo odbudowując wariator na kompletnie nowy bez żadnych luzów. Najczęściej wszystkie te elementy są powyrabiane w mniejszym lub większym stopniu ,dlatego wymieniamy je wszystkie na nowe spasowujemy i docieramy tak aby współpracowały gładko i bez luzu. Dlaczego wszystko i tylko oryginalne ? A nie jakieś dorabiane przez pana przysłowiowego Kazia tokarza,albo tanie zamienniki z allegro, głównie dlatego że bardzo istotna jest tutaj duża dokładność wykonania 000,1mm wybitny Pan tokarz na super maszynie może wytworzyć najwyżej 0,1mm i to bez powtarzalności ,czyli za każdym obrabianym detalem lekko inaczej a to tutaj nie dopuszczalne gdyż potem nie da się tego wyważyć co powoduje nierównomierność nacisków na rolki odważniki i inne elementy współpracujące (zbyt duże obroty 7000rpm) , jeszcze ważniejszym współczynnikiem jest twardość , odporność na ścieranie materiałów z których są wykonane elementy współpracujące i tutaj w przypadku oryginału jest to od 65 do 80 HRC co jest nie osiągalne u nas w żadnych warunkach żeby to dorobić ,dla przykładu niektórym wydaję się że stal kwasoodporna tak zwana nierdzewka jest super twarda i to właśnie z niej dorabiają sobie wiele elementów u tokarzy nic bardziej mylnego bo twardość stali kwasoodpornej to 30 do max 40 HRC ,większość czarnej stali narzędziowej też40HRC do 50 ,co daje nam dopiero połowę oryginału .A trzeba wziąć pod uwagę to że i oryginały o twardości 80 HRC poprzez nie właściwe użytkowanie potrafią także się wydrzeć ,twardość HRC stali to jeszcze nie wszystko ,bo jeszcze liczy się jej wysoka przy tym udarność (odporność na gwałtowne uderzenia) i wytrzymałość na pękanie przy tak dużej twardości ciężko to uzyskać ,dlatego tylko oryginał Yamaha i tylko JAPAN nic innego tu nie wytrzymuje ,gdyż wbrew pozorom w wariatorze występują bardzo duże siły,uderzenia i naciski ,rzędu nawet 400kg na cm2. Regenerujemy też główną sztyce i talerze pasa ,które z reguły mają powyżłabiane rowy i mniejsze lub większe garby co także jest nie dopuszczalne jeśli wariator ma sprawnie działać nie klinować nie wydzierać pasa i przy tym nie zużywać się przez opory stawiane przez pasek działając przez siłe przepychając pas przez powstały rowek ,po wszystkim wariator jest wyważany i bardzo skrupulatnie sprawdzany pod każdym kątem obciążeniowym. Końcowe wyważenie jest bardzo ważne gdyż przy tych obrotach (do 7000 obrotów na minutę niektóre sprzęty 9000) z kilku gramów robi się kilka kilogramów co znowu siłą odśrodkową dociska wariator bardzo mocno do sztycy głównej i musi on wtedy działać zamiast swobodnie to przez bardzo dużą siłę wydzierając panewki główne ,odważniki (rolki) ich panewki i inne elementy co prowadzi do szybkiego ponownego zużycia . Dlatego zawsze robimy tylko całość od początku do końca nigdy żadnych pół środków np na życzenie klienta (wymieńcie mi tylko rolki bo mi pękła) pękła bo był tego powód ,ogólne zużycie i działanie przez siłę ,czyli dużo większy nacisk odważników na rolki .17-letnie doświadczenie daje nam tą wiedzę że tylko całkowita kompleksowa naprawa gwarantuje 100% satysfakcję na lata ,daje cichą ,całkowicie bezgłośną pracę wariatora ,skuteczniejszą jego prace w pełnym zakresie obrotów ,równomierne dużo lepsze przyspieszenie i wyższą maksymalną prędkość ,wydłużenie czasu eksploatacji paska napędowego ,znaczne zmniejszenie wibracji pracy silnika ,dużo większa kultura pracy. Jeśli quad często pływa i nie spuszczamy od razu wody z przekładni pasowej wariator może się skończyć już po tysiącu kilometrów ku wielkiemu zdziwieniu użytkowników nowych zakupionych w salonie sprzętów do czego odnosi się prosta sentencja " jak kto dba tak ma ". Zużyty wariator ma różne objawy szybkie zużywanie paska ,szarpanie ,wibracje na zimnym lub rozgrzanym silniku które mogą doprowadzić do uszkodzenia łożyskowania wału korbowego a co za tym idzie również samego wału ,a wtedy to już tylko remont kapitalny silnika ,hałasowanie wariatora może być nawet do tego stopnia duże że słychać jak by waliły panewki najczęściej na wolnych obrotach na postoju powinno być cicho jak makiem zasiał a tu z przekładni pasowej są różne odgłosy puka ,stuka aż czuć pod nogami w podestach,albo dzwoni ,brzęczy jak sieczkarnia itd itp,może być też cisza ale kład słabo się napędza nie ma przyspieszenia ,pełnej mocy lub prędkości przez przycinanie się wariatora a co za tym idzie złe przełożenie przy danej prędkości obrotowej silnika,co powoduje nadmierne przeciążenia dla samego silnika i pasa napędowego oraz innych podzespołów powodując ich znacznie szybsze zużycie , objawy są bardzo różne wszystko w zależności od stopnia zużycia wariatora. Po regeneracji wariator jest znowu nowy i działa idealne i bez głośnie przez wiele sezonów ,możemy się cieszyć pełną mocą swojej maszyny .Koszt pełnej wyżej opisanej regeneracji + gwarancja na usługę to jedyne 700zł za główny przedni wariator, lub w komplecie z tylnym kołem zdawczym za 1200zł kompletna regeneracja wszystkich elementów przekładni CVT tak jak na załączonych zdjęciach na kompletnie nowe ,za tą cenę nie da się nawet kupić używanego w miarę zdrowego kompletu wariatora .Telefon kontaktowy : 695041769 lub 725866634 .
|