Opis
KONTAKT: 725 - 866 - 634 lub 695 - 041 - 769
Aukcja dotyczy kompletnej, kompleksowej i przede wszystkim profesjonalnej regeneracji sprzęgła kinetyczno odśrodkowego (wariatora) ,regenerujemy wariatory kvf 360 kvf 360 praire kvf 650 kfx 700 kvf 750 Kawasaki Brute Force 750 V-Tvin 750i 4x4 . Nasza regeneracja polega na kompletnej wymianie wszystkich 53-elementów wariatora które ulegają zużyciu w normalnej eksploatacji quada ,nie weryfikujemy które jego części są zużyte ,a które nie ,wymieniamy wszystkie na nowe oryginalne kawaski kompleksowo odbudowując wariator na kompletnie nowy bez żadnych luzów. Najczęściej wszystkie te elementy są powyrabiane w mniejszym lub większym stopniu ,dlatego wymieniamy je wszystkie na nowe spasowujemy i docieramy tak aby współpracowały gładko i bez luzu. Dlaczego wszystko i tylko oryginalne ? A nie jakieś dorabiane przez pana przysłowiowego Kazia tokarza,lub tanie zamienniki z allegro, głównie dlatego że bardzo istotna jest tutaj duża dokładność wykonania 000,1mm wybitny Pan tokarz na super maszynie może wytworzyć najwyżej 0,1mm i to bez powtarzalności ,czyli za każdym obrabianym detalem lekko inaczej a to tutaj nie dopuszczalne gdyż potem nie da się tego wyważyć co powoduje nierównomierność nacisków na rolki odważniki i inne elementy współpracujące (zbyt duże obroty 7000rpm) , jeszcze ważniejszym współczynnikiem jest twardość , odporność na ścieranie materiałów z których są wykonane elementy współpracujące i tutaj w przypadku oryginału jest to od 65 do 80 HRC co jest nie osiągalne u nas w żadnych warunkach żeby to dorobić ,dla przykładu niektórym wydaję się że stal kwasoodporna tak zwana nierdzewka jest super twarda i to właśnie z niej dorabiają sobie wiele elementów u tokarzy nic bardziej mylnego bo twardość stali kwasoodpornej to 30 do max 40 HRC ,większość czarnej stali narzędziowej też40HRC do 50 ,co daje nam dopiero połowę oryginału .A trzeba wziąć pod uwagę to że i oryginały o twardości 80 HRC poprzez nie właściwe użytkowanie potrafią także się wydrzeć ,twardość HRC stali to jeszcze nie wszystko ,bo jeszcze liczy się jej wysoka przy tym udarność (odporność na gwałtowne uderzenia) i wytrzymałość na pękanie przy tak dużej twardości ciężko to uzyskać ,dlatego tylko oryginał Kawasaki i tylko JAPAN nic innego tu nie wytrzymuje ,gdyż wbrew pozorom w wariatorze występują bardzo duże siły,uderzenia i naciski ,rzędu nawet 400kg na cm2. Regenerujemy też główną sztyce ,ściany boczne prowadnice ślizgów bocznych ,głównych i talerze pasa ,które z reguły mają powyżłabiane rowy i mniejsze lub większe garby co także jest nie dopuszczalne jeśli wariator ma sprawnie działać nie klinować nie wydzierać pasa i przy tym nie zużywać się przez opory stawiane przez pasek działając przez siłe przepychając pas przez powstały rowek ,po wszystkim wariator jest wyważany i bardzo skrupulatnie sprawdzany w każdym zakresie obrotów i pod każdym kątem obciążeniowym. Końcowe wyważenie jest bardzo ważne gdyż przy tych obrotach (do 7000 obrotów na minutę niektóre sprzęty 9000) z kilku gramów robi się kilka kilogramów co znowu siłą odśrodkową dociska wariator bardzo mocno do sztycy głównej i musi on wtedy działać zamiast swobodnie to przez bardzo dużą siłę wydzierając panewki główne ,odważniki ich panewki i osie oraz rolki i inne elementy co prowadzi do szybkiego ponownego zużycia . Dlatego zawsze robimy tylko całość od początku do końca nigdy żadnych pół środków np na życzenie klienta (wymieńcie mi tylko rolki bo mi pękła) pękła bo był tego powód ,ogólne zużycie i działanie przez siłę ,czyli dużo większy nacisk odważników na rolki .17-letnie doświadczenie daje nam tą wiedzę że tylko całkowita kompleksowa naprawa gwarantuje 100% satysfakcję na lata ,daje cichą ,całkowicie bezgłośną pracę wariatora ,skuteczniejszą jego prace w pełnym zakresie obrotów ,równomierne dużo lepsze przyspieszenie i wyższą maksymalną prędkość ,wydłużenie czasu eksploatacji paska napędowego ,znaczne zmniejszenie wibracji pracy silnika ,dużo większa kultura pracy. Jeśli quad często pływa i nie spuszczamy od razu wody z przekładni pasowej wariator może się skończyć już po tysiącu kilometrów ku wielkiemu zdziwieniu użytkowników nowych zakupionych w salonie sprzętów do czego odnosi się prosta sentencja " jak kto dba tak ma ". Zużyty wariator ma różne objawy szybkie zużywanie paska ,szarpanie ,wibracje na zimnym lub rozgrzanym silniku które mogą doprowadzić do uszkodzenia łożyskowania wału korbowego a co za tym idzie również samego wału ,a wtedy to już tylko remont kapitalny silnika ,hałasowanie wariatora może być nawet do tego stopnia duże że słychać jak by waliły panewki najczęściej na wolnych obrotach na postoju powinno być cicho jak makiem zasiał a tu z przekładni pasowej są różne odgłosy puka ,stuka aż czuć pod nogami w podestach,albo dzwoni ,brzęczy jak sieczkarnia itd itp,może być też cisza ,ale kład np słabo się napędza ,leniwie przyspiesza brak mocy i pełnej prędkości to przez przycinanie się wariatora ,a co za tym idzie źle dobrane przełożenie do prędkości obrotowej silnika, co powoduje nadmierne przeciążenia samego silnika szybsze zużycie pasa napędowego i innych podzespołów, objawy są bardzo różne wszystko w zależności od stopnia zużycia wariatora. Po regeneracji wariator jest znowu nowy i działa idealne i bez głośnie przez wiele sezonów możemy się cieszyć pełną mocą naszej maszyny .Koszt pełnej wyżej opisanej regeneracji + gwarancja na usługę to jedyne 1000zł za wariator przedni główny ,lub w komplecie z tylnym kołem zdawczym ,czyli regeneracja całej kompletniej przekładni CVT za 1500zł .W skład tego wchodzi wymiana na nowe oryginalne wszystkich elementów w obu sprzęgłach przednim i tylnym odnowa ,szlifowanie i polerowanie obu sztyc głównych i wszystkich czterech talerzy pasowych,po złożeniu kontrola (sprawdzenie obciążeniowe i końcowe wyważenie) ,za tą cenę nie da się nawet kupić używanego w miarę zdrowego kompletu CVT wariatora .