Wariator J costa IT210XRP
Pasuje do następujących modeli:
Aprilia Area 51-50cc.
Aprilia Gulliver Air-50cc.
Aprilia Mc Gulliver-50cc.
Aprilia Rally Air-50cc.
Aprilia Rally Lc-50cc.
Aprilia Scarabeo-50cc.
Aprilia Sonic/Sonic GP LC-50cc.
Aprilia SR Air/LC-50cc.
Aprilia SR Nestscaper-50cc.
Aprilia SR Racing-50cc.
Aprilia SR Sport-50cc.
Aprilia SR Stealth-50cc.
Aprilia SR WWW-50cc.
Benelli 491 GT-50cc.
Benelli 491 Racing-50cc.
Benelli 491 Sport-50cc.
Benelli K2-50cc.
Benelli Pepe-50cc.
Beta ARK-50cc.
Beta Chrono-50cc.
Beta Eikon-50cc.
Beta Tempo 13-50cc.
Beta Tempo 16-50cc.
Italjet Dragster-50cc.
Malaguti Centro-50cc.
Malaguti Centro SL-50cc.
Malaguti Ciak/ Ciak TD-50cc.
Malaguti Ciak Master Euro 2-50cc.
Malaguti Ciak Mono Euro 2-50cc.
Malaguti F10 Jet Line-50cc.
Malaguti F12 Phantom-50cc.
Malaguti F15 Firefox-50cc.
Malaguti Yesterday-50cc.
MBK Booster-50cc.
MBK Evolis-50cc.
MBK Flipper-50cc.
MBK Forte-50cc.
MBK Match G-50cc.
MBK Nitro-50cc.
MBK Ovetto-50cc.
MBK Stunt-50cc.
Yamaha Axis-50cc.
Yamaha Aerox-50cc.
Yamaha YA R Axis S/T-50cc.
Yamaha YA ZA Jog Z-50cc.
Yamaha YH Why-50cc.
Yamaha YM Breeze-50cc.
Yamaha YN Neo’s-50
Instrukcja obsługi po polsku.
Wariator, jak każda część w skuterze z czasem wymaga wymiany, gdyż od jakości tego elementu zależy nie tylko komfort jazdy (przyspieszenie i v-max) ale i bezpieczeństwo.
Mocno zużyty wario przyczynia się do „przeskakiwania” paska po gładzi talerzy, co uwidacznia się w tzw. dziurze podczas przyspieszania – skuter na chwilkę przystaje, by ponownie gwałtownie przyspieszyć, co przy wyprzedzaniu może skończyć się tragicznie.
Przy wymianie wariatora na nowy pojawia się kilka pytań: Czy pozostać przy seryjnym elemencie? Jaki tuningowy wario wybrać? Obok kilku firm produkujących wariatory tradycyjne, których działanie opiera się na ślizgu rolek, na europejskim rynku można również zaopatrzyć się w poprzeczny – transwersalny wario J.Costa o zupełnie innej koncepcji działania.
J.Costa jest hiszpańską firmą produkującą wariatory do niemal wszystkich typów skuterów. Co ciekawe firma ta jest zdecydowanie bardziej popularna wśród amerykańskich użytkowników maxi-skuterów, niż w UE, której rynek zdominowany jest przez włoskich producentów. Transwersalne wario nie posiadają ślizgających się okrągłych rolek (których kształt de facto utrudnia działanie i przyczynia się do szybszego ich zużycia – co zostało niejako wykorzystane przez asymetryczne rolki Pulley'a), a jedynie kołki o zaokrąglonym końcu, które wkłada się w blok wariatora pod kątem około 45 stopni. Siła odśrodkowa wymusza ruch kołków w otworach, co odpowiada ślizganiu się rolek w tradycyjnych wariatorach, a w konsekwencji czego poruszany jest talerz wariatora 6x18,5).
Dzięki prostocie konstrukcji, element J.Costa jest zdecydowanie bardziej wydajny przy przenoszeniu mocy silnika na tylne koło, w porównaniu do standardowych wariatorów Eksploatacja wariatorów poprzecznych jest łatwiejsza, gdyż żywotność kołków jest wielokrotnie większa. Rzadziej musimy rozbierać skuter, albo odwiedzać serwis, by wymienić rolki w wariatorze.
Z opinii użytkowników wynika, że zauważalny jest wzrost „odczuwalnej” mocy w zakresie niskich i średnich obrotów – inaczej mówiąc skuter ma kopa.
Nowa wersja wariatorów J costa "XRP" różni się od standardowego wariatora dodatkowym radiatorem pomiędzy rowami a pierścieniem wariatora. Są również nawiercone otwory (odprowadzające ciśnienie z przestrzeni pomiędzy rolkami a korpusem) w korpusie., co sprzyja:
- elastyczniejszemu przyspieszeniu
- lepszemu odprowadzaniu ciepła
Otrzymujemy przez to:
- lepsze osiągi
- szybszą reakcję na dodanie "gazu"
Kompletny zestaw zawiera pasek napędowy.
Kupuj tylko u autoryzowanych dystrybutorów J Costa daje 2 lata gwarancji warunkiem jest wypełnienie karty gwarancyjnej i montaż w profesjonalnym warsztacie.