Wahacz zawieszenia NK 5014776
Poniżej znajduje się kilka informacji, które mogą być również interesujące przy wyborze Wahacz zawieszenia NK 5014776:
Istnieje kilka rodzajów zawieszenia pojazdu: podwójne wahacze, wielowahaczowe, McPhersona, De Diona, zależne zawieszenie tylne i półzależne zawieszenie tylne. Wszystkie zawieszenia mają wady i zalety i mogą być stosowane w określonych typach pojazdów.
Zawieszenie z podwójnymi wahaczami:
Ten typ zawieszenia ma krótki wahacz górny i długi wahacz dolny. Konfiguracja wahaczy umożliwia niezależne pochłanianie nierówności drogi przez każde koło pojazdu i utrzymywanie go w optymalnej pozycji pionowej. Zapewnia to dobrą trakcję i minimalne zużycie opon.
Zawieszenie McPherson:
Jest to zawieszenie składające się z pojedynczego wahacza, drążka stabilizującego i zespołu elementów sprężystych. Konstrukcja zawieszenia McPherson obejmuje również amortyzator teleskopowy. Pomimo niedoskonałej konstrukcji zawieszenie McPhersona jest powszechnie stosowane w nowoczesnych samochodach ze względu na swoją efektywność technologiczną i niski koszt.
Zawieszenie z wieloma wahaczami:
Ten typ zawieszenia pod wieloma względami przypomina zawieszenie z podwójnymi wahaczami i zapewnia płynną jazdę oraz lepsze prowadzenie pojazdu. W zawieszeniu wahaczy zastosowano ciche bloki i przeguby kulowe, które skutecznie amortyzują wstrząsy podczas pokonywania przeszkód. Wszystkie elementy zawieszenia są mocowane do ramy pomocniczej za pomocą cichych bloków. Poprawia to izolację akustyczną samochodu od kół. Niezależne zawieszenie wielowahaczowe jest stosowane w samochodach klasy wyższej, zapewniając lepsze właściwości jezdne i stabilny kontakt kół z każdą nawierzchnią. Do głównych zalet zawieszenia wielowahaczowego należy niezależność kół pojazdu od siebie, niska masa nieresorowana oraz niezależna regulacja wzdłużna i poprzeczna. Wielowahaczowe zawieszenie jest dobrze dostosowane do układu 4×4.
Tylne zawieszenie półzależne:
Półzależne zawieszenie tylne składa się z dwóch wahaczy wzdłużnych połączonych pośrodku poprzeczką. Jest on stosowany w większości pojazdów z napędem na przednie koła. Zaletami tej konstrukcji są: łatwy montaż, zwarta budowa, niewielki ciężar i zmniejszona masa nieresorowana, co z kolei ma pozytywny wpływ na kinematykę koła. Jedyną wadą półzależnego zawieszenia tylnego jest to, że można je stosować tylko w przypadku nienapędzanych osi tylnych.
O producencie NK:
NK jest marką dużego koncernu SBS Deutschland GmbH. SBS specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i sprzedaży części zamiennych dla budżetowego segmentu rynku. Wszystkie produkty posiadają certyfikat jakości ISO 9001, a poszczególne części są w pełni zgodne z wieloma rygorystycznymi normami: FMVSS106, SAE J1401. Część produkcji jest zlokalizowana w fabrykach w Azji.
Zakres produktów: podwozia (mocowania kulowe, silentblocki, dźwignie, uchwyty i stabilizatory), elementy zawieszenia, części hamulcowe, elementy wałów i sprzęgieł.
Opinie klientów na temat części NK są mieszane. Zauważono, że jakość części tej marki nie jest stabilna. Problem ten jest częściowo rekompensowany przez przystępne ceny. Właściciele samochodów zwracają uwagę na wysoką jakość części układu hamulcowego High Carbon (skierowanego do szybkich modeli niemieckich producentów samochodów).
W jednym modelu auta, mogą występować różne warianty części. W przypadku niepewności o właściwy dobór części, zalecana jest weryfikacja wg numeru VIN.