Kłaniam się Serdecznie,
Na sprzedaż wystawiam fantastyczny Cd -odtwarzacz pochodzi z mojej prywatnej kolekcji ....
Genialny Cd - w przystępnej jak na Wadie cenie.( średni model można by powiedzieć wręcz jak na Wadię - budżetowy ) . Oferujący niesamowity dźwięk w przystępnej cenie. Aby nieco przybliżyć dla nie wtajemniczonych ten Cd poniżej jedna z wielu recenzji z tłumaczenia....
Odtwarzacz CD Wadia 302
autor: Vade Forrester
Pamiętam, jak słuchałem odtwarzacza CD Wadia dziesięć lat temu i zachwycałem się jego naturalnym, otwartym dźwiękiem, nawet w czasach, gdy nie było tak dobrze starych cyfrowych reprodukcji. Wadia zawsze robiła swoje po swojemu, wykorzystując własne oprogramowanie do dekodowania sygnału cyfrowego, bardzo duże zasilacze i solidnie skonstruowane mechanizmy transportowe do odtwarzania muzyki w sposób, który zawsze był bardzo słyszalny i w dużej mierze wolny od cyfrowej przykrości - nie mały wyczyn dla firmy, która od prawie 20 lat koncentruje się prawie wyłącznie na odtwarzaniu płyt CD.
302 jest modelem budżetowym w obecnym składzie Wadii, jeśli możesz nazwać odtwarzacz CD za 4450 USD modelem budżetowym. 21-funtowy 302 jest zbudowany jak przysłowiowy czołg i, według mojej nie do końca wiarygodnej oceny estetycznej, jest bardzo atrakcyjny. Zbudowany jest z anodowanych paneli aluminiowych wykończonych w kolorze szczotkowanego srebra lub czerni (z przodu, u góry i po bokach, z konwencjonalnym czarnym panelem z tyłu i częścią dolną) i dość mocno skręconych. Logo Wadia jest wyryte na panelu przednim.
W obwodzie bez sprzężenia zwrotnego 302 zastosowano zastrzeżony algorytm DigiMaster 3.1 i przetworniki cyfrowo-analogowe Burr-Browna, aby zwiększyć próbkę sygnału czerwonej księgi do 705,6 kHz. Algorytm DigiMaster 3.1 ma twierdzić, że „zachowuje subtelne informacje o czasie i fazie istotne dla odtwarzania muzyki, zapewniając mocny dźwięk, z niezwykłym skupieniem obrazu i odtworzeniem zarejestrowanej przestrzeni”. Mechanizm transportowy Philips VAE-1250 obraca dyski CD. Jest bardzo cicho, z wyjątkiem sytuacji, gdy szuflada na płyty CD jest załadowana bez płyty CD; wtedy staje się raczej głośny (brzmi niezwykle jak Weed Whacker), kiedy szuka płyty CD do przeczytania. Wadia mówi mi, że jest to normalne w przypadku mechanizmu Philips.
Zastrzeżony przez Wadię zegar ClockLink umieszcza zegar główny na przetwornikach cyfrowo-analogowych zamiast na transporcie, aby wyeliminować drgania, i napędza wyświetlacz LED, aby zminimalizować drgania spowodowane przez wyświetlacze fluorescencyjne. Możesz wyłączyć wyświetlacz, jeśli uważasz, że wpływa on na dźwięk; Nie mogłem wiarygodnie powiedzieć, że tak. Jasne niebieskie diody LED były dobrze widoczne z mojego krzesła odsłuchowego oddalonego o kilkanaście stóp.
Dobrze znaną funkcją odtwarzaczy CD Wadia jest wbudowana cyfrowa regulacja głośności, która pozwala podłączyć je bezpośrednio do wzmacniacza mocy, bez konieczności używania osobnego przedwzmacniacza. Regulacja głośności 302 ma zakres 50 dB, w krokach 0,5dB, z ustawieniem wyświetlanym dużymi cyframi (0-99) na panelu przednim. Cyfrowa regulacja głośności zmniejsza poziom wyjściowy, wyrzucając cyfry, więc zbyt ciche odtwarzanie urządzenia może doprowadzić do utraty informacji muzycznych. Wadia elegancko omija ten problem, zapewniając fizyczną regulację mocy wyjściowej, aby dopasować moc wyjściową Wadii 302 do czułości wejściowej wzmacniacza. Standardowe ustawienie to 2 wolty, ale można je zwiększyć do 4 woltów lub zmniejszyć do 1 wolta lub 0,5 wolta. To powinno umożliwić 302 pracę z prawie każdym wzmacniaczem. Utrzymuj ustawienie regulacji głośności powyżej 67, aby nie stracić informacji. Jeśli używasz Wadii 302 z oddzielnym przedwzmacniaczem, powinieneś ustawić regulator głośności na próg 99, aby zapewnić maksymalną ilość informacji.
Główne elementy sterujące (ładowanie / wysuwanie, odtwarzanie, zatrzymywanie, pauza, następny utwór, poprzedni utwór oraz zwiększanie i zmniejszanie głośności) pojawiają się na panelu przednim 302, a dodatkowe elementy sterujące (powtarzanie, wyciszanie, włączanie / wyłączanie wyświetlania i programowalne utwory) to na pilocie. Elementy sterujące na panelu przednim to elegancko wyrzeźbione przyciski wykonane z tego samego aluminium co odtwarzacz. Wskaźniki, które pokazują, jakie funkcje pełnią przyciski, znajdują się na panelu wyświetlacza i są bardzo jasnymi czerwonymi diodami LED. Nigdy nie powinno być żadnych wątpliwości co do tego, który przycisk robi co.
Istnieją dwa różne piloty dla 302: standardowa wersja plastikowa dostarczana z urządzeniem i opcjonalna wersja metalowa, która jest funkcjonalnie taka sama, ale cięższa i bardziej elegancka. Prawdopodobnie jestem jedyną osobą, która preferuje lżejsze plastikowe piloty, wyobrażając sobie, co by się stało, gdybym upuścił metalowy pilot na stolik do kawy lub stopę. Pilot 302 miał dość wąski kąt akceptacji, co oznacza, że musisz wycelować go dokładnie w 302, aby zadziałał.
Pilot zapewnia kompletny zestaw ustawień odtwarzania, które w pełni wyposażają 302 do wykonywania funkcji przedwzmacniacza, w tym wybór wejścia (wejścia cyfrowe są opcjonalne), ustawienia balansu kanałów i przełącznik odwrócenia polaryzacji. Jeśli naprawdę chcesz zmaksymalizować funkcjonalność przedwzmacniacza 302, Wadia oferuje dwa opcjonalne konwertery analogowo-cyfrowe. Może to zabrzmieć jak herezja, ale przypuszczam, że można nawet digitalizować wyjście swojego przedwzmacniacza gramofonowego.
Sterowanie wyciszeniem działa przy wszystkich ustawieniach głośności, ale jeśli zmniejszysz ustawienie głośności do zera przed włączeniem obwodu wyciszenia, Wadia 302 zamyka przekaźnik, który całkowicie wyłącza analogowe gniazda wyjściowe. To wyciszenie przekaźnika powinno być używane przy każdej zmianie interkonektu. Dostępne są zarówno niezbalansowane złącza RCA, jak i zbalansowane złącza XLR, i oba są aktywne. Połączenie cyfrowe BNC (nie ma wpływu na wyciszenie przekaźnika) zapewnia wyjście cyfrowe S / PDIF. Wadia w zamyśleniu zapewnia adapter RCA do gniazda BNC.
Jak wszystkie firmy audio, Wadia stale ulepsza swoje produkty i oferuje właścicielom aktualizacje, gdy tylko jest to możliwe, nawet do wycofanych produktów. Wszystkie funkcje konstrukcyjne 302 są modułowe i można je ulepszać, aby utrzymać aktualność odtwarzacza, co oznacza, że nie musisz sprzedawać istniejącego odtwarzacza, gdy Wadia ulepszy go - po prostu odeślij go i zmodernizuj. To moja firma!
Konfiguracja i użytkowanie
Konfiguracja 302 była niezwykle łatwa. Właśnie wkręciłem stopy i umieściłem odtwarzacz na półce w moim stojaku. Trzy stopy stożkowe wspierają model 302, co oznacza, że nie ma możliwości, aby mógł się kołysać w przód iw tył. Wystarczająco ostre, aby mocno przymocować odtwarzacz do leżącej pod nim półki, stopy mogłyby uszkodzić drobne meble, więc Wadia zawiera dyski ochronne, które można umieścić pod stożkami.
Dałem 302 dużo czasu na wypalenie (około miesiąca ciągłego grania z wypalającą się płytą CD), zanim zacząłem poważnie słuchać, a to wymagało przynajmniej tyle czasu. Nie zacząłem krytycznego słuchania, dopóki nie upłynęły dwa miesiące włamania.
Przewód zasilający, który Wadia zapewnia w 302, wygląda na dość wytrzymały, więc początkowo użyłem go zamiast przewodu z rynku wtórnego. Przez większość krytycznego odsłuchu zastosowano niezrównoważone interkonekty Crystal Cable Piccolo.
Jak wspomniałem, 302 może być używany z przedwzmacniaczem lub bez niego. Ponieważ mój wzmacniacz Art Audio ma dość wysoką czułość wejściową (0,7 wolta), kiedy korzystałem z 302 direct, ustawiłem przełączniki poziomu wyjściowego na wyjściowe 0,5 wolta. To pozwoliło mi utrzymać ustawienie regulacji głośności w średnim zakresie 80, znacznie powyżej zalecanego minimalnego ustawienia 67.
Dźwięk
Najpierw podłączyłem 302 do jednego z wejść mojego przedwzmacniacza deHavilland Mercury 2 i zagrałem dobrze nagraną płytę solo z fortepianem. Dobre nagranie na fortepianie pokazuje wiele na temat komponentu, a Liszt: Sonata h-moll Alana Gampela [Mapleshade MS07382] to doskonałe nagranie fortepianu nagranego dość blisko. 302 dokładnie przedstawił ogromną dynamikę, którą Pierre Sprey uchwycił na tym nagraniu, od bardzo miękkiego do jawnie bombastycznego. Pierwszy utwór „Folia: Rodrigo Martinez” autorstwa Jordiego Savalla i współpracowników „ La Folia [AliaVox AV9805] jest prawdziwym wyzwaniem dla odtworzenia wariacji dynamicznych; muzycy ciągle zmieniają poziomy głośności w całym utworze. 302 bardzo dobrze śledziły zmiany głośności.
Wysokie częstotliwości unosiły się eterycznie w muzycznej panoramie, bez cienia szczytu i wytrawiania. Nie brakuje jednak informacji o wysokiej częstotliwości. Na Bolero! [Referencje Nagrania RR-92CD], nagranie Eije Oue z Minnesota Symphony Orchestra, instrumenty perkusyjne w Uwerturze Kabalevsky'ego do Uwertury do Colasa Breugnona wyraźnie stukają, ale bez podniecenia niektóre elementy narzuciły utwór.
Bas 302 rozciąga się bardzo nisko, ale nie skąpi szczegółów. Bęben w filmie „Folia: Rodrigo Martinez” cechuje masa i szczegółowość, a nie tylko amorficzne uderzenie o niskiej częstotliwości. Rozszerzenie niskich częstotliwości 302 przyczynia się do jego przestrzennego brzmienia, umożliwiając pełny rozwój charakteru sali koncertowej. Nagranie José Carreras i Choral Society z Bilbao Ariel Ramirez ' Misa Criolla [Philips 420 955-2] przedstawia siły chóralne w ogromnej akustyce. 302 realistycznie przedstawia rozmieszczenie chóralnych i instrumentalnych sił w polu dźwiękowym, w tym rodzimych instrumentów Ameryki Południowej. Mocny tenorowy głos José Carrerasa, mimo że przed refrenem, brzmi jak integralna część nagrania.
Rozluźniona sygnatura dźwiękowa 302 nie rozmazuje się ani nie połyskuje szczegółami; 302 pozwala głęboko usłyszeć każde nagranie. Na rewelacyjnym obszarze 31 Davida Chesky'ego [Chesky SACD288] 302 bardzo czysto odtworzyło otwierający „Koncert skrzypcowy” ze zdumiewającymi szczegółami. Instrumenty zespołu Area 31 są odtwarzane z doskonałą precyzją brzmieniową, wszystkie splecione razem w uderzająco nowoczesne wykonanie klasycznego formatu koncertu.
Gdy Wadia 302 była podłączona bezpośrednio do wzmacniacza mocy, balans częstotliwości wydawał się lekko przekrzywiony w kierunku wysokich częstotliwości. Nadal nie było szczytu, tylko więcej energii o wysokiej częstotliwości. Pozostało mnóstwo energii basu, ale jego poziom w stosunku do wysokich tonów został zmniejszony. Obrót Uwertury do Colasa Breugnona szybko ujawnił, że bas wciąż ma dużą moc i siłę uderzenia
Dźwięk stał się jeszcze bardziej przestrzenny, gdy 302 napędzał wzmacniacz bezpośrednio. Kościół, w którym zarejestrowano Miserere Tallisa Scholarsa [Gimmell 454 939-2], brzmiał pozytywnie, ale śpiewacy a cappella byli dokładnie umieszczeni na polu dźwiękowym. Oddzielna grupa solo została bardzo wyraźnie umieszczona za grupą główną, dzięki czemu ustawienie antyfonalne tego utworu było łatwiejsze do zrozumienia. W systemie grzecznościowym napędzanie wzmacniacza mocy bezpośrednio z Wadii 302 może bardzo dobrze poprawić dźwięk, dodając detali i dynamiki, a także przestronności. Lekko wolałem równowagę przez mój przedwzmacniacz.
Mimo że Wadia zapewnia grubo uformowany przewód zasilający z 302, sprawdziłem, czy przewód zasilający z rynku może poprawić dźwięk. Podczas gdy 302 był podłączony bezpośrednio do wzmacniacza, zastąpiłem standardowy przewód zasilający Blue Marble Audio Blue Lightning, co pozytywnie zmieniło dźwięk. Po pierwsze, bas stał się głębszy i mocniejszy. To przesunęło równowagę częstotliwości z powrotem w stronę neutralności. Po drugie, poczucie przestronności wzrosło jeszcze bardziej. Miejsce nagrań Miserere (duży kościół) brzmiało pozytywnie gigantycznie. Połączenie bezpośredniego napędzania wzmacniacza mocy i zastąpienia ulepszonego przewodu zasilającego było ekscytujące. Przy takim połączeniu zdecydowanie rozważałbym rezygnację z osobnego przedwzmacniacza. Przewód zasilający Blue Marble Audio zawsze dobrze dla mnie działał ze źródłami cyfrowymi, ale twój osobisty ulubiony może równie dobrze działać.
Porównania
Mój rocznikowy odtwarzacz CD Meridian 508.24 z 1998 roku (3995 USD, jeśli jest dostępny) był głównym elementem mojego systemu hi-fi od wielu lat i wytrzymał wyzwania wielu konkurentów, w tym ostatnio CD 303/300 Cary Audio (4000 USD). Odtwarzacz Meridian został zastąpiony w cyfrowym składzie firmy, ale odtwarzacze Cary i Wadia są zarówno obecnymi produktami, jak i naturalnymi konkurentami, w oparciu o ich podobne ceny i fakt, że oba mogą być używane bez przedwzmacniacza.
Meridian 508.24 odnosi sukcesy dzięki równowadze wielu doskonałych właściwości użytkowych, a nie dzięki jakiejkolwiek wyróżniającej się sile. Na płycie Chesky Area 31 Meridian brzmiał dość przestronnie, a barwy instrumentalne wydawały się nieco bardziej realistyczne niż w przypadku Wadii. Skrzypce solisty Toma Chiu brzmiały jak doskonały instrument. Z drugiej strony bas nie sięgał tak głęboko, jak w przypadku Wadii.
Próba porównania wydajności dynamicznej 508,24 i 302 była trudna; oba są doskonałe. Myślałem, że Wadia była nieco lepsza pod względem makrodynamiki, dużych wahań głośności, podczas gdy Meridian mógł być nieco lepszy z mikrodynamiką, mniejszymi, bardziej subtelnymi gradacjami, które mogą sprawić, że słuchanie muzyki będzie tak wciągającym doświadczeniem. W „Folia: Rodrigo Martinez” odtwarzacz Meridian był nieco bardziej skuteczny w przedstawianiu, w jaki sposób odtwarzacze używali niewielkich zmian głośności w celu wyrażenia muzyki, chociaż Wadia (w przeciwieństwie do niektórych innych odtwarzaczy) nie przesłaniała tego trudnego do odtworzenia aspektu w ogóle muzyki.
Niedawno wprowadzony odtwarzacz Cary CD 303/300, który sprawdziłem w czerwcu, ma wiele podobieństw do Wadii 302. CD 303/300 ma opcje zwiększania próbkowania od zera do 768 kHz i jest obsługiwany przez regulowane nóżki stożkowe. Ma również wbudowaną regulację głośności, chociaż jest raczej analogowa niż cyfrowa. W przeciwieństwie do 302, CD 303/300 ma sekcje wyjściowe zarówno lampowe, jak i półprzewodnikowe.
Sekcja wyjściowa lampy CD 303/300 zapewniała solidny obraz z doskonałym rozmieszczeniem instrumentalnym, ale stoczyła się z ekstremalnymi częstotliwościami. Często wolałem sekcję wyjściową półprzewodnikową, mimo że zabrzmiała nieco tonalnie. Nigdy nie było wątpliwości, że Cary był odtwarzaczem cyfrowym. Brzmiał nieco do przodu, w przeciwieństwie do Wadii 302, która była och, tak wyluzowana i gładka. Gracz Wadii również odzyskał więcej informacji i pełniej przedstawił barwy instrumentów. Analogowa regulacja głośności w CD 303/300 nie miała żadnych potencjalnych problemów z cyfrową regulacją głośności w 302. Odtwarzacz Cary brzmiał prawie tak samo bezpośrednio jak przez mój przedwzmacniacz, chociaż dźwięk bez przedwzmacniacza był bardziej szczegółowy i wyrazisty. Nie zmieniłem balansu częstotliwości, kiedy prowadziłem wzmacniacz mocy z odtwarzaczem CD Cary.
Kiedy sprawdziłem odtwarzacz Cary Audio, stwierdziłem, że „wolałem prawie każdy aspekt brzmienia Meridian 508.24” niż CD 303/300. W przypadku Wadii 302 wynik byłby jednak inny. Chociaż Meridian 508.24 nadal brzmi dla mnie dobrze, Wadia 302 wychodzi na przód w punktach.
Dolna linia
Niezależnie od tego, czy korzystasz z osobnego przedwzmacniacza, czy nie, sygnatura dźwiękowa Wadii 302 jest widoczna, gdy tylko nakręcisz na nim płytę CD: zrelaksowany, przestronny dźwięk, który skrupulatnie unika cyfrowej przykrości. Nie oznacza to jednak żadnego dynamicznego luzu ani braku głębi i wagi basu. 302 może zapewnić bombastowanie tak łatwo, jak może intymność, i nigdy nie będzie w tym procesie fazowany. Charakterystyczny, przestronny dźwięk wciąga Cię głęboko w wydajność i nagradza relaksującą muzyką bez dźwięku cyfrowego. Z punktu widzenia hi-fi wszystko robi dobrze.
Nie słyszałem stratosferycznego transportu Zanden i przetwornika cyfrowo-analogowego, ani nawet ekskluzywnych odtwarzaczy serii 861 Wadii, ale dla tych z nas, którzy mają budżet, Wadia 302 zapewnia wspaniały dźwięk. 302 to najlepszy odtwarzacz CD, jaki słyszałem w moim systemie. Jego solidna konstrukcja sugeruje, że będzie trwać długo, a polityka Wadii dotycząca ulepszania starszych jednostek zapewni, że twoja inwestycja zapewni wartość muzyczną przez dłuższy czas. Jeśli lubisz zrelaksowane, szeroko otwarte przestrzenie dźwiękowe, Wadia 302 będzie na Twojej drodze.
Dodam jeszcze od Siebie , że wspaniale współpracuje ze wzmacniaczami Macintosh oraz Electrocompaniet ...i nie tylko....
Zachęcam do zakupu .....Egzemplarz w stanie technicznym idealnym - wizualnym bardzo dobrym .( jak na swoje lata, kilka rysek na górnej obudowie - boki , tył , panel przedni super ). Prawdziwa gratka dla miłośnika marki Wadia i nie tylko...
Reasumując Cd legendarnej marki Wadia...w dodatku w tak przystępnej okazjonalnej wręcz cenie....
Ps. odsłuch jak najbardziej możliwy - jeżeli mieszkasz niedaleko Kazimierzy Wielkiej - woj. Świętokrzyskie (Trasa Busko - Zdrój - Kraków - możemy zorganizować odsłuch w Twoim systemie /Ewentualnie możesz przyjechać do mnie na odsłuch.- wszystko kwestia uzgodnienia - najlepiej telefonicznego...
Wadia w tej cenie na rynku wtórnym to rzadkość .
Na wyraźną prośbę zainteresowanych poniżej cena /lata produkcji /zastosowany mechanizm/laser:
302
2003-2007
Original Retail 5.900 euro
Philips VAM1250 transport
Digital out on coax
Digital inputs are optional
Przed zalicytowaniem proszę o kontakt...
Zgodnie z regulaminem Allegro - Dane do kontaktu w zakładce " O sprzedającym" ...