Witam
Wystawiam na sprzedaż swój samochód Volvo V70. Samochód został wyprodukowany w 2002 roku. Pod maską została umieszczona wysokoprężna jednostka D5 pierwszej generacji sprzężona z automatyczną pięciobiegową skrzynią Aisin. Samochód posiada bogate wyposażenie. Znajdziemy tam min: wysokiej klasy audio z subwooferem, klimatyzację dwustrefową, ogrzewanie postojowe z programowaniem, szyberdach, tempomat, wielofunkcyjną kierownicę, elektryczny fotel…
Pierwsze pięć lat samochód spędził w Niemczech, skąd przyjechał w 2007 roku z przebiegiem 120 tys km. Do 2015 roku był własnością drugiego kierowcy. Jestem trzecim właścicielem od nowości, a aktualny przebieg samochodu wynosi 345 tys km.
Od początku eksploatacji prowadzona jest książka serwisowa, w której są odnotowane najważniejsze kwestie. I tak na przykład w ciągu ostatnich kilkudziesięciu tysięcy km wymieniono kilka droższych podzespołów jak poniżej:
- wymiana hydro-popychaczy
- wymiana wtryskiwaczy
- wymiana przednich amortyzatorów Sachs
- wymiana górnej i dolnej poduszki podciśnieniowej
- wymiana kompresora klimatyzacji
- wymiana czujnika sterowania turbiną
- wymiana turbiny
- wymiana akumulatora (2017r) 100Ah
- wymiana mat grzewczych lusterek wstecznych oraz szkieł na asferyczne
- wymiana pompy Vacuum oraz przewodów podciśnienia na silikonowe
- wymiana zbiorniczka płynu chłodzącego
- wymiana płynu wspomagania kierownicy
- wymiana dwóch przewodów gumowych na łączeniu turbina-intelcooler-głowica
- wymiana oleju w skrzyni biegów metodą dynamiczną Revanol T IV
- wymiana tarcz i klocków z przodu
- wymiana łożyska lewy przód
- wymiana rozrusznika miesiąc temu
Wymienione powyżej podzespoły są aktualnie w nienagannej kondycji i długo posłużą.
Przez ostatnie trzy lata samochód służy mi dzielnie w codziennej eksploatacji. Odbył również kilka dłuższych wycieczek wakacyjnych również tych na południe Europy. Jego bezawaryjność budzi zaufanie u kierowcy i pasażerów. Niewątpliwą zaletą jest tutaj mało wysilony silnik, na którym obecny przebieg nie zrobił specjalnego wrażenia. Odpala na dotyk przez cały rok, ciągnie jak tur, w trasie spala 5-7 w zależności od prędkości.
To samo mogę powiedzieć o skrzyni automatycznej. Podczas wymiany, stary olej nie był czarny, więc musiał już być wymiany wcześniej, a obecnie jest świeży różowy Revanol na którym przejechałem 7 tys km. Skrzynia pracuje super, czasem delikatnie stuknie na R, ale poza tym nie mam jej nic do zarzucenia. Jak się rozgrzeje płynnie zmienia biegi zarówno w górę jak i w dół, lock-up się zapina i rozpina poprawnie. To wszystko czyni jazdę niezwykle przyjemną.
Webasto działa poprawnie. Można ustawić dwie godziny, o których wnętrze ma być ogrzane do ustawionej temperatury. Przy okazji na szybie stopi się lód i śnieg, a silnik wstępnie zostanie podgrzany. Zdecydowanie polecam to rozwiązania w każdym aucie.
Samochód ma demontowalny hak, którego używałem do przewozu rowerów.
Jeżeli chodzi o minusy:
Auto nosi odpowiednie do czasu i przebiegu rysy na lakierze, a na prawych drzwiach pojawił się mały bąbel.
Skóra na fotelu kierowcy jest rozdarta, mi to nie przeszkadzało, ale najładniej to nie wygląda.
Aktualnie do zrobienia są wahacze z przodu oraz hamulce z tyłu.
Samochód ma dwuletnie opony całoroczne z przodu GoodYear Vector4season 215/55/16, natomiast z tyłu trzyletnie zimowe Kormoran w tym samym rozmiarze, planowałem je trochę zużyć i też kupić całoroczne.
Nawigacja nie czyta płyty, w takim stanie kupiłem samochód i nie ruszałem tego bo i tak używam nawigacji z telefonu. Ale z tego co udało mi się ustalić to wymagana jest regulacja mocy lasera. Radio z zmieniarką na cztery nośniki z kolei czyta tylko dobre jakościowo płyty CD.
Jeżeli szukasz samochodu, w którym naprawdę dużo elementów jest już powymieniane, samochodu pewnego, który gotowe jest by zawieść Cię gdzie tylko zechcesz, a przy okazji zabierze tam Twoją rodzinę i masę bagażu, to może być to oferta dla Ciebie.
Powód mojej sprzedaży jest prozaiczny: możliwość zakupu troszkę młodszego i równie zadbanego egzemplarza.
Zapraszam do kontaktu oraz na jazdę próbną, możemy też się umówić w dowolnym serwisie w okolicy.
Tel 662 207 597 lub 513 120 635.
Samochód jest oczywiście opłacony i ma aktualny przegląd techniczny.
Sprzedaż możliwa jest tylko po oględzinach. Cena do negocjacji.
Wyżej wymienione podzespoły ulegają normalnemu zużyciu podczas eksploatacji i najczęściej zachodzi potrzeba ich wymiany po przebiegu 200-300tys km przebiegu. Dlatego też ten samochód wykaże się wyższą bezawaryjnością niż samochód z przebiegiem 180-250tys km i jest to nie tylko moja opinia, ale każdego mechanika również!.