Witam serdecznie wszystkich Allegrowiczów. Na wstępie pragnę zaznaczyć, iż nie jestem handlarzem. Sprzedaję auto, tylko ze względu na wymianę na większe.
Sprzedam Volvo S80 drugiej generacji z rewelacyjnym widlastym, wolnossącym silnikiem zaprojektowanym i wyprodukowanym przez Yamahę o pojemności 4414 cm3 oraz mocy 315 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 440Nm! Auto jest wyposażone w napęd na 4 koła (AWD). Zostało wyprodukowane w 2009 roku, lecz katalogowo jest to model z 2010 roku, gdyż jest to egzemplarz po pierwszym face liftingu, co widać po dużym, okrągłym logo na grillu i kierownicy a nie małym kwadratowym logo. Dodatkowo jest to topowa (niemal pełna) wersja wyposażeniowa Executive Edition (logo na słupku C), ale o tym za chwilę. Najważniejszy jest fakt, iż auto przez te wszystkie lata ma pełną udokumentowaną historię serwisowania. Data pierwszej rejestracji to 18.09.2009. Przez pierwsze cztery lata auto jeździło po niemieckich drogach, gdyż pierwszym właścicielem była Niemka. Potem auto zostało wystawione w ramach wewnętrznej aukcji Volvo dla pracowników i tym samym zostało kupione przez pracownika serwisu Volvo w Warszawie, gdzie spędziło w sumie 14 miesięcy. Z racji, iż ów pracownik zmienił „stajnię” z Volvo na Porsche, tym samym wymienił auto na Panamerę. Obie wizytówki pracownika dostępne dla kupującego tym samym możliwość potwierdzenia pełnej historii zarówno w serwisie jak i u pozostałych właścicieli. Tym samym jestem trzecim użytkownikiem tego auta od 21.03.2015 roku. Historia serwisowania wygląda jak poniżej:
- 16.08.2010 (29.077 km)
- 10.08.2011 (54.837 km)
- 06.07.2012 (75.510 km)
- 01.04.2014 (104.757 km)
- 01.09.2016 (123.690 km)
- 24.08.2017 (137.976 km)
- 07.09.2018 (152.337 km)
Skrzynia biegów została zaprojektowana i wyprodukowana przez Aisin Seiki (model AW TF-80SC) tym samym klasyfikuję ją jako jedną z trwalszych skrzyń automatycznych, gdyż pochodzi z Japonii. Auto waży dokładnie 1796kg, dzięki czemu jest dużo lżejsze od niemieckiej konkurencji tej klasy co przekłada się pozytywnie na przyspieszenie, spalanie, hamowanie oraz trakcję. Skrzynia posiada możliwość ręcznej zmiany biegów poprzez główny lewarek skrzyni. W dodatku auto jest dużo bardziej komfortowe i oferuje dużo więcej miejsca dla wszystkich pasażerów w porównaniu do niemieckiej konkurencji. Nigdy nie było problemów serwisowych, wszystko było robione na bieżąco w ASO gdyż bezpieczeństwo mojej żony, dzieci i własne jest dla mnie priorytetem. Auto stoi na kołach zimowych (oryginalne felgi Volvo Cassini plus opony Continental ContiWinterContact TS860 225/50R17 98 V XL FR za prawie 600zł za sztukę). Tak jak mówiłem – bezpieczeństwo przede wszystkim. Koła zimowe skończyły pierwszy sezon, zaczynają drugi sezon. Wyposażenie auta obejmuje m.in.:
- System Audio od Dynaudio (bezpośredni konkurent Bang&Olufsen) z 12 głośnikami w systemie 5.0 Dolby ProLogic II dzięki czemu audiofile będą zachwyceni jakością dźwięku
- Zmieniarka 6 CD w konsoli centralnej (a nie w schowku, czy bagażniku)
- Wysuwany ekran nawigacji wraz z czytnikiem DVD w bagażniku
- Kamera cofania wraz z dynamiczną trajektorią oraz systemem czujników parkowania z przodu i z tyłu
- Dynamiczne doświetlanie zakrętów reflektorami ksenonowymi
- Gniazdo USB do podłączenia iPod’a lub Pendrive’a (w tym m.in. MP3, WMA, ALAC)
- Przednie fotele wentylowane, podgrzewane i z masażami (2 tryby) oraz wraz z regulacją lędźwiową oraz pamięcią dla 3 osób.
- Tylna kanapa podgrzewana
- Tylna kanapa dostępna z dwoma osobnymi systemami audio, dzięki czemu dwaj pasażerowie z tyłu mają niezależny system audio poprzez dwa niezależne gniazda słuchawek mini-jack (3.5mm) – Executive Edition
- Niezależny telefon GSM wraz ze słuchawką w podłokietniku
- Dwustrefowa klimatyzacja
- Elektrycznie podgrzewana tylna szyba
- System szybkiego obniżania wilgotności w kabinie
- Reflektory przeciwmgielnie z przodu i z tyłu
- Podłokietnik z tyłu z wysuwanymi uchwytami na napoje
- W pełni elektryczne szyby i lusterka z przodu i z tyłu
- Samościemniające się lusterko środkowe
- Inkrustacje drewniane w tym obwiednia kierownicy
- Samoskładające się lusterka zewnętrzne po zamknięciu auta.
- Radio FM / AM
- Polskie menu komputera pokładowego
- Tempomat
- Elektryczny hamulec postojowy
- Elektryczne otwieranie klapy bagażnika oraz klapy wlewu paliwa
- Zdalne składanie zagłówków klapy tylnej
- Niezależny przycisk przesuwania przedniego fotela pasażera na wysokości ramion dostępny dla pasażerów tylnej kanapy – Executive Edition
- Drugie gniazdo zapalniczki dostępne dla pasażerów tylnej kanapy – Executive Edition
Auto jest bezwypadkowe, lecz nie bezstłuczkowe. W swojej historii brało udział w jednej stłuczce i miało dwie obcierki. Wszystkie naprawy blacharsko – lakiernicze zostały wykonane w ASO! Nie czarujmy się, nie ma aut bezwypadkowych. Jak szukałem tego auta, przejrzałem ponad 120.000 ofert z całej Europy w okresie 1,5 roku i stwierdzam co następuje: znalezienie auta 3-letniego bezwypadkowego jest nie lada wyzwaniem. Znalezienie auta 6-letniego bezwypadkowego i z dobrą historią serwisowania jest bardzo ciężkie. Znalezienie auta 9-letniego i starszego bezwypadkowego i z dobrą historią serwisowania prawie nie istnieje, gdyż z reguły takie auta trafiają w ręce znajomych lub rodziny. Tym samym drodzy kupujący, proszę docenić ten egzemplarz pochodzący z rąk prywatnych z pełnym serwisem w ASO oraz faktyczną bezwypadkowością. Jedynie przedni zderzak posiada drobne zadrapanie po prawej stronie. Wszystkie komponenty są oryginalne, nawet pióra wycieraczek! Badanie techniczne jest ważne do 15.11.2018. Ubezpieczenie ważne do 20.03.2019. Koszt pakietu ubezpieczenia w Allianz (OC + AC + NNW + KR + Assistance Plus) wynosi tylko 4500zł (pakiet dealerski - każdy właściciel auta może kupić ubezpieczenie w salonie, dzięki czemu wychodzi dużo taniej niż w biurze danego towarzystwa ubezpieczeniowego). W zestawie oczywiście dwa komplety kluczyków, śruba zabezpieczająca koła, karta pojazdu, pełna książka serwisowa. Jedna śruba zabezpieczająca ma wyrobiony gwint, przez co jedno koło nie jest zabezpieczone. Sprzedajemy auto tylko dlatego, iż chcemy kupić kombi mogące pomieścić wszystkie bagaże 4-osobowej rodziny, w tym wózek dziecięcy. Spalanie na mieście: 12,3-18,6. Spalanie w trasie: 7,6 (80 km/h) - 9,2 (120km/h) - 10,5 (140 km/h). Wartości podane na „tempomacie” i zmierzone osobiście! Maksymalne spalanie 22,3 przy maksymalnej prędkości 250 km/h ograniczonej elektronicznie. Bez „kagańca” ponoć poleci 280 km/h. Przez 99% czasu tankuje tylko paliwo BP. Może ze 2 razy zdarzyło się zatankować paliwo u konkurencji (do wglądu historia karty lojalnościowej BP). Wszystkie płyny "ustrojowe" wraz z filtrami i innymi częściami były wymieniane na czas zgodnie ze wskazaniami komputera pokładowego i komputera serwisowego! Nie tylko mówię o oleju silnikowym, ale również o oleju w skrzyni biegów, gdyż ten ostatni był wymieniony dynamicznie dwa lata temu. Kilka informacji o danych technicznych auta:
- Długość auta: 4,85m
- Szerokość auta: 1,86m
- Szerokość auta z lusterkami: 2,11m
- Wysokość auta: 1,49m
- Rozstaw osi: 2,84m
- Promień skrętu: 11,7m
- Pojemność bagażnika: 480l
- Montaż silnika: z przodu, poprzecznie (geometrycznie najmniejsze V8 na świecie!)
- Typ wtrysku: wielopunktowy
- Odległość hamowania (ze 100km/h): 38m
- Średnica tarcz hamulcowych: 300mm
- Rodzaj zawieszenia (przód / tył): Kolumny McPhersona / Niezależne ze sprężynami śrubowymi
- Pojemność zbiornika paliwa: 70l
W zestawie gumowe dywaniki zimowe w kolorze beżowym oraz polska instrukcja obsługi wydrukowana laserowo w kolorze. Pełna historia serwisowania oraz numer VIN dostępny na życzenie. Proszę nie brać ze sobą gotówki – w momencie podjęcia decyzji o zakupie pojedziemy do Państwa banku (prawie każdy bank ma swoją siedzibę w Trójmieście) i dobijemy targu w banku. Auto w ciągłym użytkowaniu. Wyrażam zgodę na sprawdzenie auta w dowolnym serwisie na terenie Trójmiasta. Handlarzom z góry dziękuję. Nie interesuje mnie zamiana, gdyż mam już „nagrane” następne auto. Dalszych grzechów nie pamiętam J
W razie pytań proszę o kontakt: 537-588-338.