Witam,
Mam do sprzedania moje Volvo 240D, kolor grafitowy metalik. Służyło nam jako trzeci samochód w rodzinie przez 10 lat.
Samochód jest w dobrym stanie (jak na 25 latka). Ruda obchodzi się z nim łagodnie, może dzięki ocynkowaniu nadwozia. Tapicerka jest w dobrym stanie (w porównaniu z samochodami z komisu w bardzo dobrym :)
Volvo nigdy mnie nie zawiodło w drodze. Ponieważ było trzecim (obecnie czwartym) samochodem w rodzinie to przebieg przez 10 lat zwiększył się tylko o około 50 tyś. km. Na TUF-ie z 2006 roku ma około 234 tyś.km. Jestem jego pierwszym właścicielem w Polsce. Nie posiada śladów jakiegoś wypadku. Tylko tylne prawe nadkole nosi ślady naprawy lakierniczej (łuszczy się lakier bezbarwny na odcinku około 15x5cm). Od wewnątrz, w schowku nie widać żadnych odkształceń ani śladów klepania.
Volvo posiada świetnie działające wspomaganie kierownicy oraz elektryczne lusterka.
Spala od 6 litrów trasa do 110km/h do 8 litrów miasto.
Ponieważ po kilku latach samochód zaczął bardziej kopcić i miał trudności z zapalaniem w zimie, poddałem go remontowi. Wymieniono pierścionki i podobno zrobiono głowicę. Po około 2 latach zaczął lecieć olej spod uszczelki pod głowicą!?
Na szczęście w końcu trafiłem do fachowców. Zrobili wzorowo wymianę uszczelki pod głowicą i oddali głowicę do fachowego, pełnego remontu. Podejrzewali, że poprzedni warsztat zrobił szlif głowicy na szybie?!
Najważniejsze, że silnik od tej pory nabrał mocy i jest szczelny. Przy okazji wymieniono rozrząd, pasek pompy wtryskowej oraz płyny.
Wcześniej wymieniłem pompę Wacum (podciśnienia), została wymieniona (na nową) dodaję starą oraz nową pękniętą (do pospawania) ze względu na za długi wodzik)
W latach 2014 -16 wymieniono:
- tłoczki i uszczelki w zaciskach hamulcowych przód i tył, zestaw naprawczy pompy hamulcowej,
- szczęki hamulca ręcznego,
- klosz lampy tylnej prawej ze względu na jego nieczytelność na nowy (stary posiadam),
- wężyki powrotu paliwa (silnik suchy),
- klosze lamp świateł drogowych ze względu na obicia kamykami (stare posiadam),
- głośniki na dużo lepsze Alpharda,
- w czerwcu 2016 roku padł rozrusznik, wymieniłem na regenerowany ale po kilku miesiącach zaczął szwankować elektromagnes (załączał dopiero po kilku przekręceniach kluczykiem) obecnie naprawiony na rocznej gwarancji do 08.2018r.,
- jesienią 2016 uszczelniłem pompę wtryskowa (góra i dół) 500zł.
Do zrobienia pozostają:
- zaprawki nadwozia i podwozia (brak korozji wokół szyb i generalnie w 95% nadwozia);
- wymiana tarczy sprzęgłowej (lekko szarpie pod pełnym obciążeniem przy ruszaniu, nie śliska się),
- czyszczenie wtrysków, trochę leją przy przyspieszaniu,
- i oczywiście kosmetyka nadwozia tj. poprawa warstwy lakieru na tylnym prawym nadkolu (łuszczy się
bezbarwny, nigdzie indziej się nie łuszczy),
- wymiana jednego lub dwóch wężyków od jednego z obwodów hamowania (30-60zł),
- akumulator trzyma napięcie ale ma już kilka lat (~300zł)
- czujnik lamp cofania (~50zł),
- kostka stacyjki (jest na niej wyraźny spadek napięcia o kilka Volt i jak spadnie napięcie na aku to nie chce wyzwolić elektromagnesu rozrusznika) 60-80zł używana,
- czujnik otwarcia tylnej pokrywy (~15zł)
Jeżeli ktoś będzie chciał zrobić z niego cacuszko warte 20 tyś. zł to musi dopracować pokrywę silnika (wytarty fagment lakieru, punktowe ślady korozji) oraz wymienić tylne drzwi. Jedne posiadają przetłoczenie parkingowe oraz mają zjedzone fragmenty wewnętrzne przez rudą (nie widoczne z wewnątrz i zewnątrz, tylko od dołu) zabezpieczone Hameraitem.
Numer Vin: YV1245773P1945391
Rok produkcji: 1992 (od 2017 roku można go przerejestrować jako zabytek!).
W razie korzystnej oferty dokładam oryginalne felgi aluminiowe Volvo (4-) z oponami zimowymi do wymiany za rok, dwa oraz hak holowniczy, który kiedyś kupiłem na Allegro i nie zamontowałem.
Cena do małej negocjacji: 4999zł
Telefon kontaktowy: 692-622-733
Samochód do obejrzenia w Kutnie woj.łódzkie. Więcej zdjęć na email.
Szanowni Państwo,
po konsultacji i ocenie stanu technicznego 240-tki przez pasjonatów marki Volvo, zostałem niejako zmuszony do podniesienia ceny. Samochód został wyceniony na minimum 7000zł.
Ja podniosłem tylko o jeden tysiąc nie chcąc przesadzać i zrażać Państwa do zakupu.
Przepraszam za zamieszanie i zapraszam ponieważ naprawdę warto w niego zainwestować.
Dziś zrobiłem brakujący przegląd techniczny.
OC do 24.05.2018r.
Data pierwszej rejestracji w kraju: 25.05.2007r. (mojej)
Obecny przebieg: 272561km
Elektryczne lusterka sprawne.
Biegi wchodzą dobrze. Dwójkę trzeba czasami lepiej wprowadzić. Nic nie zgrzyta.
Skrzynia w pełni 5 biegowa, nie 4 z nadbiegiem.
Podsufitka nie zwisa i jest w dobrym+ stanie.
Wszystkie przełączniki sprawne.
Szyby w drzwiach się otwierają.
Drzwi otwierają się dobrze i zamykają lekko (nie opuszczone).
Mata wygłuszająca pod maską oryginalna, cała.
Dywaniki z twardego tworzywa oryginalne i nie popękane, w b.dobrym stanie.
Tapicerka na podłodze bardzo ciemna, w super stanie (momentami jak nowa).
Tapicerka na drzwiach w dobrym stanie, nie popękana.
Zagłówki w świetnym stanie.
Tapicerka w bagażniku na 4-
Silnik pracuje pięknie i dość cicho jak na 6 cylindrowego diesla :)
Pozdrawiam