Dzień dobry,
Na sprzedaż wystawiam niezwyczajne Volvo 240 z silnikiem v8 pochodzącym z Audi S6 C4 z 1996 roku o pojemności 4172cm i mocy 290 koni mechanicznych/400Nm. Jedno z dwóch w Polsce, o których mi wiadomo. Jako że fabryka Volvo nie montowała tego motoru, niniejszym wszystkich ortodoksyjnych wielbicieli seryjnego stanu auta uprzedzam, że dalsze czytanie tego wątku może prowadzić do bezsennych nocy lub koszmarów.
Najważniejsze info o aucie:
- drugi lakier z 2012 roku (bez blacharki)
- zdrowa karoseria z małą ilością korozji (szczegóły na żądanie)
- bardzo ładne wnętrze w tapicerce z wyższej specyfikacji z potrójnym zagłówkiem z tyłu, roletą bagażnika
- jestem 4 właścicielem, posiadam wóz od 6 lat (1 Ambasada Kanady, następnie właściciel z Józefowa, a potem z Mysiadła przez poprzednie13 lat ). Od 19 lat w rękach świadomych użytkowników, którzy dbali o zdrową karoserię. Od 3 lat auto garażowane. Volvo nie jeżdżone zimą od 4 lat.
- w 2013 z racji agonalnego już stanu układu paliwowego oryginalnego silnika B230K podjąłem decyzję o swapie na jednostkę v8. Swap został zrobiony przez miłośnika Audi C4 i jest bezobsługowy. Brak problemów mechanicznych, brak problemów związanych z elektryką.
- główne zmiany związane ze swapem:
1. wiązka elektryczna silnika przełożona w całości do Volvo, z możliwością podpięcia pod OBD1
2. zawieszenie (amortyzatory przód bilstein b4, sprężyny jamex -40mm),
3. pompa paliwa z audi,
4. sprzęgło z audi v8, tarcza z dieslowskiej wersji Volvo 240 obita kewlarowymi okładzinami
5. szpera ALD
6. wydech customowy wykonany w SLG z Radzymina (głośny)
7. chłodnica custom wykonana przez Chłodnice Rosłoniec
- wóz nie jest nowy i nie należy oczekiwać, że nic nie wymaga naprawy. To co się nazbierało wynika raczej z braku czasu na hobby i powiększającą się rodzinę i stąd też decyzja o sprzedaży auta.