VOLKL DEACON 74 BLACK + rMOTION2 12 GW
Model 2019/2020
Deacon 74 na nowo definiuje sposób, w jaki doświadczasz stoków. Ta narta łączy w sobie niezwykle konkurencyjną i ciekawą koncepcje co pozwala na jazdę na długich zakrętach z maksymalną prędkością i kreatywnością. Konstrukcja 3D.Glass z drewnianym rdzeniem mulitlayer Speedwall jest zasilana tytanem, ma pełną ścianę boczną i podstawę P-Tex 4504. Nowy UVO 3D zapewnia niezwykle płynną jazdę. Zamontowane rMotion2 kompatybilne z GripWalk zapewniają wymagany transfer mocy na Tip&Tail rocker.
System UVO 3D
W tym roku wzbogacone nowym, pierwszym niezawodnie działającym w przestrzeni 3D tłumikiem drgań montowany na narcie - UVO 3D - Ultimate Vibration Object ze zdolnością do lepszej transmisji sił sterujących i selektywnego tłumienia drgań. Teraz tłumienie drgań jest jeszcze bardziej efektywne !
Zasada Rocker to nowy kanon w narciarstwie. W magicznym świecie śniegu pojawiła się koncepcja w konstrukcji nart, powodując jakościową zmianę narciarstwa, porównywalną do rewolucji jakiej dokonała narta carvingowa. Wykorzystując doświadczenie zdobyte w nartach free, wprowadzono do nart trasowych nowy profil - Rocker. Specjalnie adaptowana do nowego profilu geometria i konstrukcja narty pozwoliła na osiągnięcie niesamowitego efektu - łatwość skrętu narty krótkiej i stabilność, szczególnie przy dużych prędkościach, narty długiej.
Wstępne wygięcie dzioba i piętki narty skraca efektywną długość krawędzi dzięki czemu zainicjowanie skrętu jest łatwe i nie wymaga użycia siły. W miarę wzrostu prędkości, narty w skręcie są krawędziowane pod coraz większym kątem, dzięki czemu wydłuża się odcinek styku krawędzi ze śniegiem. Narta staje się stabilna i pewna w prowadzeniu. Poszerzona geometria w połączeniu z profilem Rocker znacznie ułatwia jazdę poza trasą. Narty nie przebijają się przez śnieg jak lodołamacz, ale dzięki podgiętym dziobom szybują nad nim lekko i sprawnie.
SPEEDWALL MULTILAYER WOODCORE
Ze względu na większe obciążenia, speedwall wspierany jest ”wewnętrznym sidewallem”, wykonanym z twardszego drewna. Dzięki temu, odciążoną, środkową część rdzenia można było wykonać z lżejszego drewna, zmniejszając tym samym wagę narty.
POWER CONSTRUCTION
Konstrukcja stworzona dla nart, które przenoszą największe obciążenia, na których jeździ się dynamicznie i agresywnie. To konstrukcja "sandwich",z pionowymi ścianami bocznymi, gdzie kolejne warstwy narty nakładane są jedna na drugą, a wiązania są bezpośrednio lub poprzez płytę montowane do narty. Zapewnia doskonałą stabilność i trzymanie krawędzi. Tak zbudowane są narty zawodników Pucharu Świata, narty sportowe Racetiger i Code Speedwall, narty z grupy Titanal Freeride.
POWERED BY TITANIUM
Dwie warstwy Titanalu w rdzeniu narty. Dodaje narcie stabilność, sztywność oraz zwiększa możliwości tłumienia drgań, zwłaszcza przy dużych prędkościach.
SPEEDWAAL
Racetiger Speedwall to narta powstała na bazie pucharowego doświadczenia konstruktorów Völkla. Zastosowano w niej najdoskonalszą i jedyną wykorzystywaną w Pucharze Świata konstrukcję typu sandwich. Ale to nie wszystko. Nowością jest technologia Speedwall - po raz pierwszy boki nart wykonane zostały z tworzywa, z którego robi się ślizgi. Po ich posmarowaniu zwiększa się prędkość przy ostrej jeździe na krawędziach. Narty Racetiger Speedwall wyposażono w nowe wiązania rMotion z płytą. Szata graficzna - identyczna z grafiką z Pucharu Świata - nałożona bezpośrednio na górną powierzchnię narty, wykonaną z titanalu.
Osadzenie krawędzi dodatkowo wzmocnione warstwą titanalu.
GRIP WALK
Innowacyjny system w butach narciarskich jeszcze bardziej ułatwiający chodzenie. Teraz przemieszczanie się pomiędzy stokiem i parkingiem oraz restauracją będzie dużo łatwiejsze! Wiązania w powyższych nartach Volkl są kompatybilne z butami wyposażonymi w system Grip Walk.