VISCOUNT CANTORUM DUO
Profesjonalne cyfrowe organy zastępujące klasyczne organy piszczałkowe.
Kompaktowa obudowa z dwoma klawiaturami i niewielką wagą 19 kg zapewniają łatwość instalacji i transportu.
Mimo tak małych rozmiarów instrument posiada technologie i możliwości wielkich wieloklawiaturowych stacjonarnych instrumentów. Dzięki temu oferuję tak samo najwyższą jakość dźwięku i ogromne możliwości kombinacji głosów.
Dwumanuałowy instrument może być łatwo rozbudowany przy dołączeniu klawiatury. W ten sposób niskim kosztem uzyskamy kompletne dwuklawiaturowe organy z pedałem i funkcjonalnością wielkich instrumentów stacjonarnych.
GENEROWANIE DŹWIEKU
Nowe przenośne organy Viscount Cantorum 6 plus bazują na nowej technologii ARTEM która jest zastosowana w nowej serii organów stacjonarnych wieloklawiaturowych CHORUM. Niewiarygodną jakość brzmienia zapewniają takie elementy technologii jak częstość próbkowania podniesiona do 46 kHz, polifonia zwiększona do 192 nut, pamięć na próbki rozbudowana do 42 MB.
Zupełnie nowa dyspozycja obejmuje 84 głosów w czterech grupach stylistycznych takich jak barok północnoniemiecki, barok, romantyk i organy w stylu symfonicznym.
DYSPOZYCJA GŁOSÓW
Manuał I - 10 rejastrów: Bourdon 16' - Principal 8' - Rohrflöte 8' - Viola 8' - Octave 4' - Superoctave 2' - Mixtur IV - Kornett III - Trompete 8' - Krummhorn 8' + Tremulant
Manuał II - 12 rejastrów: Gedackt 8' - Gamba 8' - Vox Celeste 8' - Principal 4' - Blockflöte 4' - Nasard 2 2/3' - Waldflöte 2' - Terz 1 3/5' - Scharff III - Fagott 16' - Trompette Harmonic 8' - Oboe 8' + Tremulant
Pedał - 5 rejestrów: Principalbass 16' - Octavbass 8' - Choralbass 4' - Posaune 16' - Klarine 4'
27 rejestrów - 108 głosów: Każdy rejestr występuje w 4 odmianach w zależności od wybranego modelu organów co daje w sumie 108 głosów.
4 modele organów: barokowe 1, barokowe 2, romantyczne, symfoniczne.
GŁOSY ORKIESTROWE
15 głosów orkiestrowych:
Plucked Bass 16' - Plucked Bass 8' - Cello 16' - Cello 8' - Tuba 16' - Tuba 8' - Piano - Harpsichord - Chimes - Harp - Strings - String Slow - Choir - Pan Flute - Celesta
Głosy orkiestrowe mogą być dowolnie dołączone do każdej klawiatury i pedału.
Organy posiadają 96 komórek pamięci (po 6 w 16 bankach) do utrwalania ustawień użytkownika. Banki pamięci można zapisywać bez ograniczeń na pendrivie.
EDYCJA BRZMIENIA
Parametry brzmienia organów oraz poszczególnych głosów mogą być wygodnie edytowane z wykorzystaniem graficznego wyświetlacza.
TRANSPOZER: +/- 6 półtonów
TUNING: +/- 100 centów
VOLUME SETTINGS: ustawienie głośności klawiatur, wyjść i wejść.
TEMPERAMENT: 7 temperacji: Equal - Meantone - Werkmeister III - Kirnberger II - Kellner/Bach - Silbermann - Pythagorean
ENSEMBLE: 7 stopnie rozstrojenia - imitacja naturalnego rozstrojenia piszczałek spowodowanego zmiana temperatury, wilgotności powietrza i innych czynników.
REVERB: 8 modeli akustyki:
CATHEDRAL - BASILICA - GOTHIC CHURCH - BAROQUE CHURCH - ROMANIC CHURCH - MODERN CHURCH - PARISH - CAPPELLA
EQUALIZERS: 3 graficzne equalizery dla 3 klawiatur.
CHANNELING: dowolne przypisanie brzmień klawiatur do dwóch wyjść pozwala na skonfigurowanie zewnętrznego nagłośnienia
MIDI SETTINGS: rozwinięte sterowanie transmisja i odbiorem midi pozwala rozbudować i skonfigurować połączenie z klawiatura nożną, dodatkowymi manuałami lub innymi instrumentami.
ŁĄCZENIE GŁOSÓW: I/P, II/P , I/II
Automatic Pedal - głosy pedału mogą być dołączone do I manuału tak że dolna nuta jest dublowana dźwiękiem pedału. To pozwala na efektowną imitację gry z klawiaturą nożną przy wykorzystaniu tylko manuałów.
Keyboard Inversion - zamiana rejestrów I i II klawiatur
KLAWIATURA TRACKER TOUCH
Dla uzyskania bardziej realistycznego odczucia i większego komfortu podczas gry na organach, wszystkie modele Viscount zostały wyposażone w opatentowaną przez producenta klawiaturę Tracker Touch. Jest to klawiatura z wychwytem o typowej charakterystyce klawiatury mechanicznej organów piszczałkowych, która wymaga mocniejszego dotyku w pierwszej fazie nacisku. Klawiatura Tracker Touch, którą znajdziemy wyłącznie w organach Viscount, cieszy się ogromnym uznaniem wśród organistów i jest stosowana w każdych modelu.
NAGRYWANIE
Instrument umożliwia nagranie lub odtwarzanie utworów w pamięci wewnętrznej lub na PenDrivie w postaci plików MIDI.
OVERDUB: dogrywanie do istniejącego nagrania. Pozwala nagrać po kolei poszczególne partie utworu.
NAGŁOŚNIENIE
Czysty i dynamiczny dźwięk zapewniają 4 głośniki o łącznej mocy 80 W.
Stereofoniczne próbki poszczególnych głosów realistycznie obrazują umieszczenie pojedynczych piszczałek w różnych miejscach. Stwarza to naturalny przestrzenny obraz dźwiękowy właściwy dla organów piszczałkowych.
TYLNY PANEL
OUT 1, OUT 2 - dwa stereofoniczne wyjścia
PEDALS - gniazda pedałów SUSTAIN, EXPR., CRESC.
INPUT - wejście audio do podłączania dodatkowych instrumentów lub odtwarzaczy dźwięku
USB - do podłączania pamięci tupu pendrive
MIDI IN, OUT - gniazda do połączeń midi
PHONE - podłączenie słuchawek
SPECYFIKACJA
27 rejestrów organowych,
3 rejestry głosów orkiestrowych,
Głosy orkiestrowe - 15,
Modele organów - 4: barok północnoniemiecki, barok, romantyk i organy w stylu symfonicznym
2 manuały z klawiaturą TrackerTouch
Wyświetlacz graficzny
6 kombinacji x 16 banków pamięci,
Połaczenia: I/P, II/P , I/II,
Sekwencer dla kombinacji,
Tutti, ENC, kasownik
Automatyczny pedał
Tremolo z edycją
Transpozycja -6 /+5,
Regulacja głośniości i pogłosu
Pogłos - 8 rmodeli akustyki
Sekwencer utworów,
Ustawiana głośność rejestru
Ustawiana głośność sekcji
Efekt drobnego rozstrojenia 7 poziomów
Temperacja - 17 historycznych temperacji,
Ustawienie krótkiej oktawy,
Sekwencer do nagrywania utworów,
Programowane wyjścia audio
Zamiana manuałów,
Ustawiana głośność wyjść audio,
Equalizer dla wewnętrznych i zewnętrznych głośników,
Programowane MIDI
Zarządzanie plikami MIDI
Złącza: 2 stereofoniczna wyjścia audio, MIDI, wejście audio stereo , słuchawki, USB
4 wbudowane głośniki (2 x 40 watt),
Obudowa w kolorze dębu jasnego z czarnym frontem i praktycznym pulpitem na nuty,
Wymiary: 90cm x 19cm x 48cm,
Waga: 19kg